Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Speedtouch 546T2

Anbefalte innlegg

Sliter forferdelig med det nyeste modemet til Telenor. Har nettopp fått beskjed om at jeg måtte bytte til dette for å få oppgradert min internettlinje. Får jeg åpnet porter i modemet? Nei. Jeg har prøvd både via start -> kjør og ved brukergrensesnittet til modemet.

Får f.eks ikke brukt torrent, noe som er utrolig irrterende ettersom at jeg er SVÆRT interessert i å laste ned største FM demoen som kommer om en knapp time.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dette modemet og har lagt public IP'n på nettverskortet noe som gjør at du slipper å åpne flere porter. Synes dette er en grei måte å gjøre det på selv om det slipper igjennom all annen trafikk som ruteren din normalt ville filtrert bort. Du bør ha en brannmur om du skal bruke dette oppsettet.

Åpne nettleseren og gå til http://10.0.0.138/ der velger du "Home Network" Velg "Devices" og klikk på "Assign the public IP address of a connection to a device" Velg "Edit". Der finner du navnet på din datamaskin i listen og velger "Apply"

Når dette er gjort må du release og renew ip-adressen din.

Start --> kjør --> cmd--> ok

skriv: ipconfig /release og trykk enter.

Så skriver du ipconfig /renew og enter.

Skriv på bare ipconfig og trykk enter, da vil gatewayen være d-slammen og public ip'n ligge på nettverkskortet.

Funker som bare det! :dribble:

Endret av Exydos
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har 1.5 mbps rask linje.

Skal oppgradere linja nå men vet ikke hvor rask linje jeg kan ha med Speedtouch 546T2. Finner det heller ikke ut på internett. Kan noen hjelpe? For å oppgradere tror jeg at den måtte kunne ta ADSL 2 eller noe. Funker det med 546T2?

Endret av mnorm
Lenke til kommentar
Sliter forferdelig med det nyeste modemet til Telenor. Har nettopp fått beskjed om at jeg måtte bytte til dette for å få oppgradert min internettlinje. Får jeg åpnet porter i modemet? Nei. Jeg har prøvd både via start -> kjør og ved brukergrensesnittet til modemet.

Får f.eks ikke brukt torrent, noe som er utrolig irrterende ettersom at jeg er SVÆRT interessert i å laste ned største FM demoen som kommer om en knapp time.

Noen som kan hjelpe?

6974095[/snapback]

Du må vel åpne porten i routeren.

Du trenger ikke å assigne public adressen som en nevnte her, selv om det kan være greit.

Du har et valg i modemet ditt som heter Toolbox.

Etter dette får du en del valg, og velger "Game & Application Sharing" og "Assign a game or application to a local network device"

I rullgardinen til venstre velger du Torrent eller BitTorrent eller noe sånn, og til høyre din pc

That should do it, med mindre du har firewall e.l på din pc som også blokkerer her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...