Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Toyota Corolla nå? Corolla går ut neste år

lalelilo

Anbefalte innlegg

Har en stund vurdert å kjøpe Toyota Corolla stasjonsvogn - bruktbil fra 2003 eller 2004. Nå begynner jeg å vurdere å rett og slett kjøpe årets modell, da jeg fikk vite at den erstattes av en ny modell i 2007 som heter Auris.

Tenker som så at årets modell vil gå ned i pris siden den skal erstattes...? Er dette prutegrunn uansett om jeg kjøper brukt eller årets modell? Vet at de slår av 10.000 på ekstrautstyr allerede på Corollaen pga. Auris'en.

1) Ønsker innspill på om dere tror Corollaen (2003 til 2006-modell) vil kunne prutes heftig på.

2) Tror dere tror det blir mange som vil skifte ut Corollaen mot den nye modellen til våren -dermed et skred av brukte Corollaer på markedet da?

3) Spørsmål til et enkelttilfelle: Prøvekjørte en T. C fra 2003 som hadde fått seg en smell av første av to eiere, hadde vært på biloppretting og forhandler sa at fronten hadde blitt skifta ut - hvor mye prutegrunn gir dette? Og/eller bør en generelt skygge unna slike biler?

Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er bare 17 år (snart 18) men vet likevel en del om nybilkjøp pga min uvitende far. :p Jeg ville ventet til rett før lansering av den nye modellen, da vil det nok være et heftig prisavslag.

Dette skjedde f.eks. når den nye passaten kom, da kunne du få en helt ny passat (men utgående modell) til en veldig billig penge :thumbup:

Lykke til med bilvalget

Lenke til kommentar

Jeg går selv og lurer på om jeg skal kjøpe en ny Corolla. Tenker på en femdørs D4D 1.4 som de har relativt bra tilbud på om dagen. Fornuften sier meg at det er et bra bilkjøp. Jeg har en bror med en tre år gammel stasjonsvogn som er veldig fornøyd. Bra bil uten problemer. Jeg har lest i noen tester at før den fikk dybdejustering av rattet for et par år siden kunne det være vanskelig å finne en god kjørestilling.

Lenke til kommentar
Har en på jobben som kjøpte seg en Corolla med 90 hk diesel i fjor. Har ikke hørt han klage.

Selv ville jeg ha kjøpt den nye utgaven. Denne generasjonen virker fryktelig kjedelig + at det finnes så mange av dem.

6975549[/snapback]

Da kan jeg legge til at alternativet mitt til Corolla er en Citroen C4. Sistnevnte er hverken kjedelig eller mange av. Så spørs det bare om man skal kjøpe bil med hodet eller hjertet :)

Lenke til kommentar

kjøp heller subaru impreza stvgn, like bra om driftsikkerhet men mye morsommere bil.

her er pristlista

IMPREZA SEDAN

IMPREZA 2.0R 4D 1T 321.900

IMPREZA 2.0R 4D AUT 1T 334.400

IMPREZA 2.5R 4D WRX BC 502.900

IMPREZA 2.5R 4D WRX STi 4T 633.900

IMPREZA STASJONSVOGN

IMPREZA 1.5R SW AT 249.900

IMPREZA 1.5R SW AUT AT 262.400

IMPREZA 2.0R SW 1T 328.900

IMPREZA 2.0R SW AUT 1T 341.400

scoobyvf2.jpg

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og sjekk setene på de japsebilene? Er ikke laga for nordmenn med lange bein :!:. Jeg styrer unna japansk pga det. Jeg hadde feinitvt gått for en tysk eller fransk bil (C4) er nevnt her. Citroen har mye bedre komfort enn Toyota.

Se på setne til C4'en i denne bildeserien her: http://www.citroen.no/article.asp?ArticleI...&TopmenuMode=C4

Og så sjekker du en Toyota eller Subaru. Der er setene små, korte og trange. Mye av kjørekomforten ligger i setene mener jeg.

Impreza subaru:

8314828_347504_2_1_1744l_3.jpg

C4 citroen

8195701_364746_2_1_65l_9.jpg

Corolla toyota

8375175_147171_2_1_88l_2.jpg

A3 audi

8495747_207712_2_1_3943l_4.jpg

3-serie bmw

8056006_312375_4_1_1752l_1.jpg

407 Peugot

8417904_80702_2_1_165l_4.jpg

Her ser du lett hvilke seter som er gode og ikke gode.

Lenke til kommentar

OT:

Hva skal den "mandingo" fordypningen i setet på C4 være godt for? :p

On topic:

Kjørte en Corolla ganske nylig og fant ikke at setene var for korte og jeg er 1.96m høy, dessuten så viser bildene av Toyotaen ikke hele sannhenten pga vinkelen bildet er tatt fra

Bilde av Toyota Corolla:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

cor_04_gal_08_800x600_tcm308-143383.jpg
Lenke til kommentar

OT:

Hva skal den "mandingo" fordypningen i setet på C4 være godt for? :p

On topic:

Kjørte en Corolla ganske nylig og fant ikke at setene var for korte og jeg er 1.96m høy, dessuten så viser bildene av Toyotaen ikke hele sannhenten pga vinkelen bildet er tatt fra

Bilde av Toyota Corolla:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

cor_04_gal_08_800x600_tcm308-143383.jpg

7072734[/snapback]

Ja, der har du de corolla-setene ja :(. Kjørte en sånn corolla i 8 timer, aldri i verden om jeg har hatt så vondt i ryggen og beina etterpå. Prøvde å justere alle mulige retninger, men ble aldri bra.

Så kjørte jeg en Xantia (ikke min egen), og der satt jeg godt i de 8 timene.

Lenke til kommentar
Her ser du lett hvilke seter som er gode og ikke gode.

7072551[/snapback]

gratulerer med dagens dummeste setning,

du kan ikke si noen ting om noen av setene før du har prøvd de. jeg kan sitte utrolig godt i et sete du ikke klarer 10 minutter i og omvendt.

for min del er det andre ting enn hvilket sete som originalt sitter i bilen som avgjør kjøpet. kan alltids bytte ut i noen wrc bøtter :D

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Uten å prøvd de ja.. jeg har prøvd de.

Jeg kjørte en sånn corolla i 8 timer, holdt på å krepere til slutt.

Har prøvd alle bilene jeg har tatt bilde av.

bmw 3-serie

Audi A6

Citroen c3

Subaru Legacy

Peguot 407

7094573[/snapback]

ja? her bekrefter du bare poenget mitt, DU har sitti i et sånt sete uten at det passa, hvorfor skulle det ha noen relevans på et forum?

edit:og jeg må bare gjenta, er lettere å bytte seter, enn motor/drivlinje/hjerne/hjuloppheng osv som jeg heller vektlegger ved bilkjøp

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Må forresten legge til at Corollaen er veldig lettkjørt. Prøvde en i helga, riktignok modellen før faceliften, men jeg hadde ingen problemer med å finne meg til rette med mine 172 cm.

Har dog ikke prøvd en C4, så vet ikke hvordan den er i forhold, men det er en spennende bil, helt klart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...