Bibendum Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei, Jeg ville bare dele mine erfaringer med dere. Jeg har et Asus A8N-SLI hovedkort, Gainward 7800GT skjermkort og var såpass dritlei mye støy fra alle viftene i PCen så jeg bestemte meg for å investere i ny CPU vifte samt en ny vifte til skjermkortet. I tillegg byttet jeg ut vepsen av ei NB vifte på chipsettet til fordel for en passiv kjøler. Jeg valgte også å sette inn en ny Papst vifte i kabinettet. Brukte dessuten Artic Silver 5 kjølepasta. Resultatet er hørbart, særlig når viftene er satt på laveste omdreining. Chipset holder en temperatur på 41 grader (samme som før), Cpu ligger akkurat nå på 37 grader (før 35 grader). Skjermkortet ligger på 46 grader (før 54 grader). Jeg gjør oppmerksom på at dette er resultatet på laveste omdreining på viftene og i idle tilstand. Er altså særlig skjermkortet som har oppnådd den største temp-gevinsten. Høres disse temperaturene ok ut for dere? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Helt akseptable temperaturer det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå