Galdrafadr Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Systemet mitt er: Chieftech kabinett men 340watt strømforsyning AMD Athlon 3200+ ATI Radeon 9800 3 stk harddisker, 2 i raid, en raptor, alle er WesternDigital HK EPOX (husker ikke helt hvilket, tror det var noe med 8KDA) 3 kabinettvifter 1 Zalman vifte på skjermkort 2 stk cd-rom (en dvd og en brenner) Denne pcen har jeg hatt i en god tid, og har ikke hatt så mye problemer med den. Men her en dagen brøt helvette løs. Først så får jeg problemer med å starte selve maskinen. Det virker som om strømforsyningen ikke klarer å gi ut strøm til alle komponentene (som den har gjort i all tid før dette tidspunkt) Jeg visste jo ikke dette med det samme, så jeg trodde det var noe som ikke virket. Jeg koblet ut allt og satte inn en etter en alle komponentene. Da jeg kom til et punkt nektet maskinen å starte opp. Jeg har nå måtte koble ut kabinettviftene mine + cdromene og floppydisken. Jeg trenger også å dra ut det som er av USB bak i pcen for at den skal starte. Jeg kan starte med usb tingene i, men da må jeg koble av prosessor eller skjermkort viftene, og det er jo ikkje akkurat en god løsning. Problemet her er jo at jeg ikke kan kjøre systemet mitt med kabinettviftene. Det utvikler seg varme, og det virker som om skjermkortet svikter etter bare noen få minutter i windows. pcen kjører, men skjermen fryser eller klikker i vinkel. Jeg kjører nå systemet med en kabinettvifte som blåser kald vind inn på skjermkortet i tilleg til skjermkort vifta. Kabinettdøren står åpen for at varmen skal komme ut. gjør jeg noe som helst som krever at systemet jobber hardt( som spilling, eller ser film) er varmen der igjen og pcen krasjer krasjer. Hva kan være gale? hvorfor skjer dette så plutselig? Jeg får vel også tilføye at jeg har nettop flyttet til danmark for å studere. Kan det ha seg at strømuttaket i veggen gir mindre strøm enn i norge? eller er det bare strømforsyningen som blåser sine siste pust? det er jo en 340watt, men jeg har jo ikke hatt problemer med dette før.. kansje jeg bare skal kjøpe en ny? i såfall hvilken type / styrke er å anbefale? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 kjøp ny strømforsyning du =) det der var veldi mye for en 340 watter, anbefaler denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319877 elller denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312534 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) spør en danske om hvor mye som kommer ut a kontaktene der nede. i norge er det ivertfall 230V eller no. les på PSU'n hva den trenger av input. jeg gadd ikke bøye meg så langt så jeg så bare på psp ladern min, den SKAL ha 100-240V AC. 340w skal greie det der FINT! effekten på psu er neppe problemet, heller at inputen er feil. Endret 1. oktober 2006 av kjellthore Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 min 300 watter greide ikke lignende med 2 harddisker.. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) min 300w greide fint nesten samme oppsett men med 6 hdd'er og 4 kabinettvifter og en del snacks.skal gå fint det der.. Endret 1. oktober 2006 av H.M.Kongen Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 tenker det der kommer veldig ann på kvaliteten på PSU! regner med at det er Chieftech psu i den pc'n trådstarter har. de er ikke veldig kjent for å lage ræva psu Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 det var chieftec i min og.. Lenke til kommentar
Galdrafadr Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 argh.. to ganger har jeg skreve reply på denne posten nå, (dette er den tredje) og dere kan vel gjette hva som skjedde noen sekunder før "bekreft" knappen skulle trykkes inn? Joda... crash. Men uansett, på min psu står det: AC input | 115v | 8a | 230v | 5a vet ikke om det er det her jeg skal se på, men det såg bare ut som det var det det kunne være. det er chieftec psu jah. en slik en (chieftec hpc-340-201) http://www.airbrushtower.de/shop/index.php...&products_id=76 (tror jeg) jeg har ikke fått spurt noen dansker enda om strømnettet og hva som kommer ut av kontaktene. og jeg har heller ikke fått spurt dem om det er noen gode nettbutikker på dansk. Noe ala hardware.no hadde vert kult å fått tak i. Viss det er noen som vet om butikker eller prisguider på dansk så er det bare å komme med dem =D takker for svar folkens, tror det blir en ny psu på meg jah.. må bare sjekke hva som er bra osv.. Lenke til kommentar
Galdrafadr Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 utifra anbefalinger på hw.no (både på forum, og "spilleren" maskinen) har jeg siktet meg inn på en Fortron-Source 400W strømforsyning. Er denne kraftig nok? og etter jeg har spurt en danske om en dansk prisguide så har de denne siden: http://www.edbpriser.dk og jeg fant jo en PSU der http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=174084 men det står lite om det er en 20 eller 24 pins kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå