Gå til innhold

Omtale av GTR 2 (PC)

Anbefalte innlegg

Er vel litt å ta i og kalle GTR for en simulator? Uansett hva jeg gjorde var det umulig å fremprovosere overstyring. Noe jeg vil tro er en stor strek i regningen for denne såkalte "oppgraderte" dekk-fysikken. :p

6980666[/snapback]

Jeg skjønner ikke at du gidder. Du kommer snikende hver gang det er snakk om Simbin-titler.

PS: Om du ikke klarte å "fremprovosere overstyring" så er det sikkert fordi du er så sinnsykt god at du ikke er i stand til å miste kontrollen. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor det blant folk er så positivt at motorlyden i spillet er tattopp direkte fra en ekte bil.

Ok, det høres flott ut, og lyden er herlig å høre på.

Det negative er at en ikke får skikkelige tilbakemeldinger på hvordan motoren faktisk jobber.

I alle bilspill som bruker den typen lyder jeg har prøvd til nå er det alltid det samme.

Hvis turtallet er på 4000 er det den samme lyden uansett om man gir maks gass, litt gass eller holder nåla konstant på 4000.

For all del, det er fint å høre på, men jeg håper de finner en måte etterhvert å lage skikkelige lyder, ikke overfadiske plastikklyder.

Lenke til kommentar

Alt var på full simulation. Bånn gass og full rattlås. Likevel understyrte det som fy. Og dette var med Viper'n med 700~HK. Alt dette hadde vært greit for meg hvis GTR hadde vært et spill, men når det er meningen at det skal være en simulator blir det bare tull. Fullstendig ening når det gjelder lyden Alt-Ctrl. Har alltid hatet repetitive samples.

Lenke til kommentar

Joda,

til og med i demoen er det lett å få bilen til å overstyre :p selv på "novice" det er bare å dra på litt i svingene. faktisk synes jeg at overstyringen var i meste laget, måtte styre litt med gassen...hehe når du slipper opp gassen i svingen overstyrer den skikkelig, akkurat som en vanlig bil.

Det går jo an å regulere dette litt på instillingene.

Jeg har prøvd mange bilsims men denne her slo det meste, veldig realistisk! For ikke å snakke om lyden, den er jo helt hinsides bra :)

Prøvde den på "sim" innstilling, uten antispinn og abs, da var det nesten umulig å kjøre en runde.

Skal nok kjøpe denne ja..:D

Endret av Baldrick9
Lenke til kommentar
En ting jeg ikke skjønner er hvorfor det blant folk er så positivt at motorlyden i spillet er tattopp direkte fra en ekte bil.

Ok, det høres flott ut, og lyden er herlig å høre på.

Det negative er at en ikke får skikkelige tilbakemeldinger på hvordan motoren faktisk jobber.

I alle bilspill som bruker den typen lyder jeg har prøvd til nå er det alltid det samme.

Hvis turtallet er på 4000 er det den samme lyden uansett om man gir maks gass, litt gass eller holder nåla konstant på 4000.

For all del, det er fint å høre på, men jeg håper de finner en måte etterhvert å lage skikkelige lyder, ikke overfadiske plastikklyder.

6981124[/snapback]

Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dette?

Lyden er jo totalt forskjellig hvis man gir full spiker eller drar forsiktig gjennom samme turtallsområde. Mener du at det er den samme lyden bare den er forsterket når man gir full spiker? Kan ikke helt skjønne hvordan lyden kan bli bedre enn det her. Nå har jeg ikke testet GTR 2, men regner med det er minst like god lyd i denne utgaven som i GTR og GT Legends..

Lenke til kommentar
Mener du at det er den samme lyden bare den er forsterket når man gir full spiker?

6982300[/snapback]

Er ikke sikker på hvordan det fungerer. Men det er noe som ikke er riktig ihvertfal.

Du hører det lett på motoren hvis du gir full gass - ikke noe gass - full gass mange ganger.

Motorlyden slår seg liksom på og av, på og av.

Lenke til kommentar
Det er fordi totalresultatet er bedre, det er tross alt et spill. Live for speed gjør det helt "korrekt", men låter bedritent.

6981275[/snapback]

Nå er ikke jeg ute etter GTR2 vs LFS greie.

Men når det kommer til racing simulatorer mener jeg det viktigste er å få riktig lyd, ikke så pen lyd som mulig.

Og uansett med de pengene simBin besitter burde de kunne få til noe bedre - synes jeg.

Lenke til kommentar

var på drammen travbane i helga å så på gatebil gutta kjørte mot rally gutta.

inne i hallen så hadde de en simulator med RBR på pc. det var kobla opp mot en storskjerm og en hydralisk stol. dvs at du satt ca en drøy meter over bakken i en stol som flytta seg ganske mange meter når du kræsja og sånt. så veldig tøft ut men fikk ikke testa da det var mye folk der.

poenget mitt er: skaff deg en sånn stol og test spillet i den føre du dømmer det nord og ned :)

og det med motorlyden, jeg forstår ikke helt hva du mener. jeg synes den høres veldig korrekt selv om jeg ikke har hørt bilene i virkeligheten utenom på tv. kanskje høytalerne dine ikke klarer å gjengi lyden sikkerlig?

anyway. gtr 2 er shitbra, men dog bare i lan, blir for kjedelig alene.

skulle ønske sinbin kunne lage et rally spill. tviler på at RBR 2 kommer. og WRC/Colin er ikke i nærheten av RBR. de er faktisk ikke så bra som sine tildligere utgaver av seg selv engang. har nyeste WRC til ps2 og det er utrolig kjipt med bare tre baner i hvert land :( en litt stor feil og du kan drite i å ta det igjen.

men sorry for all oftopic. skal slutte nå :p

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...