Gå til innhold

Mullah Krekar tråden!

Er det rett at Mullah Krekar får bli i Norge?  

162 stemmer

1. 1. Er det rett at Mullah Krekar får bli i Norge?

• Ja
      14
    • Nei
      141
    • Ingen formening
      7

Anbefalte innlegg

Kan ikke de som apsolutt vil opprettholde disse reglene ta seg av ham selv? Har foresten et par spørsmål. Har fyren en jobb? Gjør han nowe for samfunnet i det hele tatt?

6976628[/snapback]

Vi er nødt til å overholde reglene fordi vi har undertegnet dem, det er det som er poenget.

Men jeg tviler på at han gjør noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke de som apsolutt vil opprettholde disse reglene ta seg av ham selv? Har foresten et par spørsmål. Har fyren en jobb? Gjør han nowe for samfunnet i det hele tatt?

6976628[/snapback]

Men det er jo akkurat det som skjer. Det er politikerne som vil opprettholde reglene, og det er de som lar han bli. Og det gjelder altså alle partier som sitter eller har sittet i regjering siden han kom hit. Bare FrP mener at "Det er nå på tide at regjeringen bekymrer seg mer for Norges sikkerhet, enn Krekars personlige sikkerhet i Irak." (Sitat Carl I. Hagen)

Så lenge vi har et overveldende politisk flertall som ikke vil sende ham ut, betyr det at det norske samfunnet har valgt å "ta seg av ham". Om folk flest er enige er en annen sak. Så lenge vi har et demokrati er vi prisgitt de politikerne vi faktisk stemmer på.

Geir :)

Lenke til kommentar
QUOTE(salah @ 01/10-2006 : 13:49)

Det er tragisk fra venstresidens side at de ikke sender han hjem.

*

Så enkelt er det ikke. Årsaken til at hverken Erna eller Jens har sendt ham hjem, til tross for at han er vedtatt utvist, er at Norge har skrevet under forpliktende internasjonale avtaler om at vi ikke kan sende ham (eller noen andre) hjem (eller noe annet sted) dersom de er tiltalt for forbrytelser eller handlinger som kan medføre tortur eller dødstraff. Dette er avtaler vi ikke bare kan bryte fordi vi ikke liker fyren. Dersom vi mener han er en trussel her i Norge kan vi tiltale ham og eventuelt straffe ham her i landet.

Så vi er pent nødt til å vente på at enten:

1. Han forlater landet frivillig, eller

2. Irak opphever dødstraffen for forbrytelsene han er tiltalt for.

Eventuelt måtte vi oppheve forbudet mot utsending når det er risiko for dødsstraff. Det kunne vi selvsagt gjøre, men å bryte fungerende internasjonale avtaler fordi de binder oss i atypiske enkeltsaker er neppe noen politisk innertier.

Geir smile.gif

Jeg hvet at dette er den eneste grunnen til at han får bli i Norge, men jeg hvet og om andre som har blitt sendt hjem, og der møtt tortur og henrettelse...

Hva er spesielt med krekar? Vi sender mye snillere folk til et "helvete" hver dag!

Og som sagt, han har hvert på ferie i Irak,

Hørest ikke ut som han er mye redd for noe straff (utenom når han er i retten)...

edit:

Nai han gjør ikke noe mer for samfunnet en å saksøke folk som prater stygt om han...

Han hadde ikke råd til å betale saksomkostningene når han prøvde seg på Hagen (dette måtte vi betale med skatt), ergo vi betaler for å ha han i landet :realmad:

Endret av LooneyTune
Lenke til kommentar
Ut med ham :fun:

6980423[/snapback]

Men hvis han sendes ut nå betyr det at han blir drept!

Du kan da ikke ta avstand fra alt det han har gjort og sende mannen til sinn visse død.

Hvorfor ikke stue han bort i øde og kalde nord hvor han ikke får gjort no skade?

Og jo, han har en jobb, så det går ikke utover skatteoengene dine!

Lenke til kommentar

6980471[/snapback]

Hvilken jobb? Bare nysjerrig, jeg har aldri hørt annet enn at familien lever på sosialhjelp, men det kan jo hende at han jobber for det.

6980667[/snapback]

MULLAH krekar.

det med sosialhjelp er bare kødd, men så er jo pressen kjent for å legge på litt ekstra^

Lenke til kommentar
Ut med ham, ta med svigermora i samme slengen.

6980731[/snapback]

Ut med ham :fun:

6980423[/snapback]

Men hvis han sendes ut nå betyr det at han blir drept!

Du kan da ikke ta avstand fra alt det han har gjort og sende mannen til sinn visse død.

Hvorfor ikke stue han bort i øde og kalde nord hvor han ikke får gjort no skade?

6980471[/snapback]

Lenke til kommentar

Men mullah er ingen jobb, det er en tittel.

Blir han betalt for å være mullah, da, ellers er det nettopp bare en tittel. (Ikke engang beskyttet, siden mullaher godt kan være legmenn, bare de er belest i Koranen. Krekar så vidt jeg har fortstått studerte jus, eller nærmere bestemt islamsk lov, i Pakistan, og er ikke utdannet som prest.)

Så jeg spør igjen, hvilken jobb? Altså hva gjør han, og hvem betaler ham?

Lenke til kommentar
Som mullah hjelper han muslimer med spørsmål rundt religion, med andre ord han koster ikke den hvite mann et rødt øre!

6980822[/snapback]

Er det de han hjelper som betaler for brød og melk? Hva med advokaten hans? Mener å huske at herr Meling hadde dratt inn et par gode årslønner på Kreket allerede.

Lenke til kommentar

Ser at flere her skriver at Krekar har vært i Irak på ferie. Vel, jeg vi ikke akkurat kalle det ferie å drive geriljaorganisasjonen "Anskar Al Islam" (eller-hva-den-nå-heter-for-noe!) Husker dere ikke det intervjuet? Da han sa at vi i Norge skulle passe oss for å blande oss inn i politikken i midtøsten, ellers skulle vi snart få oppleve en helt annen tilværelse der oppe i nord! osv. osv.

Lenke til kommentar
Ser at flere her skriver at Krekar har vært i Irak på ferie. Vel, jeg vi ikke akkurat kalle det ferie å drive geriljaorganisasjonen "Anskar Al Islam" (eller-hva-den-nå-heter-for-noe!) Husker dere ikke det intervjuet? Da han sa at vi i Norge skulle passe oss for å blande oss inn i politikken i midtøsten, ellers skulle vi snart få oppleve en helt annen tilværelse der oppe i nord! osv. osv.

Han startet og ledet en opprørsgruppe ved navn "anskar Al islam" ja...

Og har flere ganger truet Norge, og sagt at vi må passe oss :dontgetit:

Bare disse trusslene er grunn nok til å sende ham tilbake (mener jeg),

eller utlevere ham til amerika :thumbup:

Edit: Di har holdt folk fanget i amerika i flere år uten rettssak, pga di er terrormistenkte,

flere av disse er senere blitt frikjent...

Hvorfor skal di ikke få mulla krekar også?

Endret av LooneyTune
Lenke til kommentar
Det er tragisk fra venstresidens side at de ikke sender han hjem.

6976339[/snapback]

Så vi er pent nødt til å vente på at enten:

1. Han forlater landet frivillig, eller

2. Irak opphever dødstraffen for forbrytelsene han er tiltalt for.

Eventuelt måtte vi oppheve forbudet mot utsending når det er risiko for dødsstraff. Det kunne vi selvsagt gjøre, men å bryte fungerende internasjonale avtaler fordi de binder oss i atypiske enkeltsaker er neppe noen politisk innertier.

6976567[/snapback]

Først skulle vi vente til Irak hadde valg, slik at en Irakisk regjering kunne garantere for hans sikkerhet. Nå er ikke det bra nok lenger. Vi må liksom være dobbelt sikre.

Men hvorfor kunne vi ikke utlevert han til amerikanerne for flere år siden? Han kunne hatt det "fint" på Guantanamo...

For å være litt brutalt ærlig så synes jeg ikke synd på mulla Krekar. What goes around comes around. Eller, for å bruke en bibelsk metafor: Den som lever ved sverd skal falle for sverd.

I og med at Warlord Krekar både har drept og torturert for å fremme sitt eget "kongedømme" så vil jeg ikke lee på øyelokket om han blir utsatt for det samme selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...