Gå til innhold

harddisk som ikke vises lenger.

Anbefalte innlegg

Ja.. Jeg har en splitter ny Western Digital 200 GB harddisk IDE og når jeg putta den inn i PCen min så hadde jeg problemer med bluescreen, men dette var fordi jeg ba PCen om å boote fra IDE master, hvilket jeg hadde koblet denne til. Anyways. Nå skjønte jeg at jeg måtte koble den i Slave og det funket i går. Jeg formaterte, laget ny partisjon og begynte å overføre. Jeg ble trøtt og gikk for å sove. Neste dag (I dag) Starter jeg opp PCen min og det vises ingen Primary Master /slave eller secondary Master/Slave.

Jeg prøvde å restarte og da fant den disken under oppstart, men jeg finner den ikke i windows.

Jeg lurer i grunn på hvorfor dette har skjedd og hva jeg kan gjøre med det.

Endret av Kiwi-Kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neste dag (I dag) Starter jeg opp PCen min og det vises ingen Primary Master /slave eller secondary Master/Slave.

6975332[/snapback]

Her er det flere ting som kan være årsak, men jeg mistenker tull med bruk av jumpere.

På hver IDE-signalkabel kan det være maks to IDE-enheter. Disse kan hverken være to master eller to slave-enheter. Master skal være ytterst på kabelen. Det anbefales å sette begeg enheter på Cable Selevt slik at det er plassering på kabelen som sier om de er amster eller slave.

Lenke til kommentar

Simen: Nei. jeg finner den ikke med diskbehandling eller partition magic.

PerB: Jeg vet bare at den nå står på secondary IDE og at jeg har to IDE enheter i PCen min. Dette er en DVD-Brenner og en IDE harddisk, hvilket er den jeg har problemer med.

Det er godt mulig det kan være noe tull fordi jeg har brukt Harddisken som slave på den samme BUSSen som DVD-Brenneren er koblet til som master.

Vet ikke om dette har noe å si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...