Gjest Slettet+142 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 hey.. noen som kan hjelpe meg med kordan eg kjører sudo-kommandoer på serveren via php? eg prøver f.eks system("sudo echo hei"); exec("mittpassord"); det e vel det å få "implementert" passodet som e vanskelig her noen som har hørt om eller vet om en løsning? Lenke til kommentar
xqus Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vel, uklok måte å gjøre på. Det beste er å lagge kommandoen inn i en mysql database, og så ha en cronjob eller noe som kjører som root til å utføre kommandoen. Men pass på at denne sjekker opp mot en liste over tillatte kommandoer Ellers, så kan jo du la enkelte kommandoer bli kjørt av sudo uten at man behøver passord. Men igjenn, uklokt. Det å lagre passordet i PHP scriptet er hvertfall uklokt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 okey men kan du lage noe eksempl på "struktur" og utførelse av dette? eg har alt for lite peil på (php vs) linux eller finnes det alterneative ting? har hørt om "shell" o.l. ? hørest sikkert rart ut at eg kjører egen server når eg har så lite peil Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Om du har egen server vil jeg absolutt anbefale SSH istede for PHP. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 jah.. fant det ut no bruker PuTTY no.. funker fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå