Lillemester Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Hvis du overklokker skrur du opp hastigheten på minnet slik at det jobber raskere. Gjør du dette mister du garantien på minnet og du bør kunne litt om overklokking før du begir deg ut på det. Jeg ville ha kjøpt noe billig minne siden det er lite trolig at du skal overklokke. 6974389[/snapback] Hei! Se bilde om "memory" Er det overklokke som du mener? Mvh Lillemester 6980380[/snapback] Hei på dere, igjen! :-) Jeg har kjøpt http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=53601 i netthandel for en uke siden på ondag. I går hentet jeg minne-ram fra posten. Og jeg besøkte venner for å hjelpe meg å sette minne-ram til minne-bank på hovedkortet. Tidligere var 512 ram, PC 3200. Se bilde tidligere. Cpuz står 3-3-3-8 Ny er 2048 ram, PC 3200 400 MHz. Se bilde nå. Cpuz står 2,5-3-3-8 Ser dere at det er to forskjellige cas# Latency 3.0 (512 ram) og cas# Latency 2,5 (2048 ram)? Hvorfor er det så lav 2,5? Stemmer det som normalt? Men jeg ser at det står frequency 199,5 MHz på Memory. Jeg ser ikke at det står frequency 400 MHz. Jeg forstår ikke. Er det feil eller riktig? Jeg trenger hjelp som dere vet hva det er fordi dere har erfaring med minne-ram. Tusen takk for hjelpen! PS: Det er første gangen for meg å bytte fra 512 til 2048. Minne-ram funker helt bra, uten et eneste krasje eller stopp uten aktiver eller blå skjermet. Fornøyd, men lav hastighet. Mvh Lillemester 6989317[/snapback] Hei! Jeg har ikke fått noe svar fra Dere. Vær så snill fordi jeg trenger svar fra Dere som har erfaring med minne-ram. Min hjernern er tomhet for minne-ram, hehehe. OK, jeg har kjøpt TwinMOS 2048 MB med dual, 184 pins, 400 MHz. Men det står Cpuz at 199,5 MHz. Er det feilt med minne-ram som synke ned fra 400 MHz til 199,5 MHz? Hvordan jeg vil justering å øke fra 199,5 MHz til 400 MHz som standard for minne-kort? Hva skal jeg gjøre med dette? Skal jeg la det være? Jeg tenker masse spørsmåler i hjernen min, hehehehe 6996377[/snapback] Hei! Det er greit at jeg må la det være å tenke på dette. :-) Ny minne-ram TwinMOS 2048 funker meget bra som jeg bruker nå i datamaskin min. Tusen takk for svar. :-) Mhv Lillemester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå