Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøp av BMW 3-serie, hva skal man se etter?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Driver å ser etter en brukt BMW 3-serie nå om dagen..

Også lurte jeg på hva jeg bør se etter av feil når jeg ser på en?

 

Vet ivertfall den med bakluka, at det kan samle seg mye rust i kanalen..

 

Men hva skal jeg ellers se etter?

Det er egentlig BMWer fra 1990 - 1995 jeg ser på..

 

 

Mvh

EvenruD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
typisk på bmw 3-serie er dårlige motorer. burde se hvor langt de har gått. og om topppakninga er skiftet.eller er bmw 3-serie en rå bil  :)

7021956[/snapback]

Dårlige motorer faktisk? Hvor i alle dager har du fått det fra?

 

Og sjekke om den har gått langt? Det er utrolig uvesentlig. En bil med 280 på telleren kan være mye mer strøken enn en med 150. Det kommer helt ann på hvordan den er blitt kjørt med å vedlikeholdt. Dette burde du jo vite, du som faktisk vet at bmw motorer er dårlige.

Lenke til kommentar
Gåen topp pakning er ganske vanlig på BMW med 6 syl motor.

 

Skru opp oljepåfyllingslokket. Se at det ikke er hvitt belegg der. Da er det vann i ojen.

6976637[/snapback]

 

Kan også bety mye småkjøring uten at motoren har blitt skikkelig varm. Da er det ikke farlig. Hvis det er hvit belegg der så ta en grundigere sjekk av motoren å finn ut hvorfor.

Lenke til kommentar

Har du planer om å få solgt kjærra igjen senere, kan det være lurt å investere i en 318IS eller en 320. Svakere motorer er tungsolgte.

 

Det er få alvorlige feil med disse bilene, men jeg ville uansett kostet på en naf test. Bærekuler og foringer er slitedeler og det er kjipt om du må bytte dette med en gang.

 

Vurder også en 94-95 520i. Disse er billigere enn tilsvarende 3 serie, og er en veldig driftsikker og sprek bil. Ofte ikke kjørt så hard, og billigere å forsikre også.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar
Gåen topp pakning er ganske vanlig på BMW med 6 syl motor.

 

Skru opp oljepåfyllingslokket. Se at det ikke er hvitt belegg der. Da er det vann i ojen.

6976637[/snapback]

 

Mener du ikke 4Syl. nå?

7044894[/snapback]

 

Er set ikke sekserne som har lettest for å ryke, pga dårlig kjøling bakerst mot torpedoveggen da?

Lenke til kommentar
Gåen topp pakning er ganske vanlig på BMW med 6 syl motor.

 

Skru opp oljepåfyllingslokket. Se at det ikke er hvitt belegg der. Da er det vann i ojen.

6976637[/snapback]

 

Mener du ikke 4Syl. nå?

7044894[/snapback]

 

Er set ikke sekserne som har lettest for å ryke, pga dårlig kjøling bakerst mot torpedoveggen da?

7044939[/snapback]

 

BMW produserer sine motorer i aliminium, noe som gjør at når motoren er kald tåler den ikke høye turtall. Da varmes metallet for fort opp å "sprekker". Det er noe som de fleste BMW eiere ikke tenker over eller vet.

 

Derfor ryker toppen, både på 4sly og 6 sly motorene

Endret av haddis
Lenke til kommentar
Gåen topp pakning er ganske vanlig på BMW med 6 syl motor.

 

Skru opp oljepåfyllingslokket. Se at det ikke er hvitt belegg der. Da er det vann i ojen.

6976637[/snapback]

 

Mener du ikke 4Syl. nå?

7044894[/snapback]

 

Er set ikke sekserne som har lettest for å ryke, pga dårlig kjøling bakerst mot torpedoveggen da?

7044939[/snapback]

 

BMW produserer sine motorer i aliminium, noe som gjør at når motoren er kald tåler den ikke høye turtall. Da varmes metallet for fort opp å "sprekker". Det er noe som de fleste BMW eiere ikke tenker over eller vet.

 

Derfor ryker toppen, både på 4sly og 6 sly motorene

7059848[/snapback]

Men det du glemmer å si, det er at aluminiums motornene kom etter ett vist årstall, jeg husker dessverre ikke hvilket.

Lenke til kommentar
Men det du glemmer å si, det er at aluminiums motornene kom etter ett vist årstall, jeg husker dessverre ikke hvilket.

7061577[/snapback]

 

M50 kom i 91 altså r6 motorne. Alle med e36 med r6 har aluminium. Tror r4 fikk aluminium tidligere med kan ikke svare eksakt på det.

E34 med r6 fikk også byttet motorene i 91 fra m20 til m50.

 

www.autopower.se modelguide Her står det også en notis bak årstallet når det er byttet til 24 ventilere på r6 etter 91.

Lenke til kommentar
Gåen topp pakning er ganske vanlig på BMW med 6 syl motor.

 

Skru opp oljepåfyllingslokket. Se at det ikke er hvitt belegg der. Da er det vann i ojen.

6976637[/snapback]

 

Mener du ikke 4Syl. nå?

7044894[/snapback]

 

Er set ikke sekserne som har lettest for å ryke, pga dårlig kjøling bakerst mot torpedoveggen da?

7044939[/snapback]

 

BMW produserer sine motorer i aliminium, noe som gjør at når motoren er kald tåler den ikke høye turtall. Da varmes metallet for fort opp å "sprekker". Det er noe som de fleste BMW eiere ikke tenker over eller vet.

 

Derfor ryker toppen, både på 4sly og 6 sly motorene

7059848[/snapback]

Nå produserer ikke BMW motorene sine noe anderledes enn andre så man kan ikke si at motorer sprekker hvis man kjører de for fort varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...