Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Når ble automatgir sikkerhetstiltak?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det kan virke som at giring går automatisk, vil man automatisk konsentrere seg mer om det som foregår hvis man har automatgir, nettopp fordi man ikke trenger å bruke den brøkdelen av hjernen til å gire.

Også har du det med å kjøre litt fortere med manuell som Navitas87 nevner :D

Lenke til kommentar

Det er vel ganske naturlig at når man slipper å betjene en pedal og en spak har man mer oppmerksomhet på andre ting. Jeg kan godt forestille meg at det gjør en forskjell i bytrafikk, men på landeveien hvor de alvorlige ulykkene skjer har det ingenting å si.

Jeg tror at mobiltelefoner og andre forstyrrende elementer er adskillig farligere enn manuellt gear.

Men når en ser hvor mange som ikke engang klarer å betjene en blinklyshendel er det ikke rart de har problemer med å geare...

Lenke til kommentar

automat er digg. Ofrer lett de 10 minuttene i uka det kunne vaert morro med manuell giring mot timen i tung trafikk hver dag hvor det ikke er morro. Girhanda kan brukes til kaffekopp istedenfor. Har man litt dreiemoment i boksen under panseret kan automat bli morro det og :-)

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei!

Stor motor,litt fart :D ,bomgiring f,eks 2 istede før 4,ungdom,grøfta!

7444434[/snapback]

Skal godt gjøres å sette bilen i 2. gir i stedet for 4, hehe.. Da kan de legge lappen i konvolutten og sende den tilbake der de kjøpte den fra ;)

Lenke til kommentar
Men når en ser hvor mange som ikke engang klarer å betjene en blinklyshendel er det ikke rart de har problemer med å geare...

6975556[/snapback]

Der sa du det. Er ikke alle som har skjønt hvor viktig det er å bruke blinklys. Jeg har også lagt merke til at flerparten som ikke bruker blinklys er "godt voksne" personer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...