Lillemester Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hei! Min maskin heter Cybercom 3,4 GHz, harddisk 250 GB, grafikkkort: Nvidia Geforce 6610 XL, Samsung DDR PC 3200 400 MHz 2 * 256 =512 MHz. Jeg ønsker å kjøpe ekstra minne-ram derfor jeg spørrer dere som har erfaring med minne-ram. Jeg skal ha "Type: 1024* 2 stk = 2048, DDR PC3200 400MHz - 184 pins" Hva anbefaler dere at jeg skal kjøpe TwinMOS, Corsair eller noe annet merke? Tusen takk for hjelpen! PS: Jeg skriver kanskje noe feil setninger, beklager, på grunn av jeg er en døv mann. Jeg håper at dere forstår alt hva jeg skrevet om. Mvh Lillemester Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Skal du overklokke minnet? Hvis ikke er det stort sett det samme og du kan velge et billig sett. Mvh Erling Lenke til kommentar
Lillemester Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Skal du overklokke minnet? Hvis ikke er det stort sett det samme og du kan velge et billig sett. Mvh Erling 6974291[/snapback] Hei! Ærligtalt: Jeg tør ikke å si om overklokke minnet. Fordi jeg har ikke erfaring om overklokke minnet. Men kanskje du kan forklare meg hva betyr overklokke, hvis du vil? Mhv Lillemester Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hvis du overklokker skrur du opp hastigheten på minnet slik at det jobber raskere. Gjør du dette mister du garantien på minnet og du bør kunne litt om overklokking før du begir deg ut på det. Jeg ville ha kjøpt noe billig minne siden det er lite trolig at du skal overklokke. Lenke til kommentar
Lillemester Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Hvis du overklokker skrur du opp hastigheten på minnet slik at det jobber raskere. Gjør du dette mister du garantien på minnet og du bør kunne litt om overklokking før du begir deg ut på det. Jeg ville ha kjøpt noe billig minne siden det er lite trolig at du skal overklokke. 6974389[/snapback] Hei! Ja, jeg skjønner det, men jeg har snakket med Medion om ekstra minne-ram. Jeg fikk svar fra Medion som anbefaler meg å kjøpe 400 MHz ram. Ram type DDR ram 2048 , PC3200 184 Pins. Men Medion sier ikke noe om overklokke. Hva kommentar du? Er du enig av Medion som sier dette? http://www.medion.com/no/ Mvh Lillemester Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hvilket hovedkort har du? da jeg kan finne ut hvor raskt minne som går til hovedkortet? Lenke til kommentar
Lillemester Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Hvilket hovedkort har du? da jeg kan finne ut hvor raskt minne som går til hovedkortet? 6974518[/snapback] Hei igjen! Jeg kopier og lim. Du får se nøyaktig. Ser du på bildet? Mvh Lillemester Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 hmm.. Fant ikke noe informasjon om hovedkortet på nettet. Har du en link til der du kjøpte pcen? Link til hovedkortet? Lenke til kommentar
Lillemester Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 hmm.. Fant ikke noe informasjon om hovedkortet på nettet. Har du en link til der du kjøpte pcen? Link til hovedkortet? 6974619[/snapback] Jeg kopierte av dinside.no... Her er de kalde fakta: Intel Pentium 4 prosessor på 3,4 GHz (HT) 800 MHz FSB Klikk for større utgave av bildet. Intel 915P brikkesett Nvidia GeForce 6610XL grafikkort, PCI-express med DVI og TV-ut 250 GB harddisk, 7200 rpm, SerialATA 512 MB DDR-RAM minne 16x DVD+-R/W brenner 10/100 Mbit nettverk WLAN 802.11G trådløst nettverk 56 Kbit faxmodem 8-kanals lyd ut 1 Firewire-port bak og 1 foran 4 USB-porter bak og 2 foran Innebygd Bluetooth-adapter TV-kort for både analoge og digitale signaler (DVB-T) Mvh Lillemester Er det bra å vise nok? Jeg håper at alt er OK Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Finner ikke ut hvilken hastighet som er maksimalt for pcen. Men som du skriver i starten pc3200 400mhz. Kan du kansje kjøpe disse? Mvh Erling Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Finner all info om hk her Er snakk om et MSI ms-7091. Basert på intel 915p med ich6r sørside. Standar DDR400 brikker kan brukes. Sjansen for at det hk'et tåler noe særlig overklokking er minimal tror jeg. Rett og slett fordi medion har fjernet mulighetene for dette i bios. Men du kan jo være heldig. Som de fleste andre pcprodusenter tjener de ingenting på at kjøperene har muligheten til å kunne knote i bios Dette skaper bare problemer for dem. Jeg hadde kjøpt 2x1024mb ddr 400 value brikker fra Corsair. Eventuelt andre bra merker som Kingston eller Twinmos. Disse fungerer også ypperlig. Lenke til kommentar
Lillemester Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 hmm.. Fant ikke noe informasjon om hovedkortet på nettet. Har du en link til der du kjøpte pcen? Link til hovedkortet? 6974619[/snapback] Hovedkortet, Chpiset i915P/i915G, Socket 775 LGA som står cpuz test. Se eksempel: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Jeg kjenner den igjen, det er nesten veldig lik på min hovedkortet. Dere anstrenger hardt arbeid for å undersøke minne-ram for meg. Tusen takk for hjelpen. Jeg håper at jeg får endelig svar av dere som dere har funnet løsning Mvh Lillemester Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Lillemester Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Finner all info om hk her Er snakk om et MSI ms-7091. Basert på intel 915p med ich6r sørside. Standar DDR400 brikker kan brukes. Sjansen for at det hk'et tåler noe særlig overklokking er minimal tror jeg. Rett og slett fordi medion har fjernet mulighetene for dette i bios. Men du kan jo være heldig. Som de fleste andre pcprodusenter tjener de ingenting på at kjøperene har muligheten til å kunne knote i bios Dette skaper bare problemer for dem. Jeg hadde kjøpt 2x1024mb ddr 400 value brikker fra Corsair. Eventuelt andre bra merker som Kingston eller Twinmos. Disse fungerer også ypperlig. 6974780[/snapback] Hei! Jeg lastet ned. Ja, det er lik på min hovedkortet. Tusen takk for hjelpen som du ga meg adressen! Se bildet: Jeg har lest nettopp om min hovedkortet tåler opptil 4 GB minne-ram, stemmer det? Eller er det noe galt mine egne øynene "som sjokk"? Hehehehe Hva anbefaler du at jeg kjøper 2048 MB eller 4096 MB? Mvh Lillemester. Endret 1. oktober 2006 av Lillemester Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 GEIL, GEIL OG MERE GEIL Merke GEIL er best Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hva anbefaler du at jeg kjøper 2048 MB eller 4096 MB? Mvh Lillemester. 6974895[/snapback] Det holder med 2048mb minne. Lenke til kommentar
Lillemester Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Hvis du overklokker skrur du opp hastigheten på minnet slik at det jobber raskere. Gjør du dette mister du garantien på minnet og du bør kunne litt om overklokking før du begir deg ut på det. Jeg ville ha kjøpt noe billig minne siden det er lite trolig at du skal overklokke. 6974389[/snapback] Hei! Se bilde om "memory" Er det overklokke som du mener? Mvh Lillemester Endret 3. oktober 2006 av Lillemester Lenke til kommentar
