simen_gunnar Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vet ikke hvor jeg skal poste dette, så poster det her! Katten min har et problem. Han har et blodig sår på ryggen.. Det er ca 3 cm2. Han fikk det i en slosskamp for ca 1 måned siden, men han klør på det... Noen tips om hva jeg kan gjøre? Såret ser ikke ut til å gro... Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
BeeKay Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 øøøh, ta han med til dyrlegen? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Katten min trenger hjelp! Da har du kommet til rett sted..... Men fra spøk til alvor. Ta den med til dyrlege. Såret har sikkert fått noe infeksjon elns siden det ikke vil gro. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Det beste er å ta katten til vetrinær for undersøkelse. Der vil den få såret renset og mest sannsynlig en sprøyte med antibiotika, du vil også sannsynligvis få utskrevet antibiotika-tabletter ca 20 stk, 2 tbl hver dag til kuren er over. Hos vetrinær får du sikkert også en plastkrage som du fester rundt hodet på katten slik at den ikke får slikket såret, forutsetningen er at katten er inne i perioden etterpå og aksepterer denne plastkrage. Finnes også krem som inneholder antibiotika du kan få utskrevet resept på f.eks. Fuciderm.vet på tube ( gel til dyr ) til overflatesår/infeksjoner. Ellers kan du selv prøve og rense med Klorhexid og prøve salve Bacimysin ( antibiotika ) som fåes kjøpt reseptfritt. Men prøv for all del ellers ikke tabletter som smertestillende etc. for mennesker da det IKKE er beregnet for dyr. Men aller først bør området rundt såret barberes ned skikkelig noe vetrinær gjør. Kattbitt er svært utsatt for infeksjoner også katter selv imellom. Lykke til. Endret 2. oktober 2006 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg vil tro at såret også vil bli teipet over e.l., ettersom det gror mye saktere om han hele tiden slikker/klør på det. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Ville nå faktisk bekymret meg litt mer over at katta di faktisk klarer å klø seg selv på ryggen da Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg vil tro at såret også vil bli teipet over e.l., ettersom det gror mye saktere om han hele tiden slikker/klør på det. 6978616[/snapback] Enig! Vi måtte satte på en orange støttebandasje på vår hvite katt da hun klødde seg til blods rundt nakken. Så komisk ut, men det fungerte iallefall (Og hun ble veldig glad hver gang vi klødde henne under bandasjen ettersom det kan bli tett der og hun ikke fikk til dette selv) Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Tusen hjertelig takk for all hjelp <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå