Gå til innhold

BSD/UnixFreeNAS og USB boot?


J@9

Anbefalte innlegg

Heisann.

Driver å skal legge inn FreeNAS på en pc her.

Det funker helt fett ifra harddisk, men har prøvd å legge det på en Flashbasert MP3 spiller.

Det booter ifra USB, men tar sinnsykt lang tid, så går det an å få dette raskere?

Hadde tenkt til å sette inn 4x250 GB disker eller noe sånt og vil da helst ha operativ systemet på minne penn eller lignende.

Men om det skal ta så lang tid å boote så veit jeg ikke hva jeg gjør.

Det tar rundt 5-10 min å boote, mens ifra disk så booter det på rundt 20-30 sek.

 

Hardware:

Eldre AMD hovedkort, Athlon 1300+ eller noe sånt, 256 MB ram, 3Com nettverks kort, 250 Watt PSU. ingen disker foreløpig.

 

Har også prøvd å boote ifra en annen MP3 spiller som egentlig er en kortleser med MP3 spiller, og en USB til IDE kobling med en liten disk tilkobla. ALT går like tregt å starte opp. :roll:

 

Noen forslag? eller må jeg bare ha operativ systemet på en av diskene jeg skal ha i pc'n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur ikke hovedkortet har støtte for USB 2.0, men er ikke helt sikker.

Og FreeBSD er noe jeg ikke har peiling på, så derfor jeg trenger noe så lett som FreeNAS :p hehe.. men det burde da vel ikke ta 5 min å laste rundt 30 MB med usb 1.0? :hmm: eller er det bare jeg som er bortskjemt med usb 2.0 på nyere pc? hehe.

 

Nå lasta den på rundt 4 min, via harddisk tilkobla med usb adapter.

 

info hentet ifra FreeNAS pc'n:

Version: 0.671

built on: Sun Jul 2 04:38:39 CEST 2006

OS Version: FreeBSD 6.1-STABLE (revison 199506)

Platform: generic-pc on AMD Athlon Processor running at 1333 MHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...