Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs USB kompatibel med hovedkort?

Anbefalte innlegg

Siden jeg kun har tre PCI-slots på hovedkortet mitt vurderer jeg å satse på en usb løsning fremfor PCI nettverkskort.

Jeg lurer imidlertid på om dette kan medføre noe kluss med hovedkortet mitt -

Asus A8N SLi Premium?

Jeg bruker firewire til den eksterne harddisken min, siden den hadde en tendens til å

"dette ut" under overføring av større filer vha USB. Lurer derfor på om det samme kan skje ved bruk av USB og nettverk.

Jeg bruker en Philips Wireless Base Station 11g og tror denne har 54 Mbps overføringshastighet. Vil denne være kompatibel med D-Link AirPlus Extreme G 108 Mbps Wireless USB Adapter eller burde jeg gå for en adapter med 54 Mbps? Er det mer fremtidsrettet med en 108 Mbps adapter? Routeren er ikke min og jeg kjøper kanskje en

med høyere overføringshastighet senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk dette svaret fra Komplett.no:

Hei.

Kan ikke se at disse to tilkoblingen har noen sammenheng, og vil derfor ikke tro at denne feilen oppstår via nettverk.

- Så jeg kommer vel bare til å bestille og prøve.

6998195[/snapback]

Det svaret fra Komplett virker som om de ikke skjønte hva problemet er. Slik jeg forstod det så var det en mulig ustabil USB-port, det er ingen sikker måte å finne ut om det er USB-porten som er problemet, men du kan evt prøve en annen USB-enhet. Ellers har du alltid angreretten:=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...