Lapstuen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Overskriften sier vel det meste, jeg får rett og slett ikke åpnet oppgavebehandlingen (taskmanager). jeg trylkker på Ctrl+alt+delete men ingen ting skjer. Jeg har også prøvd og trykke på verktøylinjen og så på oppgavebehandling men ikke noe skjer nå heller Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Overskriften sier vel det meste, jeg får rett og slett ikke åpnet oppgavebehandlingen (taskmanager). jeg trylkker på Ctrl+alt+delete men ingen ting skjer. Jeg har også prøvd og trykke på verktøylinjen og så på oppgavebehandling men ikke noe skjer nå heller Kan noen hjelpe meg? 6972996[/snapback] Var en bruker her på forumet for noen uker siden med samme problem. I hans tilfelle (tror jeg) var det et virus som hadde fratatt han administrator-rettighetene. Kan jo være hva som helst virus som har fratatt deg rettighetene. Se om brukerkontoen din har administrator-rettigheter. Ta en HiJackThis-test og legg ut loggen her, så kan noen med erfaringer innen dette se gjennom alt rusk som kjøres i maskinen. Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Poster Hijack log under: Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 21:49:45, on 30.09.2006 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe c:\programfiler\fellesfiler\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe C:\WINDOWS\TBPanel.exe C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe C:\Programfiler\ASUS\Ai Booster\OverClk.exe C:\Programfiler\PowerISO\PWRISOVM.EXE C:\WINDOWS\system32\WDBtnMgr.exe C:\PROGRA~1\MUSICM~1\MUSICM~1\MMDiag.exe D:\programmer\Daemon tools\daemon.exe C:\Programfiler\TomTom HOME\TomTomHOME.exe C:\Programfiler\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mim.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Real\Update_OB\realsched.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\LComMgr\Communications_Helper.exe C:\Programfiler\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\LComMgr\LVComSX.exe C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE C:\Programfiler\winupdates\winupdates.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.4156\GoogleToolbarNotifier.exe C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe D:\programmer\Orb\bin\OrbTray.exe C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\Firebird\bin\fbserver.exe C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckProbe.exe C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckServer.exe C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckServer.exe C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\Programfiler\Retrospect\Retrospect 7.5\retrorun.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Programfiler\Logitech\QuickCam10\COCIManager.exe C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\CPUburn\CPUburn.exe C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe C:\PROGRA~1\FREEDO~1\fdm.exe D:\programmer\winrar\WinRAR.exe C:\DOCUME~1\KREBIR~1\LOKALE~1\Temp\Rar$EX05.875\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hardware.no/ R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programfiler\google\googletoolbar3.dll O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programfiler\google\googletoolbar3.dll O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe O4 - HKLM\..\Run: [Gainward] C:\WINDOWS\TBPanel.exe /A O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [MimBoot] C:\PROGRA~1\MUSICM~1\MUSICM~1\mimboot.exe O4 - HKLM\..\Run: [Launch Ai Booster] "C:\Programfiler\ASUS\Ai Booster\OverClk.exe" O4 - HKLM\..\Run: [PWRISOVM.EXE] C:\Programfiler\PowerISO\PWRISOVM.EXE O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k O4 - HKLM\..\Run: [WD Button Manager] WDBtnMgr.exe O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "D:\programmer\Daemon tools\daemon.exe" -lang 1033 O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Programfiler\TomTom HOME\TomTomHOME.exe" -s O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCommunicationsManager] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\LComMgr\Communications_Helper.exe" O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Programfiler\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe" /hide O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\LComMgr\LVComSX.exe" O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKLM\..\Run: [winupdates] C:\Programfiler\winupdates\winupdates.exe /auto O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.4156\GoogleToolbarNotifier.exe O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [Orb] "D:\programmer\Orb\bin\OrbTray.exe" /background O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe O4 - Startup: ATITool.lnk = D:\programmer\Ati tools\ATITool\ATITool.exe O8 - Extra context menu item: Download all with Free Download Manager - file://C:\Programfiler\Free Download Manager\dlall.htm O8 - Extra context menu item: Download selected with Free Download Manager - file://C:\Programfiler\Free Download Manager\dlselected.htm O8 - Extra context menu item: Download web site with Free Download Manager - file://C:\Programfiler\Free Download Manager\dlpage.htm O8 - Extra context menu item: Download with Free Download Manager - file://C:\Programfiler\Free Download Manager\dllink.htm O8 - Extra context menu item: Image Converter 2 ? - D:\programmer\menu.htm O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_04\bin\npjpi142_04.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_04\bin\npjpi142_04.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O12 - Plugin for .spop: C:\Programfiler\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204 O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe O23 - Service: Firebird Server - DefaultInstance (FirebirdServerDefaultInstance) - The Firebird Project - C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\Firebird\bin\fbserver.exe O23 - Service: IPCheck Server Monitor Local/Remote Probe Module (IPCProbeService) - Paessler AG - C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckProbe.exe O23 - Service: IPCheck Server Monitor Webserver Module (IPCServerService) - Paessler AG - C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckServer.exe O23 - Service: Logitech Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\programfiler\fellesfiler\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\SrvLnch\SrvLnch.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe O23 - Service: SonicWall VPN Client Service (RampartSvc) - SonicWALL, Inc. - C:\Programfiler\SonicWALL\SonicWALL Global VPN Client\RampartSvc.exe O23 - Service: Retrospect Launcher (RetroLauncher) - EMC Corporation - C:\Programfiler\Retrospect\Retrospect 7.5\retrorun.exe O23 - Service: Retrospect Helper - EMC Corporation - C:\Programfiler\Retrospect\Retrospect 7.5\rthlpsvc.exe O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing) Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Ingen som har noen forslag? 6973474[/snapback] Må nesten vente til noen sjekker loggen din. Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ingen som har noen forslag? 6973474[/snapback] Må nesten vente til noen sjekker loggen din. 6973491[/snapback] Ja jeg har skjønt det. Begynner og bli litt utålmodig, er litt kjedelig når jeg ikke får det til og virke. Endret 30. september 2006 av Lapstuen Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) ja jeg har skjønt det. Begynner og bli litt utålmodig, er litt kjedelig når jeg ikke får det til og virke. 6973545[/snapback] Hjelper overhode ikke å firedobbelposte. EDIT: Er jo kun en taskmanager. Er ikke verre enn at du ikke kan se hvilke programmer som kjører, noe du ellers kan sjekke i HiJackLoggen din, som gir nøyaktig samme informasjon som taskmanager. Endret 30. september 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Taskmanager har jo litt flere funskjoner en og akkurat se hvilke programmer som kjører. Grunnen til at jeg trenger taskmanager er at jeg gjerne vil endre på anfiniteten (eller hve det nå en heter) på programmer Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hvis du høyreklikker på oppgavelinja og velger taskmanager,hva skjer da? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hvis du høyreklikker på oppgavelinja og velger taskmanager,hva skjer da? 6974390[/snapback] Funket ikke da heller, har han jo forklart i første post? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Eh.. beklager det.. Er du logget inn som admin...? Hvids virus can du prøve dette.. http://www.excessive-software.eu.tt/ Kilde.. http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=146833 Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 ja jeg er logget inn som admin. Har også alerede scannet etter virus, men kan jo prøve med flere programmer. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Får du ikke manager med å kjør , skrive taskmgr.exe og OK? Ellers Jeg tror ikke at med å bruke winupdates.exe får du Windows oppdateringer. Så prøve winupdates.exe med kjør og wupdmgr.exe. og se hva er det som virker. Du har noe som C:\Programfiler\winupdates\winupdates.exe , som er ikke riktig. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Du kan jo prøve å kopiere taskmanager å legge inn i windowsmappa.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Du kan jo prøve å kopiere taskmanager å legge inn i windowsmappa.. 6976891[/snapback] Hva skal det være godt for? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 hadde et lignende problem. Pcen gikk sirup. fikk ikke avsluttet programmer. task manager hang seg eller komm ikke opp i det hele tatt. Fikk et tips av en venn om å prøve et programm som heter prevx1. Ett anti malware programm. Funket særdeles bra. Fant problemet på første scanning selv om antivirus programmet nettop hadde kjørt uten å finne noe. www.prevx1.com. Tror det er 30 dager trial utgave med full funksjonalitet. Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Takk for forslaget skal prøve det med en gang. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Prøv denne http://dimio.altervista.org/stats/download.php?id=4 DtaskManager, kjekk liten modifisert taskmanager med noen flere funksjoner. Trenger ingen install og kan erstatte windows sin hvis du vil. Lenke til kommentar
pipp Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Skriv REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f I CMD for å aktivere taskmanager igjen Lenke til kommentar
pipp Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Forøvrig så kan jeg jo legge til at dette er et av symptomene på at du har en trojan på maskinen. Jeg hadde lastet ned avast! antivirus og kjørt en scan om jeg var deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå