Gå til innhold

Ati Radeon problemer i XP

kindings

Anbefalte innlegg

Dukket på ett nytt problem for en stund siden. Jeg bestemte meg for å spille "Colin Mcrae Rally 2" i windows XP. Som alltid regnet jeg med at de dårlige driverne fra ATI ville gjøre livet surt for meg på oppløsninger over 800*600. Til min store overraskelse/fortvilelse fungerte spillet _svært_ hakkete på 800*600, jeg tenkte jaja og satte oppløsningen ned til 640*480 med samme resultat. Siden har jeg prøvd andre spill og fått samme resultat, med svært mye hakking. BTW har jeg kjørt samme spill uten disse problemene i WinME, men det gir meg så mange andre problemer at det er lite aktuelt å bruke "fast".

Det store spørsmålet mitt er; er ATI driverne så dårlige? eller er det noen instillinger som bør forandres(alt er default nå). I bios har jeg satt AGP:4x som vel burde gjøre saken bedre så lenge skjermkortet støtter 4x?

Maskinen ellers:

AMD T-bird 1,4 Ghz

256 MB DDR-RAM

ABIT KG-7-lite

Radeon 32 MB SD-RAM

IBM HD'er 40&60 GB

Vet at det ikke er verdens kuleste skjermkort, men det burde klare de fleste spill på 800*600 uten problemer. Jeg har også lagt inn siste drivere fra ATI.

Så dersom noen med Radeon kort eller har erfaringer med slike i XP har tips som løser problemet mitt er jeg evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

leste ett eller anna sted for en stund siden om en tweak som var mulig å gjøre på et radeon kort som faktisk kunne gi opp til hele 50% ytelseøkning i spill uten tap i kvalitet.

merk, ikke dei nye kortene men de som var før.

funket spesielt bra på ATI radeon 32mb ddr og 64mb ddr kortene.

humm.. er ikke sikker på om dette er akkurat den jeg leste om men prøv en av de her

http://www.rage3d.com/radeon/

og se om no av dette her fungerer.. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2001-12-14 01:14 ]

Lenke til kommentar

Heisann!!

trur jeg har løsningen på problemete ditt..

(radeon er btw det kuleste skjermkortet i gata) :wink:

jeg har ikke prøvd ut colin mcrae 2, men counter-strike begynte vaffal å lagge som ei hore på crack etter at jeg slang inn directx 8.1 og de nye driverne.

prøv å bruk dx8, samt de gamle ati driverne + radeon tweaker. mail meg hvis du har spm angående dette.

btw: det vil IKKE hjelpe å kjøre opp til XP da jeg også kjørte XP da problemet dukket opp for 1.gang og XP bruker samma drivere som 2000

[ Denne Melding var redigert av: Ludde på 2001-12-14 07:30 ]

Lenke til kommentar

Så på denne adressen: http://www.rage3d.com/radeon/. Hvilken av disse "tweakerne" skal jeg bruke? Var 4 stk så jeg.

Men det du sier helt til slutt, betyr ikke det at jeg må fjerne XP? DX8.1 ligger vel inne i XP? Jeg begynner liksom å bli avhengig av de "kule" fargene og knappene i XP.

Har mest lyst til å skrive nok en sint mail til ATI og klage på driverne deres, skryter de av XP støtte betyr det etter min mening at folk som meg må kunne bruke det til 3D spill uten å sveipe internett for fixer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...