kjelke Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hey, RedHat 7.3 localiserer OG setter opp både scsi enhetene og RAID arrayet mitt på denne maskinen. Men det gjør IKKE Slackware og FreeBSD!? Disse to OSene er jo ganske nye utgaver, og jeg trodde at disse ville ha støtte for den gamle hardwaren som befant seg i den gamle ibm-maskinen min. Specs: Adaptec AIC-7880 SCSI IBM ServRaid, med 4 disker stripet. Og en scsi-cdrom som både slack og bsd klarer å boote fra. Dette skjønte jeg ikke helt. Hvordan skal jeg sette opp BSD/slack på denne maskinen? Takk. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Du har et valg når du skal starte slack install åssen kernel du vil bruke (hvis jeg ikke husker feil så har du en for scsi, en for raid og en for scsi) En av de burde funke. Lenke til kommentar
druid Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 prøvde du og konfigurere kernelparameterene når du prøvde FreeBSD.Ddu får en meny opp etter at cden har boota, som sier noe om du vil konfigurere kernelen, eller skippe, du velger selvsagt å konigurere. Se om du finner SCSI kontrolleren din der og sett den opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå