Staalkontroll Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Ringte Gensidige i dag å spurte om diverse priser. Når det kom til bilden min ble det spurt diverse spørsmål om abs, aribag o.l. Men så kom spørsmålet om jeg hadde automatgir. Hvordan kan dette regnes som sikkerhetstiltak? det at man slipper glemmer å ta inn klutsjen før man starter bilen osv? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Kan jo være for at flesteparten som liker å kjøre fort velger manuell gir Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Selv om det kan virke som at giring går automatisk, vil man automatisk konsentrere seg mer om det som foregår hvis man har automatgir, nettopp fordi man ikke trenger å bruke den brøkdelen av hjernen til å gire. Også har du det med å kjøre litt fortere med manuell som Navitas87 nevner Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Statistisk sett så er det ikke påvist at biler med automatgir er mindre utsatt for ulykker en biler med manuell girkasse,derfor ser det ut til at forsikringselskapene vurderer å fjerne denne fra lista over sikkerhetstiltak. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Da jeg spurte de sist, sa de at de allerede hadde fjernet det fra listen over sikkerhetstiltak.... det er nå to år siden. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Det er enda ganske mange selskaper som gir 2% rabatt om du har automatgir, men det har blir mindre og mindre av dem etter at sikkerhetsfordelene er blitt såd tvil om i flere undersøkelser. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Da jeg spurte de sist, sa de at de allerede hadde fjernet det fra listen over sikkerhetstiltak.... det er nå to år siden. 6974395[/snapback] Da har dem kommet med det igjen, til og med på kalkulatoren på nettsiden står automat som sikkerhetstiltak. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det er vel ganske naturlig at når man slipper å betjene en pedal og en spak har man mer oppmerksomhet på andre ting. Jeg kan godt forestille meg at det gjør en forskjell i bytrafikk, men på landeveien hvor de alvorlige ulykkene skjer har det ingenting å si. Jeg tror at mobiltelefoner og andre forstyrrende elementer er adskillig farligere enn manuellt gear. Men når en ser hvor mange som ikke engang klarer å betjene en blinklyshendel er det ikke rart de har problemer med å geare... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Mulig de mener det er mye sikrere at man har to hender på rattet... Man slipper jo å ta hånden ned til gearspaken. Lenke til kommentar
illest Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Da er det bedre å betale litt dyrere forsikring enn å kjøre automat. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Rabatt for automatgir er som nevnt på vei ut: http://n24.no/naeringsliv/article1461761.ece Lenke til kommentar
print Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 jeg vil si det er mer risiko å kjøre automat... man glemmer jo nesten at man kjører Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er det kun Gjenstridige som har hatt dette? Har ikke hørt om slike sikkerhetstiltak. Er vel ikke mer trafikkfarlig å gire enn det er aa klø seg et sted. Lenke til kommentar
kosemus Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 forsikringselskapene mener vist at det skjer lettere ulykker med manuelt gir. bakkestart o.s.v Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) automat er digg. Ofrer lett de 10 minuttene i uka det kunne vaert morro med manuell giring mot timen i tung trafikk hver dag hvor det ikke er morro. Girhanda kan brukes til kaffekopp istedenfor. Har man litt dreiemoment i boksen under panseret kan automat bli morro det og :-) - Per Christian Endret 12. oktober 2006 av Flippo Lenke til kommentar
Robinaa85 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei! Stor motor,litt fart ,bomgiring f,eks 2 istede før 4,ungdom,grøfta! Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Automat kan vel ikke være sikrere, da bruker jo bilen mer drivstoff, og det er jo dritt døds extremt farlig når den slipper ut mer drivstoff :O:O Forundrer meg ikke om en miljøfreak tenker slik! Hehe Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg tenker at jeg aldri har prøvd automatgir. Lenke til kommentar
illest Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei! Stor motor,litt fart ,bomgiring f,eks 2 istede før 4,ungdom,grøfta! 7444434[/snapback] Skal godt gjøres å sette bilen i 2. gir i stedet for 4, hehe.. Da kan de legge lappen i konvolutten og sende den tilbake der de kjøpte den fra Lenke til kommentar
illest Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Men når en ser hvor mange som ikke engang klarer å betjene en blinklyshendel er det ikke rart de har problemer med å geare... 6975556[/snapback] Der sa du det. Er ikke alle som har skjønt hvor viktig det er å bruke blinklys. Jeg har også lagt merke til at flerparten som ikke bruker blinklys er "godt voksne" personer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå