enixitan Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Må kjøpe meg ei ny straumforsyning, sidan den eg har knitrar og luktar svidd... Vil ha ei modulær, det verkar praktisk. Den gamle (Apevia 500W) var på 500 watt, og det har ikkje vore noko wattmessig problem, så er sikkert ikkje så dumt om den nye er på rundt 500 watt eller meir. Hiper Type-R 580W + Ser ikkje så verst ut + Modulær + Billig MIST 500W + Mange gode erfaringar - Dyr, må i tillegg kjøpe alle nødvendige kablar Har lest ein del bra om desse to. Komplett påstår at Hiperen er stille (Silent 18db), men har lest om fleire som meiner den ikkje er det. Kva er sant? Er ikkje allergisk mot støy, men fint om den ikkje bråkar all verden. Er og open for andre forslag, så klart. BTX skal jo ta over for ATX. Er det tidleg å kjøpe ei BTX-straumforsyning no? ATX-straumforsyningar skal greit kunne brukast i BTX-kabinett, men er jo dette med spesifikasjonar...Tankar? Maskina mi har ein Athlon64 3500+ CPU, GF 6800GT, 3 harddiskar og ein DVD-brennar. Endret 30. september 2006 av enixitan Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hei ! Jeg kan med hånden på hjertet annbefale Hiper R 580 ! Og den bråker absoludt ikke i mine ører ! Mvh Erlend Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg har selv Hiper Type R 580w og kan anbefale den på det stekteste! Den er knapt hørbar og yter godt. Du kan trygt kjøpe denne strømforsyningen uten å bli skuffet. Mvh Erling Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hiver meg på anbefaling til de over, men uansett hva du velger er det gode psu'er begge to. Lenke til kommentar
astros Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hei ! Jeg kan ikke annbefale Hiper R 580 ! den bråker absoludt i mine ører ! jeg har da vannkjøling på alt.(Zalman Reserator 1 Plus og 2 vifter på 5V) Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Har MIST 500W og den er utrolig!! Tviler på at man i det hele tatt kan gjøre et feil kjøp når det gjelder denne strømforsyninga. Akkurat nå er det skjermen som bråker mest (CRT) og det sier litt hvor stille den er (og forsvovet resten av PC'n). Utrolig bra! PS: Hvis du skal kjøpe MIST 500W ville jeg anbefalt å kjøpe den hos Microplex hvor de har ført kabelstrømper hele veien på alle kablene. Endret 30. september 2006 av jurgeeen Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) PS: Hvis du skal kjøpe MIST 500W ville jeg anbefalt å kjøpe den hos Microplex hvor de har ført kabelstrømper hele veien på alle kablene. På Netshop blir den levert utan kablar. Får ein med alle kablane når ein kjøper på Microplex? Verkar slik ut frå vareskildringa, men er ikkje sikker. Finst visst fleire utgåver av MIST 500W på Microplex: MIST500BHE12CF MIST500BHE12R2 -MIST500CFKIT01 -MIST500CFKIT02 Den øverste er utan kablar, det forsto eg. Dei to nederste er den øverste + ei pakke med kablar. Men kva er den nest øverste? Den kostar det same som den utan kablar, men det høyres ut som den har alt som trengs allikevel. No er eg forvirra... Edit: Hadde sett pris på litt tilbakemelding ang. BTX-delen i fyrste innlegg. Endret 30. september 2006 av enixitan Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) MIST er førstevalget. Hiper bruker forskjellige vifter, så støynivået avhenger totalt av dette. Har MIST 500W med modulære kabler selv, lydløs for og si det sånn! Forskjellen er at den ene har modulære kabler og den andre ikke. Vil dog annbefale modulære kabler, da er det mye enklere og holde det ryddig inni maskina. ~ Medion Endret 30. september 2006 av Medion Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Forskjellen er at den ene har modulære kabler og den andre ikke. Er det forskjellen på dei to øverste i MIST-lista eg laga i førre innlegg? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Forskjellen er at den ene har modulære kabler og den andre ikke. Er det forskjellen på dei to øverste i MIST-lista eg laga i førre innlegg? 6974142[/snapback] Det stemmer ja, annbefaler dog den med modulære kabler. Mye enklere og holde det ryddig inni kabinettet mht luftgjennomstrømning da du kun har tilkoblet de kablene du trenger. ~ Medion Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Ok. Får veldig lyst på MIST no . Men kva er ein P8-kontakt? Skjønnar at det er noko liknande P4-kontakten, men ikkje alle detaljane... Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Ofte har nye hovedkort P8 isteden for P4 kontakten, den har samme formål, levere strøm til prosessoren. Har ikke noe negativt og si om den strømforsyningen. Har hatt min i snart to måneder, den er stillegående, ikke hørt den spinne opp selv under load på maskina. Den annbefales på det varmeste! Hvis du leser tester litt omkring, så leser du vanligvis at MIST'en er best. Den har vunnet flere tester her, pga stillhet og stabilitet. Strømmen er veldig stabil selv ved 100% load, den holder seg innenfor 3% grensa, der hvor de fleste andre faller til 5% grensa. ~ Medion Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Uansett hvilken PSU du velger vil du bli 100% fornøyd! Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Hovedkortet mitt har bare vanleg P4-kontakt. Kan eg likevel kjøpe eit kabelsett med P8-kontakt og sette denne i P4-kontakten (det står 2x4pin)? Tenker på kabelpakke 3 frå Netshop. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Ser ikkenoe i veien for at det skal fungere! 8-pins CPU kontakt finnes typisk på dual CPU hovedkort (EPS), men også noen high-end singel CPU hovedkort har en slik kontakt. Kontakten består egentlig av 2 stk. P4 kontakter som kan taes fra hverandre så denne kontakten kan også brukes som P4 kontakt. ~ Medion Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Då var tinging på MIST 500W og ei kabelpakke lagt inn på Netshop. Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Siden jeg har Mist og har hatt to stk Hiper,så kan jeg annbefale begge,dog støyer Hipern mer under belastning den har også noe korte kabler så i et stort kabinett kan dette være et problem. Jeg snakket med Hiper og de sa at de hadde fått en del klager på dette og at de skulle begynne å produsere disse med lengre kabler,men de er ikke kommet enda. En fordel med Misten er jo at du kan velge akkurat de kablene du trenger og den lengden du trenger. Hovedkortet mitt har bare vanleg P4-kontakt. Kan eg likevel kjøpe eit kabelsett med P8-kontakt og sette denne i P4-kontakten (det står 2x4pin)? jepp den er delbar slik at du kan bruke den som 4 pin Endret 1. oktober 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 En fordel med Misten er jo at du kan velge akkurat de kablene du trenger og den lengden du trenger. Då får eg bare håpe eg valde rett lengde da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå