Gå til innhold

Demontere gammel skjermkortvifte - hjelp!

Bibendum

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nå i ferd med å demontere den gamle viften til mitt Gainward 7800GT kort som følger med kortet, for å montere på en ny Zalman vifte som forhåpentligvis vil kjøle kortet bedre og bidra til lavere støy! Jeg har imidlertid et lite problem, jeg har fjernet alle skruene og tatt av viften men det siste leddet er en slags strømkontakt 2-3 pin på skjermkortet som jeg strever med å få av. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk det til! Det var bare det at den var så h....vanskelig å få av. Men nå står jeg med en litt annen utfordring. Den gamle standardviften var koplet til strøm fra selve skjermkortet, men den nye Zalman VF900 viften skal visstnok hente strøm fra hovedkortet. Mitt spm er hvorfra på selve HK. Det er riktignok en strømslot der, men den er opptatt av kabinettviften. Jeg har forøvrig et Asus A8N-SLI hovedkort.

REDIGERT:Jeg tror jeg skjønner hva som har skjedd. Fant ut at kabinettviften egentlig skulle vært koplet til CHA 2 fan strøm på HK, men var koplet til strømuttaket rett ved siden av skjermkortet. Da skulle det vel forhåpentligvis gå bra?

Endret av Bibendum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...