Gå til innhold

2++ høyttalere fra skal kjøpes, opptil 7000!

Anbefalte innlegg

Skal kanskje kjøpe høyttalere i Sverige i morra, men vet ikke hvilken.

Så det er her jeg trenger hjelpen deres.

krav:

- 2xhøyttalere med innebygget bass

- pris. ca 3-3500 for begge to innkludert kabler. så ca. 15-1700,- pr. høyttaler.

- må ikke være lengre enn ca. 1m siden har ca. like stor bagasjerom

- Vra kvalitet, kanskje Proson?

- Hvor mye watt er "bra"

- Har reciver og alt det andre...er noe rundt 15år gammel, tenkte jeg skulle koble den til den. Vil det eventuelt funke? Det er av merke "technicel" eller noe.

- Kan man koble de direkte til en TV? den er over 10år gammel....eller så har vi en CRT TV på 32" fra Panasonic som er 4-6år gammel.

Takk for hjelpen. Drar hjemme fra kl 8 i morra, så trenger svar FORT!

Har nå satt opp budsjette til ca. 7000,- det må være "konge lyd". SKal brukes til film og "steroanlegg", det vil si dansing med HØY lyd!!

Hadde vært fint med en pakkløsning:

Reciver

2xfront

2xbak

1xcenter

DVD-spiller, hvis mulig.

Når man skal spille av musikk må man sette CD'en i DVD-spilleren?

Når man spiller av musikk så er det bare de to front høyttalerene som spiller?(håper det)

1 ) http://www.mamut.com/dynabel/subdet481.htm

2 ) ....

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kanskje kjøpe høyttalere i Sverige i morra, men vet ikke hvilken.

Så det er her jeg trenger hjelpen deres.

krav:

- 2xhøyttalere med innebygget bass

- pris. ca 3-3500 for begge to innkludert kabler. så ca. 15-1700,- pr. høyttaler.

- må ikke være lengre enn ca. 1m siden har ca. like stor bagasjerom

- Vra kvalitet, kanskje Proson?

- Hvor mye watt er "bra"

- Har reciver og alt det andre...er noe rundt 15år gammel, tenkte jeg skulle koble den til den. Vil det eventuelt funke? Det er av merke "technicel" eller noe.

- Kan man koble de direkte til en TV? den er over 10år gammel....eller så har vi en CRT TV på 32" fra Panasonic som er 4-6år gammel.

Takk for hjelpen. Drar hjemme fra kl 8 i morra, så trenger svar FORT!

6973331[/snapback]

Hei.

Svarer på noen av punktene dine.

Proson har endel greie modeller, men mye jall. Du får som regel det du betaler for.

Watt er helt uvesentlig, ikke tenk på det.

Recieveren din på 15 år vil nok funke.

Du kan ikke koble høyttalerene rett på tven din.

Lenke til kommentar

I see...fikk ikke tak i noen høyttalere i går desverre, men skal prøve meg igjen litt over nyttår. Skal da dra med en venn som har en van-bil, så da blir det nok kanskje større høyttalere enn 1m, kanskje hele "pakka" på 5 høyttalere :hmm: men men.

Men en venn av meg sa disse proson høyttaleren er brae, noen kommentarer?

Proson høyttalere

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

6400,- virket ganske bra.

2xhøyttalere front

2xhøyttalere bak

1xcenter

1xreciver

hvilken reciver er det? er det noe bra lyd i forhold til prisen? Har du prøvd det Jalla?

vil prisen synke litt over nyttår? sprr for så mange spm. :ph34r:

edit: tenkte på denne pakken uten reciver...

http://www.fynda.se/index.php3?prodid=2377

+ reciver tenker jeg prisen ender på 7300,- eventuelt litt mindre hvis jeg og han skal kjøpe sammen og får litt rabbat, kanskje 500-1500,- hvis sierer dere? du Jalla?

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Vil tro at Eltek vet hva de driver med når de setter sammen anleggene sine. De har jo også en versjon av denne pakka med Marantzsaker, noe dyrere såklart, men en får hva en betaler for.

Hva med noe så enkelt som en god gammeldags telefon til Eltek for å høre hva de har å si om saken og kanskje be om etpar kundereferanser med det samme. Bor du i nærheten så¨er det sikkert fullt mulig å ta seg en tur innom for å lytte på sakene også :)

Tviler sterkt på at Proson låter bedre enn det Eltek har her iallefall.

Lenke til kommentar

har lest litt om Dynavoice DF-5, og virker meget bra!

Siden mor og faren min har et gammelt stroanlegg, tenkte jeg at jeg bare skulle kjøpe to høyttalere i første om gang. Og når jeg har nok penger vil jeg kjøpe høyttalere sett på 5, reciver og en TV i samme slengen.

Noen som vet om Dynavoice HELT 100% vil funke med steroanlegget jeg har nå.

Synes det er så fint at jeg ikke bare kan bytte den ut med en singel reciver :nei:

Hvis jeg bestiller fra fynda.se må jeg betale toll? mere frakt osv.? Hva med garanti osv.? Noen norske btikker som selger samme produkt til omtrent samme pris? f.eks. hi-fi klubben eller noe..

takk for svar!

Det står at reciveren heter: Technics New Class A :love: i gullskrift! 2. del av de 4 delene. Den er som sagt noe rundt 15år gammel, men funker helt fint enda. Noen ideer hvor sterk den er og om den kan utnytte Dynavoice DF-5 helt ut?

her er bildet av den:

post-47778-1160048576_thumb.jpg

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Hvis du kunne tatt et bilde fra baksiden av forsterkeren, eventuellt lese av hva som står der strømledningen går inn i forsterkeren. Hvor mange Watt, med andre ord. Denne effekten kan du ihvertfall dele på 2 på en så gammel forsterker, på grunn av varmetap og indre motstand i forsterkeren osv. Denne effekten vil gi en god indikasjon på om forsterkeren vil holde kontroll på høyttalerene.

EDIT: Jeg har hørt en del Dynavoice høyttalere nå, og fant ut at dette er noen skikkelige høyttalere! Som du kan se i profilen min er hjemmekinoen min stappfull av Dynavoice, som spiller høyt og bra! Så siden DF-5 er etterfølgeren kan jeg ikke gjøre annet en å anbefale! :D

Endret av CurSi0
Lenke til kommentar

det var det jeg var redd for =/ problemet med å ta bilde bak den. Den er i ett skap/kabinett. Med vegg bak der ledningene går ut igjennom et hull. Så det blir nok vanskelig..

Går det kanskje an å finne noe på nettet?

I så fall hvordan kjøpte du de Dynavoice høyttalerene? Over nettet? butkikk? Sverige?

Er DF-5 etterfølgeren til Dynavoice M85 og eventuelet DF-6?

Skal prøve å få tak i bilde bak, men tror kanskje det ikke går akkurat nå =/ den veier sikkert flere tonn også... :ph34r:

Lenke til kommentar

fikk tatt bilde med mobilen, men det ble så dårlig (1,3mp) og kamerat er på verksted.

Det som stod bak var:

1del: On/off greie 14W

2del: Reciver(tror jeg) 128W

3del: CD spiller 14W

4del: Kasettspiller(brukes ikke) 18W

sa det noe spesielt? :hmm:

edit: dammit dobbelpost

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...