Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke åpnet oppgavebehandlingen

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel det meste, jeg får rett og slett ikke åpnet oppgavebehandlingen (taskmanager). jeg trylkker på Ctrl+alt+delete men ingen ting skjer.

Jeg har også prøvd og trykke på verktøylinjen og så på oppgavebehandling men ikke noe skjer nå heller :(

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Overskriften sier vel det meste, jeg får rett og slett ikke åpnet oppgavebehandlingen (taskmanager). jeg trylkker på Ctrl+alt+delete men ingen ting skjer.

Jeg har også prøvd og trykke på verktøylinjen og så på oppgavebehandling men ikke noe skjer nå heller :(

Kan noen hjelpe meg?

6972996[/snapback]

Var en bruker her på forumet for noen uker siden med samme problem.

I hans tilfelle (tror jeg) var det et virus som hadde fratatt han administrator-rettighetene.

Kan jo være hva som helst virus som har fratatt deg rettighetene.

Se om brukerkontoen din har administrator-rettigheter.

Ta en HiJackThis-test og legg ut loggen her, så kan noen med erfaringer innen dette se gjennom alt rusk som kjøres i maskinen.

Lenke til kommentar

Poster Hijack log under:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 21:49:45, on 30.09.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

c:\programfiler\fellesfiler\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\TBPanel.exe

C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe

C:\Programfiler\ASUS\Ai Booster\OverClk.exe

C:\Programfiler\PowerISO\PWRISOVM.EXE

C:\WINDOWS\system32\WDBtnMgr.exe

C:\PROGRA~1\MUSICM~1\MUSICM~1\MMDiag.exe

D:\programmer\Daemon tools\daemon.exe

C:\Programfiler\TomTom HOME\TomTomHOME.exe

C:\Programfiler\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mim.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Real\Update_OB\realsched.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\LComMgr\Communications_Helper.exe

C:\Programfiler\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\LComMgr\LVComSX.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Programfiler\winupdates\winupdates.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe

C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.4156\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

D:\programmer\Orb\bin\OrbTray.exe

C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\Firebird\bin\fbserver.exe

C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckProbe.exe

C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckServer.exe

C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckServer.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Programfiler\Retrospect\Retrospect 7.5\retrorun.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Logitech\QuickCam10\COCIManager.exe

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\CPUburn\CPUburn.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\PROGRA~1\FREEDO~1\fdm.exe

D:\programmer\winrar\WinRAR.exe

C:\DOCUME~1\KREBIR~1\LOKALE~1\Temp\Rar$EX05.875\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hardware.no/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programfiler\google\googletoolbar3.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programfiler\google\googletoolbar3.dll

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Gainward] C:\WINDOWS\TBPanel.exe /A

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [MimBoot] C:\PROGRA~1\MUSICM~1\MUSICM~1\mimboot.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Launch Ai Booster] "C:\Programfiler\ASUS\Ai Booster\OverClk.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [PWRISOVM.EXE] C:\Programfiler\PowerISO\PWRISOVM.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKLM\..\Run: [WD Button Manager] WDBtnMgr.exe

O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "D:\programmer\Daemon tools\daemon.exe" -lang 1033

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Programfiler\TomTom HOME\TomTomHOME.exe" -s

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCommunicationsManager] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\LComMgr\Communications_Helper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Programfiler\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe" /hide

O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\LComMgr\LVComSX.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [winupdates] C:\Programfiler\winupdates\winupdates.exe /auto

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.4156\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [Orb] "D:\programmer\Orb\bin\OrbTray.exe" /background

O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Startup: ATITool.lnk = D:\programmer\Ati tools\ATITool\ATITool.exe

O8 - Extra context menu item: Download all with Free Download Manager - file://C:\Programfiler\Free Download Manager\dlall.htm

O8 - Extra context menu item: Download selected with Free Download Manager - file://C:\Programfiler\Free Download Manager\dlselected.htm

O8 - Extra context menu item: Download web site with Free Download Manager - file://C:\Programfiler\Free Download Manager\dlpage.htm

O8 - Extra context menu item: Download with Free Download Manager - file://C:\Programfiler\Free Download Manager\dllink.htm

O8 - Extra context menu item: Image Converter 2 ? - D:\programmer\menu.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_04\bin\npjpi142_04.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\j2re1.4.2_04\bin\npjpi142_04.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O12 - Plugin for .spop: C:\Programfiler\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Firebird Server - DefaultInstance (FirebirdServerDefaultInstance) - The Firebird Project - C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\Firebird\bin\fbserver.exe

O23 - Service: IPCheck Server Monitor Local/Remote Probe Module (IPCProbeService) - Paessler AG - C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckProbe.exe

O23 - Service: IPCheck Server Monitor Webserver Module (IPCServerService) - Paessler AG - C:\Programfiler\IPCheck Server Monitor 5\IPCheckServer.exe

O23 - Service: Logitech Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\programfiler\fellesfiler\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe

O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\SrvLnch\SrvLnch.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: SonicWall VPN Client Service (RampartSvc) - SonicWALL, Inc. - C:\Programfiler\SonicWALL\SonicWALL Global VPN Client\RampartSvc.exe

O23 - Service: Retrospect Launcher (RetroLauncher) - EMC Corporation - C:\Programfiler\Retrospect\Retrospect 7.5\retrorun.exe

O23 - Service: Retrospect Helper - EMC Corporation - C:\Programfiler\Retrospect\Retrospect 7.5\rthlpsvc.exe

O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing)

Lenke til kommentar
Ingen som har noen forslag?

6973474[/snapback]

Må nesten vente til noen sjekker loggen din.

6973491[/snapback]

Ja jeg har skjønt det. Begynner og bli litt utålmodig, er litt kjedelig når jeg ikke får det til og virke.

Endret av Lapstuen
Lenke til kommentar
ja jeg har skjønt det. Begynner og bli litt utålmodig, er litt kjedelig når jeg ikke får det til og virke.

6973545[/snapback]

Hjelper overhode ikke å firedobbelposte.

EDIT: Er jo kun en taskmanager. Er ikke verre enn at du ikke kan se hvilke programmer som kjører, noe du ellers kan sjekke i HiJackLoggen din, som gir nøyaktig samme informasjon som taskmanager.

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Får du ikke manager med å kjør , skrive taskmgr.exe og OK?

Ellers

Jeg tror ikke at med å bruke winupdates.exe får du Windows oppdateringer.

Så prøve winupdates.exe med kjør

og wupdmgr.exe. og se hva er det som virker.

Du har noe som C:\Programfiler\winupdates\winupdates.exe , som er ikke riktig.

Lenke til kommentar

hadde et lignende problem. Pcen gikk sirup. fikk ikke avsluttet programmer. task manager hang seg eller komm ikke opp i det hele tatt. Fikk et tips av en venn om å prøve et programm som heter prevx1. Ett anti malware programm. Funket særdeles bra. Fant problemet på første scanning selv om antivirus programmet nettop hadde kjørt uten å finne noe. www.prevx1.com.

Tror det er 30 dager trial utgave med full funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...