Gå til innhold

Fjernstyre en Linux PC fra en Windows PC

PelleP

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel PC som jeg har tenkt å bruke som som multimedia PC. Jeg har Windows 2000 på den, men det fungerer ikke tilfredstillende. Jeg tenkte derfor at jeg kunne prøve å installere Linux på den.

Til nå har jeg brukt en annen PC som media-PC og jeg fjernstyrer den ved hjelp av RaelVNC, men dette kan jeg vell ikke bruke for å fjernstyre en Linux-PC?

Finnes det noe program som kan brukes? (MediaPC-en skal stå i stuen, uten skjerm tilkoblet)

Er Linux i det hele tatt egnet som OS på en media-PC?

Min familie er på ferie og jeg vill gjerne få ordnet dette mens de er borte så jeg setter stor pris på om jeg kan få litt hjelp til å komme igang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at Linux/UNIX er BEDRE egnet som OS på en media-PC enn Windows. Rett og slett fordi du kan gjøre hva du vil, uten å ha et OS som legger bånd på hva du vil gjøre. VNC fungerer ikke bare på Windows, men på de fleste plattformer, GNU/Linux, BSD, kommersielle UNIX-versjoner som Solaris og HP-UX. Skal du velge en VNC-versjon, velg for all del RealVNC.

Lenke til kommentar
Merk at en relativt standard linux-desktop tar omtrent like mye som en (noe krympa) windows-desktop av maskinresurser

6984752[/snapback]

Javel? Er det kapasiteten til min PC du er bekymret for? Ellers så skjønner jeg ikke helt hvilken rellevans det har. Den har en AMD Athlon 2200 med 500 MB ram, det burde vell være nok?

Forresten er det noe krøll med nedlastningen. Jeg har lastet ned DVD-versjonen to ganger, men jeg får en CD versjon i steden. Finnes det noe alternativt laste ned?

Lenke til kommentar
Ah. Det burde ikke være noe problem, trodde du mente at 2000 ikke gikk pga. maskinvarespecs.

6988789[/snapback]

Aha det forklarer saken!

:)

Vell det var nok ikke unaturlig å tolke det slik, men det er andre grunner til at det ikke fungerer. Jeg har aldri klart å finne det ut hvor feilen ligger. Enten er det feil på W2K-CDene eller så er det noe med selve PCen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...