Gå til innhold

2++ høyttalere fra skal kjøpes, opptil 7000!

Anbefalte innlegg

neeeeeeei :cry:

Hvor mye koster:

CDspiller

Reciver

forsterker (Alt sammen, unntatt kassettspiller?)

Det må være grei kvalitet som _holder_! Noen som kan gi meg en pekepinne på hvor dyrt det kan være?

Takk for svar!

edit: forresten så vil jeg IKKE ha noe Sony ting i mitt hus desverre. :nei:

Er forsterker og reciver det samme? trenger man forsterker hvis det ikke er sammen med reciver?

Tenkte i første omgang ikke å bruke det som hjemmekino høyttalere, men til CD-spilleing og eventuelt TV, når vi får flatskjerm.

Hva med denne reciveren, forsterke også?:

Stero oppsett:

Receiver

CD-spiller

Dynavoice Challenger M-85 (er den bedre enn DF-5?)

Alt blir på rundt ca. 11000,- kanskje i det dyreste laget, men får da bare spare.

Noe å utsette på oppsette? passer det? bedre forslag?

sånn ser høyttaleren mine ut:

post-47778-1160069745_thumb.jpg

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye koster:

CDspiller

Reciver

forsterker (Alt sammen, unntatt kassettspiller?)

Det må være grei kvalitet som _holder_!

Eeh, hva med det settet som "jalla" linket til? (Eltek) :roll:

Tror du må lete lenge for å finne noe bedre til 7000,- kr (hvis det finnes).

Eltek driver egeninnport av elektronikk og høytalere som selges under mange forskjellige navn rundt om i verden,

og setter sitt eget navn på det (dynaBel).

Og hvis du ikke fikk det med deg: Du får 5 høytalere, Surround reciver, og dvd-spiller til den prisen :thumbup:

(info om reciveren)

Eltek befinner seg Oslo

Lenke til kommentar

ja, skal se på det. Men trenger jeg ikke forstatt CD-spiller?

Skal ikke brukes til TV nå, men kanskje om 6-9måneder. Nå skal den bare brukes til CD-spilling, musikk/dansing med HØY lyd...så vet ikke om jeg trenger 5 høyttalere(?)

Sorry for alle spørsmålene =/

Hvis jeg kobler dette opp mot TV'en og skal bruke det som steroanlegg, må jeg slå på TV'en for å spille musikk?

Ett nytt oppsett, trenger også DVD opptaker/VHS-spiller!

Pioneer DVD opptaker

Proson høyttalere med 2x10" bass

Yamaha receiver

Er det noe forskjell mellom steroannlegg med 2xht. og hjemmekino med 2xht. når man skal høre på en CD i høy volum? Altså CD-spiller vs DVD-opptaker.

Håper noen skjønner hva jeg prøver å si :ermm:

alt fra komplett til: 8700,- + porto følger det med kabler, eller må kjøpe de seperat? I tillegg til at jeg skal kjøpe TV. Vil i første om gang i bruke den til TV'en, men det vil komme!

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
ja, skal se på det. Men trenger jeg ikke forstatt CD-spiller?

Alle dvd-spillere spiller også musikk cder.

Er det noe forskjell mellom steroannlegg med 2xht. og hjemmekino med 2xht. når man skal høre på en CD i høy volum? Altså CD-spiller vs DVD-opptaker.
Man får bedre høytalere og forsterker for pengene, hvis man bare kjøper to høytalere og en stereo forsterker.

alt fra komplett til: 8700,- + porto følger det med kabler, eller må kjøpe de seperat?

høyttaler kabler må kjøpes separat, phono kabel følger med spillern .

Forslag til anlegg: Surround reciver og to høytalere

Pioneer VSX-916

Dynavoice Challenger M85

Toshiba SD-350

sum 7680,- kr

Lenke til kommentar

ikke verst! Så det er en bra receiver, den veier 'bare' 9kg(?)men den var ganske tøff! Forresten så har jeg en Pioneer DVD-spiller, tenkte litt på en DVD-opptaker... Så hvis jeg _bare_ skal høre på musikk så trenger jeg ikke å slå på tv'en?

Problemet er at jeg liker svarte receiver/anlegg, men tror det mp bli sølv siden DVD-spilleren også er det. Blir ikke så fint med sølv og svart =/

Den i sølv har de selvfølgelig ikke på lager, men får ikke kjøpt etter 15 oktober uansett.

Oppsett hittil:

Dynavoice Challenger M85

Pioneer VSX-916-S Receiver

+ hvilke kabler?

-------------------

total 7000++

forresten koster sterohøyttalere mer?og kan det brukes i "hjemmekino"?

Noen å anbefale til ca.3000,- +- 500,- ?

Den reciveren jeg har hjemme nå tror jeg er en steroforsterker så er fortsatt 128W lite?

edit igjen:

La oss si jeg kjøper en:

Steroforsterkersom støtter for 2xht.

CD-spiller for bedre lyd.

2xfront ht.

kan jeg da eventuelt koble til DVD-spilleren og TV'en til dette steroanlegget? Og hvordan kan jeg få 7:1 kanal? Må jeg kjøpe en 'hjemmekino' receiver til?

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Så hvis jeg _bare_ skal høre på musikk så trenger jeg ikke å slå på tv'en?

Hehe, nei det er ikke nødvendig! :)
Oppsett hittil:

Dynavoice Challenger M85

Pioneer VSX-916-S Receiver

+ hvilke kabler?

-------------------

total 7000++

La oss si jeg kjøper en:

Steroforsterkersom støtter for 2xht.

CD-spiller for bedre lyd.

2xfront ht.

Kjøp heller en ren integrert forsterker uten radiodel! Kraftige og gode forsterkere som feks disse to. Jeg holder en knapp på Cambridge sin!

Denon PMA700

Cambridge 640A

Men når det gjelder høyttalere, ville jeg gått for Dynavoice sine M85! Jeg er knallfornøyd med disse! Jeg betalte vel 3300 for dem inkludert frakt på døra!

Den reciveren jeg har hjemme nå tror jeg er en steroforsterker så er fortsatt 128W lite?

Tja, hvis du tenker at den forsterkeren har en virkningsgrad på 30% siden den er såpass gammel, vil det si at den har 38w til begge høyttalerene , dvs maksimalt 19w pr høyttaler. Dette er lite!
kan jeg da eventuelt koble til DVD-spilleren og TV'en til dette steroanlegget? Og hvordan kan jeg få 7:1 kanal? Må jeg kjøpe en 'hjemmekino' receiver til?

7009878[/snapback]

Det jeg gjorde var at jeg kjøpte en forforsterker, en stereoforsterker, og fronthøttalere. Etterhvert som jeg fikk penger kjøpte jeg 2 stereoforsterkere til pluss bakhøyttalere og center. Da har jeg mye mer power enn det en surroundforsterker til 5-10000 ville gitt meg. Sjekk ut hjemmekinoen i signaturen min for en litt grundigere forklaring!

EDIT: Jeg lurer på en ting. Hvordan kan den Pioneer VSX-916-S Receiveren som du linket til gi ut 100w i 7 kanaler, når strømforsyningen maksimalt klarer å trekke 360w fra strømnettet ifølge produktinformasjonen? Styr unna! Ihverfall hvis du skal starte med stereo!

Uansett, lykke til med kjøpet, hva det enn blir! :thumbup:

Endret av CurSi0
Lenke til kommentar

Jeg trenger noe som mathcer som f.eks. dette?

CD-spiller

Stero forsterker trenger jeg en egen receiver?

Høyttalere

----------------------

6500+3500+kabler = ca. 11000 tusen kroner(?)

I tillegg må jeg kjøpe en forforsterker og 2x steroforsterkere til av samme type., + bakhøyttalere og center.

Tror jeg kanskje bare holder meg til oppsettet til 11000,- først. Kan Dynavoice DF-66 brukes som bakhøyttalere? (koster bare 900,-) Kanskje bruke de som midlertidlig fronthøyttalere i et annet oppsett med en hjemmkino receiver og deretter bruke de som bakhøyttalere når jeg har fått bedre fronthøyttalere.

Litt forvirrende forklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...