Gå til innhold

(Fujifilm S9600 vs. S9500) vs Samsung Pro815

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har desverre ingen kjennskap til Fuji kameraene, men har vært borti Pro 815 litt, da min far har det.

Bildekvaliteten i seg selv er meget bra, det jeg syntes er kjipest er at fokusen til tider er veldig treg i forhold til mitt D70, noe som sikkert kommer av den store brennvidden på objektivet.

Kun elektronisk søker, syntes det kan være vanskelig til tider å se skarpheten i denne.

Kameraet kunne godt hatt bildestabilisator, da det trengs mye lys på max brennvidde for ikke å få bevegelsesuskarphet i bildene.

Men, med godt lys så tar kameraet meget gode bilder, en eks. kollega av meg har også samme kamera, hun tar mye dyre og blomster bilder, og jeg syntes kvaliteten er utmerket.

Dere kan se noen av bildene her: Deviantart

Lenke til kommentar

Ta også med Panasonic FZ50 i vurderingen. Det er det tredje i den klassen. Har selv forgjengeren FZ30, som med noen unntak er identisk med FZ50. Nytt er økning fra 8 til 10 MP, forbedret bildeprosessor og slikt. De tre kameraene har hver sine positive og negative egenskaper. JEg vurderte alle tre selv, og havnet altså på Panasonic. Det er det eneste av de tre med bildestabilisator, og det eneste som kan vri skjermen helt rundt (Pro815 kan ikke vris i det hele tatt, Fuji kun i en retning). Samsungs zoom kommer svært lang ut ved full zoom, Fuji moderat ut, mens Panasonic gjør hele bevegelsen inne i objektivet. Se ellers flere sammenlikninger på min lille kameraside her.

Lenke til kommentar
Ta også med Panasonic FZ50 i vurderingen. Det er det tredje i den klassen. Har selv forgjengeren FZ30, som med noen unntak er identisk med FZ50. Nytt er økning fra 8 til 10 MP, forbedret bildeprosessor og slikt.  De tre kameraene har hver sine positive og negative egenskaper. JEg vurderte alle tre selv, og havnet altså på Panasonic. Det er det eneste av de tre med bildestabilisator, og det eneste som kan vri skjermen helt rundt (Pro815 kan ikke vris i det hele tatt, Fuji kun i en retning). Samsungs zoom kommer svært lang ut ved full zoom, Fuji moderat ut, mens Panasonic gjør hele bevegelsen inne i objektivet.  Se ellers flere sammenlikninger på min lille kameraside her.

7023388[/snapback]

Vidvinkel er det viktigste for meg. Går den ned til 28mm?

Lenke til kommentar

7023742[/snapback]

Hadde vært veldig greit å skrive dette i første innlegg. Der skal all informasjon som er relevant være skrevet opp. Ditt førsteinnlegg gir meget liten interesse for å svare, da vi ikke vet hva du vektlegger, og det er nok største grunnen til at du har fått så lite svar. Noe å tenke på til neste gang.

Nei, FZ50 har ikke 28mm, men 36. Du må kjøpe en vidvinkelkonverter for å få mer vidvinkel på denne.

Lenke til kommentar

Jeg har Fujifilm S9500 og er svært fornøyd med dette.

Objektivet dekker området 28 til 300mm (optisk). 2x digital zoom gir 600 mm. kameraet gir bra bilder tom 400 ISO, men 800 kan også brukes. Vil påstå at Fujifilm gir mindre støy på høyere ISO enn de fleste andre kompakter. Kameraet har standard 58 mm filterfatning, noe som kan være greit avhengig behov (for filter eller div. konvertere).

Kameraet bruker AA-batterier (rimelig og god tilgang til strøm), CF eller XD kort.

Forskjellen mellom S9500 og S9600 er hovedsaklig større LCD og høyere intern oppskarping av bilder med default settings.

I tillegg følger Hyper-Utillity tool programmet med på kjøpet. Dette er et bra program for arbeidsflyt og konvertering av RAW, men slettes ikke nødvendig hvis du f.eks. har tilgang på et Adobe Photoshop program... (s7raw kan også lastes ned gratis fra nettet...)

Lenke til kommentar

7023742[/snapback]

Hadde vært veldig greit å skrive dette i første innlegg. Der skal all informasjon som er relevant være skrevet opp. Ditt førsteinnlegg gir meget liten interesse for å svare, da vi ikke vet hva du vektlegger, og det er nok største grunnen til at du har fått så lite svar. Noe å tenke på til neste gang.

Nei, FZ50 har ikke 28mm, men 36. Du må kjøpe en vidvinkelkonverter for å få mer vidvinkel på denne.

7025163[/snapback]

Det er så, men alle de 3 nevnte har 28MM og det vare bare dem jeg fant som hsdde dette, så derfor var det de eneste interresante for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...