CarlChr Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hei ... driver og skla lære Php men får feilmeld: "Warning: Undefined variable: submit in D:Inetpubwwwroot/registrer2.php on line 12" skjønner ikke hva som er feil.... :sad: håper noen kan forklare. <html> <head></head> <body><form method="post" action="registrer2.php"> Fornavn: <input type="text" name="fornavn"> Etternavn: <input type="text" name="etternavn"> <input type="submit" name="submit" value="Registrer2"> </form> <?php If ($submit) { mysql_pconnect("localhost","SYSDBA","masterkey"); mysql_select_db("stud"); $sql = "insert into studenter(fornavn, etternavn) values ('$fornavn','$etternavn')"; $result = mysql_query($sql); $studentnummer = mysql_insert_id(); Print("Studenten er lagt inn!"); } ?> </body> </html> Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Jeg har det samme problemet her, koden er ikke så fryktelig ulik den du har postet. (her er tråden jeg postet om mitt problem :http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=62933&forum=30&replies=10). Jeg kjører Apache og MySQL på Win2K, ser du kjører IIS. Jeg får samme feilmelding selv om register_globals er satt til On. Har prøvd å sette denne til Off, men det er ingen forskjell. Jeg kjører forøvrig nøyaktig det samme scriptet på en RedHat-server, men da får jeg ikke feilmelding, der har jeg bare problemer med å gjøre endringer i databasen...:sad: Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Er dette forresten fra "Webb-programmering med PHP" av Victor Jonsson ? Lenke til kommentar
CarlChr Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Nei henta det fra Php og MySql på http://www.webber.no.... Har oxo register_globals satt til on .... burde vel reellt sett bruke $_POST og $_GET, men er ikke så nøye med sånt enda siden jeg bare prøver å lære meg.... Lenke til kommentar
CarlChr Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Kan det være noe i php.ini da? ...... kjører PHP 4.04, Cgi versjonen.... Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Forsøk å skrive slik: if ( isset ($submit)) { // true om $submit får verdi eller if ( !isset ($submit)) { // true om $submit ikke får verdi Mer info om isset: http://www.php.net/manual/en/function.isset.php Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Code: if (!empty($submit)) { // true om $submit får verdiellerif (empty($submit)) { // true om $submit ikke får verdi Kanskje ein betre måte å gjere det på, dersom ein skal bruke verdiane til noko i etterkant. Meir informasjon. Lenke til kommentar
CarlChr Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Thx... funker fint begge deler :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå