Gå til innhold

Sikkerhet i windows xp pro

iNeo

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om noen viste hvordan man "restricter" ting i windows. Jeg vet at det har vært sånn i tidligere versoner av windows

Det jeg mener er at jeg kan høyreklikke på en fil, trykke egenskaper, sette brukermodus. f.eks. "Steam" read only (fullacces, read, readonly, read and edit)etc.

Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg lurte på om noen viste hvordan man "restricter" ting i windows. Jeg vet at det har vært sånn i tidligere versoner av windows

Det jeg mener er at jeg kan høyreklikke på en fil, trykke egenskaper, sette brukermodus. f.eks. "Steam" read only (fullacces, read, readonly, read and edit)etc.

6975088[/snapback]

Du gjør det akkurat som du selv beskriver, men først må filsystemet være NTFS. For å konverte et filsystem til ntfs skriver du på kommandolinja:

convert <drive_letter>: /fs:ntfs

Før du gjør dette bør du sette deg inn i hvilke konfsekvenser dette får, som f eks at andre operativsystem ikke nødvendigvis klarer å lese innholdet på partisjonen lenger.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at ”sikkerhet i Windows xp pro” kan behandles på denne måten, men hvis jeg har forstått det riktig, så er du etter selve funksjonen når du høyre klikker på egenskaper.

Du trenger å deaktivere ”enkel fildeling”.

Under ...mappealternativerVis… har du avanserte innstillinger. Merk av for … Bruk enkel fildeling…...

Lenke til kommentar

skjønte ikke helt den jeg, men går i hvert fall ikke ann å huke av der det står krypter innhold for å sikre data. hvorfor ikke?

ps. har ntfs som filsystem...

edit: sorry så ikke at dette handla om pro...

har home jeg :p

men er det noen måte å kryptere eller sette passord på mapper i home?

Endret av hernil
Lenke til kommentar

6975088[/snapback]

Du gjør det akkurat som du selv beskriver, men først må filsystemet være NTFS. For å konverte et filsystem til ntfs skriver du på kommandolinja:

convert <drive_letter>: /fs:ntfs

Før du gjør dette bør du sette deg inn i hvilke konfsekvenser dette får, som f eks at andre operativsystem ikke nødvendigvis klarer å lese innholdet på partisjonen lenger.

6975207[/snapback]

Ehh.. Jeg har NTFS da. Hvem har ikke det? Det er vell blitt standard nå tenker jeg?

Jeg tror ikke at ”sikkerhet i Windows xp pro” kan behandles på denne måten, men hvis jeg har forstått det riktig, så er du etter selve funksjonen når du høyre klikker på egenskaper.

Du trenger å deaktivere ”enkel fildeling”.

Under ...mappealternativerVis… har du avanserte innstillinger. Merk av for … Bruk enkel fildeling…...

6976268[/snapback]

Thats it! Tusen takk Wiberos!

Endret av Tt.mrX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...