Gå til innhold

Mangler plass kan ikke fikse

clayman_

Anbefalte innlegg

Jeg har en 250gb harddisk i pcn. Nå når jeg har formatert mangler det en partisjon med 100+ gb, fordi jeg har bare C: med 127gb. Jeg har fiksa dette problemet før med å gå på "administrative verktøy" > "computer managment" > "disk managment", men nå vises ikke den siste partisjonen der så jeg kan fikse det. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi en hel del av brukerene på dette forumet er idioter er det best å først spørre det åpenlyse.

Se om jeg har forstått rett: Du installerte en (muligens) gammel versjon av Windows uten Servicepack2 og formaterte hele disken du kunne se (127GB) til c:\ og NTFS som du installerte Windows på. Og så... eh? Resten av historien er ikke like lett å forstå.

Har du installert Servicepack2 ?

Hva får du når du kjører dette vertøyet?

Hvordan ser det ut i diskmgmt.msc hos deg?

Har du opprettet en partisjon på den uformaterte plassen igjen på disken i diskmgmt.msc?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Det er ikke argumentasjon for noe. Og jeg syntes det var veldig saklig da han spurte meg om grunnen til at jeg nevnte et åpenlyst svar som jeg altså svarte på. Det er jo også selvforstått at grunnen til at jeg kaller de idioter i denne situasjonen er at de ikke greier å tilta seg slike åpenlyse ting av seg selv noe som de fleste med litt fartstid på forumet bør ha fått med seg er en realitet. Men dersom du ikke er enig i at det er veldig, veldig mange dumme tråder her på forumet hvor det blir spurt etter helt banale og idiotiske ting står du fri til å trykke p_report.gif og argumentere for at jeg bryter §1 og/eller §2 :

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

Selv om jeg syntes det er å trekke det veldig langt.

Lenke til kommentar

Selv om det kanskje var litt sterkt, så er jeg enig her med Johndoe, det er nesten litt uhøffelig å ikke ta seg tid til å research _litt_ på forhnd før du spør på forumet og spør om å levert alt i fanget.

Akkurat dette problemet er beskrevet i detalj istickyen i toppen av forumet, og med en tittel som enhver som hadde tatt 5 minuter til å lete etter hadde funnet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302

Jeg forstår fint hvorfor det kan virke frustrerende på oss mer senior medlemmer av forumet...

Now repeat after me:

Use search, read the stickies. Use search read the stickies. Use search, read the stickies...

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...