Gå til innhold

Masse streker over skjermen,..vil ikke starte opp ordentlig.

Anbefalte innlegg

Jeg satt helt rolig inne på hardware.no forumet og snakka litt i Gaim (msn) samtidig, og så plutselig kom det masse streker over skjermen slik at jeg ikke kunne se noenting, så da var det bare å strekke seg ned å restarte pc'n.

Mens den restarta gikk jeg ned en tur, og da jeg kom opp igjen var den klar til å logges inn (stod i innlogginskjermen til Mandrake).

Jeg skrev inn brukernavn og pasord, og alt virka helt fint, til den kom til 'restoring session', der stod den lenge og tenkte bittelitt av og til.

Jeg gikk ned en tur, og da jeg kom opp igjen var det blitt nesten de samme strekene, bare i et annet mønster. Det var ikke noe mønster egentlig, men det så annerles ut. Jeg mistenker at det er en av diskene mine som har skylden, siden de har vært litt ustabile i det siste.

Kjempegøy altså..

Noen som kan hjelpe meg?

Min PC!

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-11-02 13:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også mulig at det bare er brukerfeil i mandrake 9.0, jeg har fått en del errorer i det siste, men ikke plagsomt ofte. Jeg åpna kabinettet for å se om ting så fint ut, og det gjorde det. Jeg starta opp pcn igjen, og tok en 'file system intergrity check' (trykk y når mandrake starter opp) da fikk den en eller annen error med noe kernel greier, og den restarta av seg selv. når den starta opp igjen logga jeg inn som meg, og der fikk jeg en error, men den klarte å logge helt inn. Jeg hadde jo selvfølgelig glemt å plugge i musa igjen, så nå holder den på å reeboote igjen..

Lenke til kommentar

Den samme erroren kommer opp ofte nå, den sier noe som : Signal 11 blablabla SIGSEGV blablabla. Jeg starta opp i gnome, og da klarte jeg å komme inn, men etter en liten stund begynte tastaturet mitt å blinke og verket det eller musa reagerte... begynner å tro at dette heller har noe med linux å gjøre egentlig.

Lenke til kommentar

siden det er så gøy og snakke med meg selv fortsetter jeg litt til.. Nå skriver jeg dette på pc'n som det er noe feil med, jeg fikk logga inn i Windowmaker og der går ting fint.

det er vel ikke vits i å spør om noen gidder å flytte denne til Linux, fordi det er vel bare jeg som leser den uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...