Gå til innhold

To disker er døde, er tredjemann på vei også?

Anbefalte innlegg

To av diskene mine døde nesten samtidig, de ville ikke starte opp i det hele tatt. Ok, den er egentlig grei, sender de inn på garanti, men har en følelse av at disk nummer 3, systemdisken av alle ting, er på vei til å kutte ut snart og. Den var litt ugrei da de to andre diskene døde men den kom seg og har vært grei etterpå med unntak at den plutselig bare slår seg av. Har fåreløpig bare merket det i spillet Oblivion (har ikke testa med andre spill enda). Synes noen ganger jeg kan høre platene snurrer i litt ujevn hastighet hvis jeg legger øret inntil disken (virker som turtallet faller med en 500 rpm for så å ta seg opp igjen). Har skannet den med Seagate Seatools (er en slik disk) og den finner ikke noen feil altså. Her har jeg lagt ved rapporten til HDTune, var litt usikker på hvordan jeg skulle tolke den. Ser jo verdiene under Current at noen er rimelig høye, men kan det egentlig tolkes som feil? Status er visst "OK", men vet nå ikke jeg...

Kunne montert ekstern ide disk internt og sammenlignet, men orker ikke koble fra og åpne pcen på nytt nå hehe :innocent:.

Edit: Oblivion er forresten nylig reinstallert. Command Queing er også av. Kobler fra pc nå og tester med ekstern disk.

Edit2: Reinstallerte Oblivion enda en gang, så patchet til 1.1.511, ser ut til å fungere nå. Har ikke fått noe mer disk trøbbel. Tråd kan stenges.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...