Lillemester Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Hvis du overklokker skrur du opp hastigheten på minnet slik at det jobber raskere. Gjør du dette mister du garantien på minnet og du bør kunne litt om overklokking før du begir deg ut på det. Jeg ville ha kjøpt noe billig minne siden det er lite trolig at du skal overklokke. 6974389[/snapback] Hei! Se bilde om "memory" Er det overklokke som du mener? Mvh Lillemester 6980380[/snapback] Hei på dere, igjen! :-) Jeg har kjøpt http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=53601 i netthandel for en uke siden på ondag. I går hentet jeg minne-ram fra posten. Og jeg besøkte venner for å hjelpe meg å sette minne-ram til minne-bank på hovedkortet. Tidligere var 512 ram, PC 3200. Se bilde tidligere. Cpuz står 3-3-3-8 Ny er 2048 ram, PC 3200 400 MHz. Se bilde nå. Cpuz står 2,5-3-3-8 Ser dere at det er to forskjellige cas# Latency 3.0 (512 ram) og cas# Latency 2,5 (2048 ram)? Hvorfor er det så lav 2,5? Stemmer det som normalt? Men jeg ser at det står frequency 199,5 MHz på Memory. Jeg ser ikke at det står frequency 400 MHz. Jeg forstår ikke. Er det feil eller riktig? Jeg trenger hjelp som dere vet hva det er fordi dere har erfaring med minne-ram. Tusen takk for hjelpen! PS: Det er første gangen for meg å bytte fra 512 til 2048. Minne-ram funker helt bra, uten et eneste krasje eller stopp uten aktiver eller blå skjermet. Fornøyd, men lav hastighet. Mvh Lillemester Lenke til kommentar
Lillemester Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Hvis du overklokker skrur du opp hastigheten på minnet slik at det jobber raskere. Gjør du dette mister du garantien på minnet og du bør kunne litt om overklokking før du begir deg ut på det. Jeg ville ha kjøpt noe billig minne siden det er lite trolig at du skal overklokke. 6974389[/snapback] Hei! Se bilde om "memory" Er det overklokke som du mener? Mvh Lillemester 6980380[/snapback] Hei på dere, igjen! :-) Jeg har kjøpt http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=53601 i netthandel for en uke siden på ondag. I går hentet jeg minne-ram fra posten. Og jeg besøkte venner for å hjelpe meg å sette minne-ram til minne-bank på hovedkortet. Tidligere var 512 ram, PC 3200. Se bilde tidligere. Cpuz står 3-3-3-8 Ny er 2048 ram, PC 3200 400 MHz. Se bilde nå. Cpuz står 2,5-3-3-8 Ser dere at det er to forskjellige cas# Latency 3.0 (512 ram) og cas# Latency 2,5 (2048 ram)? Hvorfor er det så lav 2,5? Stemmer det som normalt? Men jeg ser at det står frequency 199,5 MHz på Memory. Jeg ser ikke at det står frequency 400 MHz. Jeg forstår ikke. Er det feil eller riktig? Jeg trenger hjelp som dere vet hva det er fordi dere har erfaring med minne-ram. Tusen takk for hjelpen! PS: Det er første gangen for meg å bytte fra 512 til 2048. Minne-ram funker helt bra, uten et eneste krasje eller stopp uten aktiver eller blå skjermet. Fornøyd, men lav hastighet. Mvh Lillemester 6989317[/snapback] Hei! Jeg har ikke fått noe svar fra Dere. Vær så snill fordi jeg trenger svar fra Dere som har erfaring med minne-ram. Min hjernern er tomhet for minne-ram, hehehe. OK, jeg har kjøpt TwinMOS 2048 MB med dual, 184 pins, 400 MHz. Men det står Cpuz at 199,5 MHz. Er det feilt med minne-ram som synke ned fra 400 MHz til 199,5 MHz? Hvordan jeg vil justering å øke fra 199,5 MHz til 400 MHz som standard for minne-kort? Hva skal jeg gjøre med dette? Skal jeg la det være? Jeg tenker masse spørsmåler i hjernen min, hehehehe Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Den nye RAM'en din går som den skal. Ikke noe mer å bekymre seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå