nAz-guL Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Hei Jeg har to nettverkskort i maskinen min. Det ene brukes til Internett og er koblet til en router. Den får ip adresse av DHCP-en i routern. Så har jeg et nettverkskort som er koblet til en xbox med en krysset/crossover kabel. Der setter jeg ipadresse selv. Xboxen er satt til 192.168.0.100. Så skal jeg stille inn maskinen sin kobling: Ip-adresse: 192.168.0.1 Subnett mask: 255.255.255.0 gateway: 192.168.0.1 / 192.168.1.19 (min andre ip-adresse) / 192.168.1.1 (router) Problemet er at når jeg skrur på xboxen så mister jeg muligheten til å gjøre DNS oppslag. For eksempel uTorrent står å seeder til den må oppdatere trackern. Dette fikser seg når jeg skrur xboxen av igjen. Jeg har prøvd å sette gateway til alle de 3 nevnte over. Jeg har også prøvd å sette dns serverene til telenor i innstillingene til xbox tilkoblingen. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal løse dette? nAz-guL Endret 1. oktober 2006 av nAz-guL Lenke til kommentar
nifty Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 IKKE sett gateway ip på nettverkskortet som går mot Xboxen , det behøver du ikke Resultatet av dette , blir en rutingtabell som ikke behøver å slite så mye for å finne riktig vei ut av nettet ditt Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Takk for svaret! Nettverket fungerer bra nå, men nå vil ikke xbmc funke som det skal , men det er en annen sak. Takk i hvertfall. nAz-guL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå