Gjest medlem-82119 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vurderer å oppgradere til hovedkort med PCIe slot, og har sett på endel hovedkort. Ser at alle? nye kort nå har innebygt lydkort, mange har innebygt skjermkort, og de fleste har få pci slotter, ofte tre stykker. Dette er motsatt av hva jeg ønsker, kunne tenkt meg et "rent" hovedkort uten skjermkort, lydkort, trådløst nettverk, kablet nettverk osv og med flere pci slotter. Finnes det fortsatt slike kort? Sammenlignet med et separat godt lydkort, hvor godt er det innebygde? Finnes det forskjeller på hvor gode, med tanke på stabilitet og hastighet, hovedkortene er eller er det bare å plukke kort som passer til prosessoren? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) hvordan cpu har du da? det er nesten ingen hk med innebygd gpu nå for tiden. trådløs nettverk i hk tror jeg ikke finnes, men det finnes nettverks tilkobling i alle hk. lyd kort skal det være i alle hk nå også, men hvis du har pci lydkort så kan du bruke det. du skal bruke et seperat skjermkort ja*? Endret 1. oktober 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Kjenner ikke til noen spesifikke hovedkort som har det du leter etter. Men i 99% av tilfellene kan du skru av integrerte lydkort, skjermkort, nettverk (kablet og trådløst) i BIOS. Så ser egentlig ikke helt hva som er problemet med det. Sammenlignet med separate lydkort, så er faktisk ikke de integrerte så aller verst. De fleste greier seg helt fint til spill og mp3, surround osv. Men i enkelte tilfeller forekommer det at integrerte lydkort produserer elektrisk støy, noe som er godt hørbart. Derfor bruker jeg separat PCI lydkort. Når det gjelder ytelse, så er det egentlig det samme hvilket hovedkort du velger, så lenge det passer til prosessoren (merk, ikke alle s775 hovedkort har støtte for Core 2). Det er bare viss du spiller mye man har behov for et litt kraftigere chipset som har flere funksjoner, eller dersom man overklokker, da er behovet for et godt chipset helt nødvendig for å oppnå brukbare resultater. Endret 1. oktober 2006 av andrvas Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vurderer å oppgradere endel, det vil si nytt hovedkort med ny prosessor (siden min p4 1,8 Ghz sannsynligvis ikke vil passe), nye rambrikker (siden mine 2 sd brikker på 512 Mb nok heller ikke vil passe), nytt skjermkort, ny strømforsyning siden nye skjermkort trekker mer strøm osv. Har et pci kort med 5 USB2 utganger (Belkin, skal være raskt) og et pci Linksys SRX trådløst nettverkskort jeg gjerne vil flytte over. Logisk sett så er det vel dyrere med et hovedkort med mye innebygget fremfor et strippet og med pci sloter som jeg kan bruke de kortene jeg har på. Se på dette, for eksempel: http://www.psdata.no/ps.asp?it=129002&pdm=extspec Står da oppført med innebygd 802.11b og g? Stemmer det at det også har kun 1 eneste firewire kontakt og kun 4 usb2? Er litt ny på dette, så: De tre hvite slotene er vel vanlige pci, så er de to gule til 2 sli skjermkort. Hva er den svarte og den blå til? Mulig å få en enkel oversikt over det? Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Se på dette, for eksempel:http://www.psdata.no/ps.asp?it=129002&pdm=extspec Står da oppført med innebygd 802.11b og g? Stemmer det at det også har kun 1 eneste firewire kontakt og kun 4 usb2? Er litt ny på dette, så: De tre hvite slotene er vel vanlige pci, så er de to gule til 2 sli skjermkort. Hva er den svarte og den blå til? Mulig å få en enkel oversikt over det? 6978514[/snapback] Ser ut til å være dobbelt nettverk samt trådløst. 1 ekstra FW + 4 USB dersom interne kabler følger med. Lange hvite er PCI, kort hvit er PCIEx1, gule og sorte ved siden av hverandre er RAM, blå er PCIEX16, sort er PCIEx16/4 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 De fleste HK med Intel-chipset har vel 8 USB? 4 bak ved I/O-panelet, og to plugger på HK for 4 USB-tilkoplinger til. (Til frontpanel, braketter e.l.) Ofte noe ala det samme med firewire. En bak og en (eller flere) på HK. Med tanke på at så og si alle nye HK blir produsert med integrert LAN og lydkort så tror jeg heller at et HK uten disse vil være dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå