Gå til innhold

Ble påkjørt bakfra, HJELP!

daruu

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg ble påkjørt av en bil her forleden dag(jeg kjører moped)

så jeg lurer på om noen vet noe mer om lover ang dette...

Dette skjedde:

Jeg kjørte på RV 24, og skulle svinge av en vei til venstre for meg.

Jeg begynner å blinke, ser meg i speilet, ser en bil ett stykke bak, legger meg mot midtstripa.

Da jeg er kommet helt inne i krysset å akkurat skal til å svinge smeller en bil inn i mopeden bakifra..

Det jeg lurte på da, er om jeg på noen måte kan få skyld for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ganske åpenbart hans skyld det der hvis det er akkurat som du sier. Regner med dere skreiv skademelding på stedet når det skjedde og at begge underskrev? Bare å kontakte forsikringsselskapet det og han vil få skylda og må punge ut egenandelen til ansvarsforsikringa hans.

Lenke til kommentar
Er vel ganske åpenbart hans skyld det der hvis det er akkurat som du sier. Regner med dere skreiv skademelding på stedet når det skjedde og at begge underskrev? Bare å kontakte forsikringsselskapet det og han vil få skylda og må punge ut egenandelen til ansvarsforsikringa hans.

6974208[/snapback]

Har skrevet skademeldign ja, men iogmed at dette skjedde like før helgen, har jeg ikke fått noe svar enda...

Men da bør ihvertfall ikke jeg få skylda da!

Lenke til kommentar

6974208[/snapback]

Det er ikke egenandel på ansvarsforsikringen.

Det er kun hvis han tar i bruk kaskodelen for å reparere egen bil, hvis han selv er skyldig i skaden.

Lenke til kommentar

6974208[/snapback]

Det er ikke egenandel på ansvarsforsikringen.

Det er kun hvis han tar i bruk kaskodelen for å reparere egen bil, hvis han selv er skyldig i skaden.

6976106[/snapback]

Okay, beklager. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...