kris-pc Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) hei jeg lurer på hva som er forskjellen på ATX og micro ATX?noen som vet? takk for svar Endret 30. september 2006 av kris-pc Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Forskjellen er den fysiske størrelsen på hovedkortet. Man får f.eks. ikke montert et ATX-hovedkort i et microATX-kabinett. Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Forskjellen er den fysiske størrelsen på hovedkortet. Man får f.eks. ikke montert et ATX-hovedkort i et microATX-kabinett. 6974006[/snapback] så det er bare størrelsen ikke noe annet?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Hovedsaklig størrelsen ja. En god del microATX-HK har forresten innebygd skjermkort. Ofte er de billigere enn ATX-kort også. Antall PCI-slots er jo mindre da. Men det er jo på en måte litt innlysende. Endret 30. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 hvis to kort har de samme tekniske spesifikasjonene, bare forskjellen er mATX vs ATX: ja, det er den eneste forskjellen. Men mATX har ofte mindre tilkoblingsmuligheter basert på at det er ett mindre kort. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) hei jeg lurer på hva som er forskjellen på ATX og micro ATX?noen som vet? takk for svar 6973943[/snapback] Hovedforskjellen ligger vel i størrelsen. ATX er 305 mm x 244 mm microATX er 244 mm x 244 mm (målene er maksimumsmål, dvs. de kan være mindre men ikke større). microATX hovedkort kan monteres i kabinetter som støtter ATX og (selvfølgelig) microATX. ATX hovedkort kan ikke monteres i et microATX kabinett. Ellers kan du jo ta en titt på formfactors.org. Endret 30. september 2006 av Pengu Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 er et mATX kort like bra kjøp som et ATX med tanke på at jeg har et mATX kabinett?et mATX kort vill vell ikke dra ned ytelsen på pc`en min? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Formfaktoren i seg selv skal ikke ha noe å si for ytelsen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 En ting du kanskje vil tenke på er at ett mATX kort sannsynligvis har mindre plass rundt CPU socket enn ett ATX kort, og således kan det hindre deg fysisk å sette på en større kjøler som gjerne hadde passet fint på ett tilsvarende ATX kort. Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 takk for godte og raske svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå