cyberPanda Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) hvor mye strømm går det gjennom ledningen som går til PÅ/AV knappen? er det noen fare å få støt hvis man kommer bort i begge ledningene? hvorfor spørr cyberpanda om dette? lurer du kanskje på, la meg forklare: jeg har en ganske strippe ned PC: det er mange grunner til at den ser sånn ut. veggen tok jeg bort for å holde den kald og coveret foran tok jeg bort for å få plass til PCen i en koffert når jeg skulle på LAN. når jeg tok bort coveret foran fulgte start og reset knappen med. og alt som var i gjenn var to små stumper. det har funket fint til nå men i dag falt stumpen av AV/PÅ knappen og nå er alt jeg har gjenn 2 ledninger: 1 = AV/PÅ 2 = RESET så nå for å starte PCen min må jeg gjøre sånn som biltyver gjør på film med den røde og den svarte ledningen. egentlig har synes jeg det er en ganske kul måte å starte PCen på, men så dukket spørsmålet i toppen av posten opp i hode mitt. kan jeg få støt hvis jeg kommer borti begge tuppene? og i så fall hvor sterkt støt. det hadde nemelig vert en jævelig kjip måte å dø på. EDIT: skulle kanskje posta dette i elektronikk forumet, beklager Endret 30. september 2006 av cyberPanda Lenke til kommentar
nifty Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Det er 5V spenning mellom de lederne, ingen fare for støt/skade/død ! Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 gjør sånn selv med pc'n min. jeg har ikke dødd, så er nok ingen fare. eneste er at jeg kjenner en svak varme om jeg holder på de en stund Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 ok, takk for hurtig svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå