angry_norwegian Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Er det mulig å få som et alternativ under søkefunksjonen at man kan bruke google? Vet man kan skrive site:diskusjon.no i google selv, men hadde vært kjekt å hatt det som et eget felt e.l. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vi har en egen søkemotor som gjør jobben, de som ikke vil bruke den må nok åpne et nettleser-vindu til Google. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja, stemmer...Schibsted-gruppen eier jo Sesam, så det blir vel ikke aktuelt å implementere hovedkonkurrenten ^^ Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hva har scibsted og Sesam med dette å gjøre? Såvidt jeg vet eies hvertfall ikke vi av noen av de, men av Mecom. Jeg bare sier det at det ikke er nødvendig med Google her når vi har en egen søkemotor som de fleste bruker. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 -den innebygde har eg aldri fått noe vettugt svar fra. og det er tungvint å måtte hente opp en ny side bare for å finne noe... Hadde vert greit med et Google alternativ Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Søkefunksjonen her på forumet funker utmerket den, det er bare det at dere ikke klarer å bruke den Endret 4. oktober 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Sorry mates, men søkemotoren på dette forumet er... hva skal man si. Sugen . Får aldri opp det jeg søker etter, og ja jeg kan "søketipsene" og bruker avansert søk! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Vel, jeg fatter ikke hvordan er mulig å ikke klare å benytte den søkemotoren samtidig som man vil bruke google. Personlig klarer jeg ikke å finne noe særlig med google, mens her er det latterlig lett Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg sier meg veldig enig med Ernie. og har selv utrrykt det samme i en annen tråd dette ble spurt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=639645 Bruk søkefunksjonen før du oppretter et nytt emne og og se om du finner tidligere tråder som omhandler det samme du vil ta opp, diskutere, spørre om, jeg er sikker på at du også hadde klart å finne fram til den du og da. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Sist jeg gjorde det, ble tråden sperret for å bumpe en gammel tråd, så nå poster jeg nye istedet. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Vel i det tilfellet får du klage det inn for moderatoren som stengte tråden, eller sende en klage til forumstyret. Dessuten, var den tråden jeg linket til startet ikke mer enn 2 dager før du lagde denne tråden så det skulle ikke være noe problem ved å lett finne den. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Hva har scibsted og Sesam med dette å gjøre? Såvidt jeg vet eies hvertfall ikke vi av noen av de, men av Mecom. Vel, Mecom eier vel Orkla, som igjen er 8. største eier i Schibsted, som igjen eier Sesam Rene konspirasjonsteorien, dette her. Hmm..nei, vent litt...Orkla MEDIA ble solgt til Mecom, ikke resten av Orkla...så da er linken tilsynelatende borte. Men det er sikkert bare en sammensvergelse det også. Vedder for at frimurerordenen har noe med det å gjøre. HW-logoen består dessuten av 6 elementer. Legger du til antall tegn i "hardware.no" får du 17, som ganget med 6 igjen er 51, hvis tverrsum også er 6. 666! Need I say more? Jeg bare sier det at det ikke er nødvendig med Google her når vi har en egen søkemotor som de fleste bruker. 6999497[/snapback] Ok, så hvorfor ha valgmuligheter i det hele tatt? De som ikke vil bruke det (og som nesten blir sinte bare jeg foreslår) kan bare overse det. Men greit, skjønner om dere ikke gidder implementere det. E.O.D for min del. Endret 18. oktober 2006 av o-haavard Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det noe muligheter for å lage en søke-alternativ via firefox eller opera der man kan benytte det vinduet som står ved siden av adresselinja? Altså, at man søker site:diskusjon.no automatisk og så taster man bare direkte det man vil søke på? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det noe muligheter for å lage en søke-alternativ via firefox eller opera der man kan benytte det vinduet som står ved siden av adresselinja? Altså, at man søker site:diskusjon.no automatisk og så taster man bare direkte det man vil søke på? 7097838[/snapback] Dett hadde vært praktisk Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Er det noe muligheter for å lage en søke-alternativ via firefox eller opera der man kan benytte det vinduet som står ved siden av adresselinja? Altså, at man søker site:diskusjon.no automatisk og så taster man bare direkte det man vil søke på? 7097838[/snapback] lage et spesialisert søk i Opera/FF? Ja, dette er mulig. I Opera høyreklikker du på søkefelte og trykker legg til søk. Du kan så endre søkestrengen slik at google-søk alltid inneholder mer tekst i søket. Selv har jeg lagt til valuta-søk i min opera, jeg oppgir kun et tall etterfulgt av $/£/€/sek/andre valuta, så googler den "tall $/£/€ in nok", hvor det i kursiv altså blir lagt til søkefeltet av Opera, ikke av meg.. Men dette har lite med "tilbakemelding om forum", dette blir en funksjon som du selv må oprette i din Opera.. Er ikke noe problem, faktisk veldig enkelt ;-) Lenke til kommentar
Almadora Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hva er gugl`? :think: :tenke: Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Er det noe muligheter for å lage en søke-alternativ via firefox eller opera der man kan benytte det vinduet som står ved siden av adresselinja? Altså, at man søker site:diskusjon.no automatisk og så taster man bare direkte det man vil søke på? I Opera: Alt + P -> Søk -> Legg til Bruk følgende Adresse: http://www.google.com/search?q=site:diskusjon.no%20%s&sourceid=opera&num=%i&ie=utf-8&oe=utf-8 Velg navn og nøkkel selv. I Firefox må man sikkert ha en eller annen tullete extension. Lenke til kommentar
Almadora Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Er det noe muligheter for å lage en søke-alternativ via firefox eller opera der man kan benytte det vinduet som står ved siden av adresselinja? Altså, at man søker site:diskusjon.no automatisk og så taster man bare direkte det man vil søke på? I Opera: Alt + P -> Søk -> Legg til Bruk følgende Adresse: http://www.google.com/search?q=site:diskusjon.no%20%s&sourceid=opera&num=%i&ie=utf-8&oe=utf-8 Velg navn og nøkkel selv. I Firefox må man sikkert ha en eller annen tullete extension. 7112908[/snapback] hva er extensinon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg