Gå til innhold

Mullah Krekar tråden!

Er det rett at Mullah Krekar får bli i Norge?  

162 stemmer

1. 1. Er det rett at Mullah Krekar får bli i Norge?

• Ja
      14
    • Nei
      141
    • Ingen formening
      7

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke kaste han inn på ei glattcelle intill de får sendt han på ett fly da?

Vi kan ikke ha sympati med en terrorist!  Å la han få gå fritt i norge er en trussel mot vårt land!

Vet noen hvilken idiot som skrev under den avtalen om at norge ikke kan sende personer ut av landet dersom dem risikerer dødsstraff?  (han skulle jeg gjærne "prata" litt med)..

Lover er jo til for å endre!!    Hvis regjeringen vil endre på en lov så gjør dem jo det!  hvorfor vil ikke jens endre på loven slik at han kan sende ut terroristen?

Det er synd og skam at norge har denne personen gående her! 

NISSELAND!

7068372[/snapback]

Lover er ikke til for å endres.

Regjeringen kan ikke bare endre på lovene slik den vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist søren kan dem endre på en lov hvis dem vil!! det har blitt gjort mange ganger tidligere ved å endre på lover som ikke er "tilstrekkelige"!

Og om det er folkeavstemming om hvorvidt mulla`n skal fyke med hue og ræva ut av norge så gjør han jo det med en gang!! Så hvem sitter å forsvarer den tullingen? bortsett fra han brynjar da

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Såvidt jeg husker så beror dette på en Internasjonal avtale, ikke en lov, så blir litt vanskelig å endre den sånn uten videre

7068545[/snapback]

Korekt det er FN som sier at han må være her. Hvis vi vil være i FN må vi ta inn alle som kan bevise at de er i fare der de kommer fra. Så med andre ord er Mullah fredet. Faen heller.
Lenke til kommentar

Folk som synes at skuddpremie er et brukbart politisk virkemiddel her i landet (mot Krekar eller andre) kan med fordel holde det for seg selv. Hvis man føler sterkt for å gi uttrykk for det finnes det sikkert andre forum hvor slikt gir bonuspoeng. Her holder vi det helst på et litt mer saklig nivå.

Se gjerne retningslinjene punkt 1 og 2.

En post er fjernet fra tråden.

Reaksjoner på moderering tas på PM.

Geir :)

Lenke til kommentar

Det var ment litt ironisk da men :innocent: ok

Den dagen han reiser/forsvinner fra norge så bør vi gjøre det til en offentlig flaggdag!

Er enig i deg geir at skuddpremier er en dårlig løsning! folk ville jo gå mann av huse for å jakte på han :D

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Selv om vi ikke kan sende han tilbake, er det vel kansje en mulighet for å gi han til amerika, det er en skam at en terrorist går ustraffet fra handlingene sine :mad: Krekar ville passet fint på Guantanamo, der sitter det flere personer som ikke har gjort en drit! Mens Krekar lever livet her i Norge :realmad:

Lenke til kommentar

Dette var ikke en oppmuntring til å fortsette i samme sporet, enten det er ironisk ment eller ikke.

Edit: Et "me too" innlegg er fjernet, og noen quoter er fjernet. Dersom dere poster og ser at innlegget dere svarer på står rett over deres eget, kan dere godt droppe å quote hele innlegget, spesielt når det igjen quoter flere tidligere innlegg.

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En ting jeg ikke hlet skjønner er:

Det sies at man må ha garanti for at han ikke blir drept eller torturert om han sendes hjem. Fra offisielt hold i Irak er en slik garanti gitt, men det er ikke bra nok.

Er det slik i alle tilfelle når folk sendes hjem til sine hjemland? Er det alltid slik at man forventer at den som sendes hjem vil bli drept eller torturert, og man trenger ekstremt trygge garantier for at så ikke vil skje?

Nå vet jeg ikke hva vanlig praksis er, men for meg så virker det ikke som om vanlig praksis følges i dette tilfelle, men at man krever ekstra garantier fordi det er snakk om en mediekjendis og et politisk spill i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Det sies at man må ha garanti for at han ikke blir drept eller torturert om han sendes hjem. Fra offisielt hold i Irak er en slik garanti gitt, men det er ikke bra nok.

Så du på Redaksjon1 i går? Der var det en arabisk journalist, korrespondent fra Al-Arabiya så vidt jeg forsto, som sa at en slik garanti ikke var gitt og heller ikke kunne gis fra irakske myndigheter.

Lenke til kommentar

Så du på Redaksjon1 i går? Der var det en arabisk journalist, korrespondent fra Al-Arabiya så vidt jeg forsto, som sa at en slik garanti ikke var gitt og heller ikke kunne gis fra irakske myndigheter.

7342006[/snapback]

Huff da. Ser ikke ut som om problemstilling i innlegget mitt kom frem. Er det vanlig at man trenger slike garantier i andre saker der folk sendes hjem? Innhenter man garantier fra myndighetene i alle slike saker?

(Jeg hørte på nyhetene på NRK i går at garanti var gitt, men at man ikke stolte på garantiene. Hvem skal man tro på?)

Lenke til kommentar
De norske myndighetene er redde for ham, siden han kan føre til terrorangrep. De er kanskje feige, men de har rett...

Han er en terrorist, og kjenner terrorister, hvis Norge sender ham ut er statens sikkerhet i faresonen.

7376586[/snapback]

I så tilfelle er det kanskje litt ironisk at han er utvist fra landet fordi han utgjør en fare for rikets sikkerhet. :whistle: Det er kun dyktighet fra Brynjar Mehlings side som gjør at Krekar fortsatt er her. Han har fått "oss" på gli med at vi ikke kan stole på de Irakiske selvstyremyndighetene.

PS. Jeg personlig ville tatt sjangsen! :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...