DuTTZi Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg sitter her å tenker på at til jul da skal jeg oppgradere pc'en min og siden jeg liker å planlegge nøye og i god tid så vil jeg lufte tankene mine litt. Min nåværende pc Kabinett: Shuttle SS51G (inkl. hovedkort og strømforsyning) Intel P4 2.4 ghz 1 gb ddr(1)-ram Hercules 9700 Pro Western Digital 120 gb + 200 gb NEC Dvd-brenner 8x Hyundai q17 lcd-skjerm (17") Jeg hadde sett for meg og beholde dette: 1 gb ddr(1)-ram Western Digital 120 gb + 200 gb (pata) NEC Dvd-brenner 8x (pata) Hyundai q17 lcd-skjerm (17") og kjøpe dette: AOpen QF50A ASRock 775Dual-VSTA Intel Core 2 Duo E6300 Sapphire Radeon X1900 GT Dette vil koste ca 4200 kr. Jeg ser for meg å kjøpe et relativt billig, men fremtidsrettet system. Dvs. at jeg kan bruke min gamle ram og de gamle diskene/dvd-brenneren mine, kjøpe en billig cpu og skjermkort og ha dette i kanskje 1-2 år og underveis oppgradere hver enkelt del gradvis (eks. DDR2-ram til bursdag, bedre CPU til våren, ny s-ata harddisk til høsten osv.) Noen vil kanskje reagere på at jeg har valgt disse komponentene, men jeg vil prøve å begrunne det her, samt og stille noen spørsmål: AOpen QF50A: Det ser ganske greit ut, billig, følger med strømforsyning (men er den bra nok?) ASRock 775Dual-VSTA: Det har 2 DDR1-slots og 2 DDR2-slots, slik at jeg kan bruke min gamle DDR1-ram intill videre, for så å oppgradere til DDR2 senere. Det har også støtte for PATA-disker/dvd-brenner og S-ATA, slik at jeg kan oppgradere til S-ATA disker senere, hvis jeg vil. Intel Core 2 Duo E6300: Den billigste Core 2 Duo-prossessoren, kan oppgradere til bedre senere om 1-2 år? Hva med Pentium D, kan det være aktuelt? Radeon X1900 GT: Virker som et greit skjermkort til en grei pris, kan oppgradere senere... Så, hva synes dere om dette? Kort oppsummert vil jeg ha en pc som ikke koster skjorta, men samtidig er fremtidsrettet med tanke på at jeg kan oppgradere cpu, skjermkort og ram etterhvert som de blir for dårlig. Vil den klare å kjøre spill som TF2 (Source-spill), Company of Heroes og Age of Conan med ganske bra grafikk? Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Er det ingen som har en formening om dette er en en god idé, eller om det rett og slett er høl i huet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå