Gå til innhold

Den Store Snowskate Tråden

Voldsund

Anbefalte innlegg

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ikke mye aktivitet på dette emne, men har et spørsmål og håper på svar.

Ja, jeg lurer egentlig på om snowskate blir veldig likt vanlig skateboard? Liksom, er poppen anderledes, gjøres triksa anderledes, kan man bare kjøre street med det osv, som på vanlig skateboard?

Håper på fine svar:)

takk

Endret av Dekken0
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

Ikke mye aktivitet på dette emne, men har et spørsmål og håper på svar.

Ja, jeg lurer egentlig på om snowskate blir veldig likt vanlig skateboard? Liksom, er poppen anderledes, gjøres triksa anderledes, kan man bare kjøre street med det osv, som på vanlig skateboard?

Håper på fine svar:)

takk

Ja, man kan kjøre street, det er vanskeligere og poppe og brettet er litt større enn skateboar.

Jeg kjører skateboard selv og er førnøyd med snowskate, jeg klarte ollie, kickflip, varial kickflip, shuv-it 180 og 360 første sesong.

+ at det er ikke så vanskelig å grinde ( raile ) med, klarte det fint jeg første sesong, klarte mange forskjelige grinder og 360 oppå rail etc.. :D

Så det er litt vanskeligere enn skateboard, men er rå fett.

Annbefales, og btw, funker fett street vist det ikke er strødd.. :p

Lett å ta i fart og det er glir helt sykt vist du får noen som er flink til å smøre ski til å preparere det, ( men trengs ikke vist man ikke er glad i veldig stor fart.)

Park kjøring går også fint og er gøy, men husk fotreim, vis ikkke kan det bli en del brekkte føtter og langt å løpe etter brettet. :D

Håper det var til hjelp for dere nybegynnere.. :D

/Sebastian

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tøft å se folk digger sporten! Hvis du er på utkikk etter brett så får http://www.goofy.no inn splitter nye Ambitions snart! Hvis du ikke er keen på å vente og vil ha et snowskate ASAP så send en mail til [email protected] Kevin driver nettbutikken http://www.monkeyfight.se og han tar også inn Ambition brett + masse utstyr, Orderen kan gjøres via mail men frakt kan bli et lite problem siden det er svensk.. hooka opp noen i fjor med brett fra Monkeyfight og dem er knall fornøyde! Hvis du bor i nærheten av Sälen, feks Hedmark så ta turen opp til Tandådalen, Kevin kommer til å være der med brett og det kommer til å bli snowskate session ved Junkyard teltet!

Registrer dere på http://www.staysteezy.com for siste nyheter fra snowskate miljøet og en hel haug med eye candy!

Stay steezy er snowskaterenes svar på tacky, med fokus bare på snowskating ;)

Lenke til kommentar

Ah, deilig å se at livet er i gang i denne tråden!

Jeg har altså en Ambition, og tenker jeg skal kjøpe en Gerlach-modell når monkeyfight.se åpner igjen. Effortfilm, noen ideer om når Kevin åpner siden igjen? Har en kompis som vil bestille seg Ambition, men han vil gjøre det gjennom nettsiden, nekter å gjøre det via mail. Er litt snø i hagen nå, så skal stå opp tidlig og snowskate litt før regnet tar alt:(

Gleder meg helt vilt til vinteren kommer. Skall opp i fjellet de neste helgene og snowskate masse! Er forøvrig registrert på forumet til Ambition (knall community!) og Stay steezy.

Men Effortfilm, tror du større bakker (som Tryvann, Trysil, Beitostølen) vil tillate snowskates? Hvis jeg kjøper Gerlach-modellen og evt fester en fangreim på? Hvis ikke må jeg vel kjøpe en skikkelig bi-level Lib-Tech? Hva tror du?

Later!

Edit: Hvis du forøvrig har noen andre butikker som selger (helst Ambitions/gode snowskates) snowskates, link dem opp! Hadde vært fett å ha noen å gjøre det med!:)

Endret av Uvisst
Lenke til kommentar

Monkeyfight.se blir ferdig om ikke så altfor lenge.. tipper maks 2 uker men å bestille via mail for øyeblikket er ikke noe farlig!

Jeg bor i Trysil og jeg står på snowskate der hele tiden! de kan kanskje nekte deg heis opp hvis du ikke har fangreim men det kan man fikse selv :) Tryvvann og beitostølen har jeg ingen anelse om.

Kult at du registrerte deg på stay steezy! spread the word! vi hadde over 100 medlemmer men etter en database feil så måtte alt settes opp på nytt og da mistet vi alle =/ nærmer oss 30 nå så har kommet en del på den lille tia via har vært oppe!

Hvis du Bor i Oslo og er keen på nytt snowskate ASAP så kan dere få tak i det den siste helga i November i Sälen! ta Buss eller bil til trysil så er det ca 25 minutter med bil unna. Jeg, Alex Haapamäki og Kevin Coldevin kommer til å være der og Kevin skal ta med seg noen brett som dere kan kjøpe.

Andre sider dere kan kjøpe snowskate på

www.50-50.no (ett premier plastik brett igjen med udugelige kanter... IKKE KJØP!!!)

www.Goofy.no ( tar inn Nye Ambitions men når dem får dem på lager vet jeg ikke..)

www.top12.se (har de nyeste premier på Lager men etter hva jeg har hørt så er alle disse i plast.. ville ikke ha kjøpt dem!! )

www.Ambitionsnowskates.com (kan kjøpes fra sia direkte men frakt og moms blir skit dyrt!)

www.Iconsnowskates.com (De har kanskje de kuleste bretta jeg har sett og blir produsert på en annen måte enn andre snowskates, de kommer i 32" og 34" størrelse.. skal høre med dem som driver det om de har funnet noen i Europa til å deale brett.. )

Lenke til kommentar

Konge! Fortell Kevin at siden må opp snart, har en garantert kunde til han! Det er bare at de er naturlig skeptiske, så de nekter av en eller annen grunn å kjøpe via mail. Må visst ha det oppe som side de.

Jeg har en Ambition, og etter hva jeg har lest og hørt virker det som det er best. Så vidt jeg kan skjønne slipper Ambition også en plast-snowskate straks, så hvis du er sykt keen på det tror jeg det kan skaffes derfra.

Har du stått i Trysil med Premieren (single deck right? ) din? Og det funker eller? Skal da hvertfall forsøke å kjøre i Tryvann, men mulig jeg må skaffe meg en bi-level.

Steezy er så sykt tight forresten, digger alt! Sesongen 09/10 blir S-I-C-K!

Lenke til kommentar

Ja jeg står i bakken med single deck, funker som fan! blir problematisk å svinge og sånt men se Alan Gerlach sin 08 mixtape edit

der ser du at det funker som fan :) mister du brettet sliter du! haha har løpt langt etter det en god del selv.

Ambition er ett av de beste, sjekk ut http://www.iconsnowskates.com de har like bra brett hvis ikke bedre.. samme base og større riller under for optimal "lock on" de kan du også få med Concave og xtremegrip. Snakket med Matt Plays i sta og han har kontaktet Junkyard.se og junkyard.no nå så kan hende de tar inn icon.

Tøft at du liker Stay steezy! Få vennene dine til å joine ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Skal kjøpe meg et snowskate brett, jeg er nybegynner innen skating, startet med skating rett før vinteren, og vil bli bedre på skateboard til neste skatesesong. Tenkte da jeg kunne lære meg triks på snowskate, klarer det vel på skateboard også da?

Her er brettet jeg hadde tenkt og kjøpe: http://www.ambitionsnowskates.com/shop/1001

Er det et annet jeg burde kjøpe isteden? Noen norske nettsider som selger?

Lenke til kommentar

Halla!:)

Jeg driver med snowskating, er ingen særlig god snowskater, men digger det uansett. Det er foreløpig ingen nettsider i Norge som tar inn Ambition Snowskates. 50-50.no tar inn Icon, også at annet bra merke (etter hva jeg har hørt), men det koster skjorta. 2000kr er i overkant må jeg si. Den svenske nettsiden monkeyfight.se som effortfilm hooket meg opp med i fjor åpner visstnok snart.

Du klarer nok triksene på snowskate etterhvert, tar litt tid å venne seg til blant annet ollie ;) Registrer deg, eller følg hvertfall med på disse sidene:

www.ambitionsnowskates.com/community

Knallbra forum, med the best in the business,

www.staysteezy.com

Også knallbra forum, med effortfilm som en av aktivistene. Litt lite aktivitet foreløpig, men det kommer seg nok.

www.monkeyfight.se

Følg med på den siden, de tar inn Ambition, og det er mye billigere å bestille fra Sverige enn Canada vil jeg tro.

Anyway, send en pm til effortfilm, han er snowskate-hode her;)

Håper alt ordner seg greit for deg!

Later

Lenke til kommentar

Alle som lurer på noe om snowskating head over til http://www.staysteezy.com

Jeg bruker ikke speaker.no noe særlig mer men er alltid pålogga på staysteezy så dere kan få tak i meg der :)

Monkeyfight.se er snart oppe men beklagelig så har dem alt klart å selge ut! men nå kommer det Ambition til www.goofy.no og bernhard sports har også bestilt inn ambition, www.50-50.no har nå fått inn mange nye Icon's til 1999 og ikke la prisen skremme, det er med concave og xtreme grip!! + et snowboard koster mye mer og skateboard koster omtrent det samme, noen av bretta er priset feil men de blir nok fikset på snart så ingen grunn til å nøle :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...