Bilet Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Sliter forferdelig med det nyeste modemet til Telenor. Har nettopp fått beskjed om at jeg måtte bytte til dette for å få oppgradert min internettlinje. Får jeg åpnet porter i modemet? Nei. Jeg har prøvd både via start -> kjør og ved brukergrensesnittet til modemet. Får f.eks ikke brukt torrent, noe som er utrolig irrterende ettersom at jeg er SVÆRT interessert i å laste ned største FM demoen som kommer om en knapp time. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Det er neppe noe feil med modemet ditt. Kan du ta en screenshot av der du har lagt inn portene? Riktig IP til PC'en som du har lagt inn i SpeedTouchen? Lenke til kommentar
Exydos Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Jeg har dette modemet og har lagt public IP'n på nettverskortet noe som gjør at du slipper å åpne flere porter. Synes dette er en grei måte å gjøre det på selv om det slipper igjennom all annen trafikk som ruteren din normalt ville filtrert bort. Du bør ha en brannmur om du skal bruke dette oppsettet. Åpne nettleseren og gå til http://10.0.0.138/ der velger du "Home Network" Velg "Devices" og klikk på "Assign the public IP address of a connection to a device" Velg "Edit". Der finner du navnet på din datamaskin i listen og velger "Apply" Når dette er gjort må du release og renew ip-adressen din. Start --> kjør --> cmd--> ok skriv: ipconfig /release og trykk enter. Så skriver du ipconfig /renew og enter. Skriv på bare ipconfig og trykk enter, da vil gatewayen være d-slammen og public ip'n ligge på nettverkskortet. Funker som bare det! Endret 2. oktober 2006 av Exydos Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Har 1.5 mbps rask linje. Skal oppgradere linja nå men vet ikke hvor rask linje jeg kan ha med Speedtouch 546T2. Finner det heller ikke ut på internett. Kan noen hjelpe? For å oppgradere tror jeg at den måtte kunne ta ADSL 2 eller noe. Funker det med 546T2? Endret 22. september 2007 av mnorm Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 546 er ett ADSL2-modem. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Sorry dobbelpost. Kanskje et dumt spørsmål, men hvor mange mbps tilsvarer denne linjen? : 16000/700 kbps Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Sorry dobbelpost. Kanskje et dumt spørsmål, men hvor mange mbps tilsvarer denne linjen? : 16000/700 kbps 9551772[/snapback] 16 mbit/0,7 mbit Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Skjønner ikke så mye mer nå Hvor mange mbps er det? Har 1.5 nå. Er den linja mye treigere/raskere? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 ca 10 ganger raskere Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Skjønner ikke så mye mer nå Hvor mange mbps er det? Har 1.5 nå. Er den linja mye treigere/raskere? 9551829[/snapback] Er du gammel? Omgjøring er vell 3klasse pensum! Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Great! Da får jeg mye raskere internett! Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Sliter forferdelig med det nyeste modemet til Telenor. Har nettopp fått beskjed om at jeg måtte bytte til dette for å få oppgradert min internettlinje. Får jeg åpnet porter i modemet? Nei. Jeg har prøvd både via start -> kjør og ved brukergrensesnittet til modemet. Får f.eks ikke brukt torrent, noe som er utrolig irrterende ettersom at jeg er SVÆRT interessert i å laste ned største FM demoen som kommer om en knapp time. Noen som kan hjelpe? 6974095[/snapback] Du må vel åpne porten i routeren. Du trenger ikke å assigne public adressen som en nevnte her, selv om det kan være greit. Du har et valg i modemet ditt som heter Toolbox. Etter dette får du en del valg, og velger "Game & Application Sharing" og "Assign a game or application to a local network device" I rullgardinen til venstre velger du Torrent eller BitTorrent eller noe sånn, og til høyre din pc That should do it, med mindre du har firewall e.l på din pc som også blokkerer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå