Gå til innhold

Klarer ikke finne ny mobil, ungdomstelefon

Elisaeb

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år som skal ha ny mobil, da mikrofonen på min gamle plutselig sluttet å fungere... Trenger virkelig hjelp, gjerne så fort som mulig, må bestille snart, helst i løpet av morradagen.

Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Gjerne det ja, men trenger ikke være så veldig avansert...

-GPRS: Nei, vet da knapt hva dette er :p

-EDGE: Nei, egentlig ikke. men syns dette med 3g virker litt spennende uten at jeg egentlig trenger det... Hehe.

-Email klient: Nei

Form:

Uten betydning. Størrelse har heller ikke sååå mye å si, har den stort sett i veska, men helst ingen murstein.

Skjerm:

Ønsker ikke touchscreen, men gjerne noe som er stort og oversiktlig. Liker størrelsen på noen av de derre nokiane...

Pris:

Jeg vil bruke rundt 2000 korner, men kan strekke meg til 2500, men absolutt ikke mer enn det. Ble litt uplanlagt mobilkjøp, og økonomien er ikke så god som ønsket. hehe!

Diverse:

-Merke: Gjerne SE eller nokia. Har egentlig litt lyst på nokia, long time, no see. hehe. helst ikke samsung, uten at jeg kan begrunne det...

-Kamera: Vil helst ha 2 mp, vil ha noe som tar greie bilder, ikke nødvendigvis for å sette i album, men for å kunne vise frem situasjoner hvor jeg ikke hadde med digitalkameraet mitt.

-Videokamera: Ja.

-Symbian: Ikke nødvendig

-Blåtann (Bluetooth): Ja, må ha det

-Internminne: Ikke så farlig, men vil ha mp3 spiller, så ikke dumt med en del innebygget, eller medfølgende minne-kort...

-Minnekort?: Se ovenfor...

-MP3: Ja

-Radio: Gjerne, men må ikke.

-UMTS: Vet ikke helt hva dette er heller

-Triband: Gjerne

-Batterilevetid: Viktig, altså, må ikke være sånn som holder en uke med massivt bruk, men gjerne sånn at jeg slipper å lade den daglig.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Jeg ringer og skriver mye meldinger, har ikke hustelefon, så god talekvalitet og antenne er av interesse. Vil ha en telefon jeg kan ta bilder med når jeg har glemt igjen digitalkameraet, se over... Vil også ha en grei mp3 spiller.

Har sett på den nye 3G telefonen til SE, K610i, Nokia: 6270 og -80. og den kanskje noe utdaterte, men fortsatt populære SE K750i.

Tusen takk for all hjelp!!

Elisa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, men da må jeg kjøpe meg hodetelefoner og sånn ekstra... er lite lysten på det, men syns den telefonen ser veldig bra ut :)

Edit: Nå har det faktisk kokt ned til enten nokia 6280 eller SE k750i. Størrelsesmessig er de ikke så forskjellige (når tastaturet på N ikke er ute), og etter en nøye sammenligning av testene her på amobil virker de ganske like. klarer ikke bestemme meg hvilken av dem jeg vil ha. Har SE nå, og har på en måte lyst til å prøve noe nytt, samtidig som jeg er fornøyd med det jeg har. hjelp?? :) på forhånd takk! Elisa

Endret av Elisaeb
Lenke til kommentar

Jeg vil bare fraråde deg å kjøpe Nokia 6280, det er en mobil som er full av feil! Ikke verdt sjangsen synes jeg.. SE K750i begynner å bli en gammel mobiltelefon som er på vei ut av markedet.. Jeg vil anbefale 6233 ifra nokia. Hvis du vil ha kamskjell telefon så har du jo Nokia 6131 og SE har vel noen modeller også. Dra ned til en butikk og sjekk ut :)

- hsds

Lenke til kommentar

Hei :)

Vil Anbefale Se w810i

Er litt usikker når det gjelder Pris(tror den koster ca 2800kr uten abonomang) men dersom du kjøper den med abonomang blir prisen mye lavere.

Det er en av Sony Ericssons populære walkman telefoner, som er i hovedsak laget for musikk. Den har egne musikk knapper og en veldig god mp3 spiller. Det følger med orntlige ørepropper og et minne kort på 512mb. Og dersom du skal ut å fly så kan du sette den på "flymodus", da fungerer den KUN som mp3 spiller og kan brukes eks på fly. Den har også radio :)

Hvis vi ser litt bort i fra musikk delen, så har den et 2mp kamera med Autofocus og fotolys. W810i har også Edge, blåtann, infrarød, og alt det vanlige som er på Dagens telefoner..det følger også med en kabel slik at du kan overføre musikk, bilder osv fra pc en til telefonen, eller omvendt. Den har god batterikapasitet og et veldig skarp fin skjerm :)

Designet på den er også veldig fint syntes jeg..

Den fåes svart eller hvit!

CWS31AFW_15697high_36_0_4000.jpg

Se K610i også en kjempe bra telefon. Den koster litt mindre en w810i, har 3g, et 2mp kamera(uten autofocus), radio, minnekort leser, Blåtann og alt det andre vanlige.. Tror ikke det følger med ørepropper med den, men det kan man jo kjøpe selv. Men det følger med en kabel slik at man kan koble den til pc`en og et minnekort på 64mb.

CWS31AFW_16587high_36_0_4000.jpg

Mvh:

Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

takker for all hjelp. har bestilt en SE k750, alt lommeboka mi tillater for øyeblikket. får heller bruker den en stund, og så bestille meg ny om ikke lenge. sånn går det når den eneste telefonen en har slutter og fungere, og akkurat i den perioden skjer det noe som får en til å forstå at en MÅÅÅ ha mobil. så da ble det sånn denne gangen. ikke helt fornøyd, men får heller spare mer til neste telefon! :D

men takk for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefalle SE k610 eller k750 eller nokia 6233, den sistnevte har alt det du ber om men veldig bra skjerm, men ikke støtte for videosamtale sellom den har 3g

6973786[/snapback]

Nokia 6233 har da støtte for video samtale den!

Har brukt denne telefonen over lengre tid selv og har også testet ut videosamtale med den.

Den eneste ulempen er at kameraet er på feil side av telefonen. Men ja, videosamtale er mulig...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei :)

Vil Anbefale Se w810i

Er litt usikker når det gjelder Pris(tror den koster ca 2800kr uten abonomang) men dersom du kjøper den med abonomang blir prisen mye lavere.

Det er en av Sony Ericssons populære walkman telefoner, som er i hovedsak laget for musikk. Den har egne musikk knapper og en veldig god mp3 spiller. Det følger med orntlige ørepropper og et minne kort på 512mb. Og dersom du skal ut å fly så kan du sette den på "flymodus", da fungerer den KUN som mp3 spiller og kan brukes eks på fly. Den har også radio :)

Hvis vi ser litt bort i fra musikk delen, så har den et 2mp kamera med Autofocus og fotolys. W810i har også Edge, blåtann, infrarød, og alt det vanlige som er på Dagens telefoner..det følger også med en kabel slik at du kan overføre musikk, bilder osv fra pc en til telefonen, eller omvendt. Den har god batterikapasitet og et veldig skarp fin skjerm :)

Designet på den er også veldig fint syntes jeg..

Den fåes svart eller hvit!

CWS31AFW_15697high_36_0_4000.jpg

Se K610i også en kjempe bra telefon. Den koster litt mindre en w810i, har 3g, et 2mp kamera(uten autofocus), radio, minnekort leser, Blåtann og alt det andre vanlige.. Tror ikke det følger med ørepropper med den, men det kan man jo kjøpe selv. Men det følger med en kabel slik at man kan koble den til pc`en og et minnekort på 64mb.

CWS31AFW_16587high_36_0_4000.jpg

Mvh:

Mr.Nauz

6983364[/snapback]

Vis man skal ha den i hvit, må man kjøpe den med Telenor abn.;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...