Gå til innhold

Problemer med E270

Fusril

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har nylig kjøpt en Sansa e270 mp3-spiller..

Siden jeg har lest at det skulle være en del bugs etc med firmware'n lastet jeg ned "SansaUpdater" for og oppdatere Firmwaren på spilleren.. Alt gikk bra den første restarten.. men den andre fikk jeg en feilmelding .

"Load main image failed

Switch to recovery mode"

Jeg hadde den i MSC mode eller hva det het og gjorde alt som det stod i programmet jeg lastet ned.. noen som kan hjelpe?

Finner ikke no om noen recovery mode i brukerveiledningen, jeg har prøvd reset mode (holde Menu knappen inne i 15 sek)

Takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Hei, Jeg har nylig kjøpt en Sansa e270 mp3-spiller..

Siden jeg har lest at det skulle være en del bugs etc med firmware'n lastet jeg ned "SansaUpdater" for og oppdatere Firmwaren på spilleren.. Alt gikk bra den første restarten.. men den andre  fikk jeg en feilmelding .

"Load main image failed

Switch to recovery mode"

Jeg hadde den i MSC mode eller hva det het og gjorde alt som det stod i programmet jeg lastet ned.. noen som kan hjelpe?

Finner ikke no om noen recovery mode i brukerveiledningen, jeg har prøvd reset mode (holde Menu knappen inne i 15 sek)

Takk for eventuelle svar!

6972380[/snapback]

Funket helt fint hos meg, oppgradering av E260 når jeg fikk den. Stoppet du den før du tok den ut av dataen? uansett, google er din venn ^^

Recovery Mode

If you put a bad mi4 on the device it can no longer function properly, but you must then enter Recovery Mode and correct the bad image.

* Power off

* Turn ON lock/hold

* Hold down record

* Hit Power/Menu Button

Note that when I did this, the device appears like this with dmesg:

Vendor: SanDisk Model: Sansa e250 Rev:

Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02

SCSI device sda: 32769 512-byte hdwr sectors (17 MB)

sda: assuming Write Enabled

sda: assuming drive cache: write through

sda: unknown partition table

... so there's no partitions but I had to mount /dev/sda instead of /dev/sda1.

You then need to copy both a BL and an mi4 file to the player and disconenct USB and it'll use that new mi4.

EDIT: tenker jeg vet hva neste spørsmål er, du får lese deg fram til de riktige filene her: http://daniel.haxx.se/sansa/e200.html

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Hjertlig takk!

EDIT: Jeg kom meg inn i Reccovery mode.. Nå sitter jeg fast igjen ( /shy )

Men skal prøve å skjønne detta..

" You then need to copy both a BL and an mi4 file to the player and disconenct USB and it'll use that new mi4. "

Noen som kan si hvor jeg finner disse?

Endret av Fusril
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hjertlig takk!

EDIT: Jeg kom meg inn i Reccovery mode.. Nå sitter jeg fast igjen ( /shy )

Men skal prøve å skjønne detta..

" You then need to copy both a BL and an mi4 file to the player and disconenct USB and it'll use that new mi4. "

Noen som kan si hvor jeg finner disse?

6972743[/snapback]

Hehehe, les hva jeg redigerte inn på slutten av medlinga mi du ;)

er visst synsk ^^

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Hehehe, les hva jeg redigerte inn på slutten av medlinga mi du ;)

er visst synsk ^^

haha gjorde det... skjønte ikke bæra.. :p

Det kom opp en 16mb disk med en Notepad fil.. tenker det er der filene skal inn ja..?

men jeg vet ikke hvordan man lager de :whistle:

Men må man ha USB 2.0? (står noe på spillern i recovery mode) Jeg har på en måte ikke innstalert det... :blush:

EDIT!

Jeg fiksa det!

(for andre med det samme problemet: http://ultrashare.net/hosting/fl/bc8edd92d5/ om den andre ikke funker http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=2338)

legg de filene inni den 16mb partisjonen og ta ut USB pluggen.. og den er fix ferdig!

Endret av Fusril
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Samme problem som trådstarter oppstod på min nye e270..

Fulgte oppskriften her og nå funker den.. Flashet så på nytt og har nå versjon 01.02.15E.

Rart at ikke Sandisk kan gi ut denne informasjonen. Ganske enkel operasjon, bare man vet..

I denne versjonen er det mulig å endre Volumet til et høyere nivå. Det finnes også en manuelt innstilbar eqalizer..

Takk for god hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...