rand0m Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 jeg lurer på om det er noen merkbar forskjell på f.eks ati radeon 8500 og gf4 kortene i 2d og 3d når det gjelder bildekvalitet. før var det sånn at ati kortene hadde beste bilde i hvertfall i 2d, men hvordan er dette nå. har lest noen tester der de sier det ikke er noe forskjell. det eneste jeg kan se forskjell på ut fra screenshots er at ati ser mye penere ut med AF på i 3d. men er dette gjeldende i bruk. jeg vet at ati 8500 kanskje er noe treigere enn gf 4 kortene men det er ikke av betydning.. kun bildekvaliteten det står på. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 er bildekvalitet den eneste faktoren, burde du skaffe deg en Matrox Parhelia-512 kort. Lenke til kommentar
rand0m Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 det er ikke den eneste faktoren.. men jeg anser forskjellen i ytelsen mellom ati 8500 og gf4 som så liten at det ikke er så farlig.. kan bare kjøpe ati 9700 en gang senere uansett Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Jeg har hatt et gf4ti4200, gf4ti4400, r8500 og r9700, og jeg har ikke sett noe forskjell i bildekvaliteten i windows, altså skarpheten (eller 2d kvalitet som det misvisende kalles). Det jeg derimot har sett forskjell er tilbake til GF2MX, som har elendig skarphet. Når det gjelder spill, så kommer kvaliteten an på instillingene. Der er ikke ati eller nvidia "best", det kommer rett og slett an på hvilket instillinger du bruker for FSAA og aniso. R8500 duger helt fint uten FSAA, GF4TI vil jeg anbefale dersom du planlegger å spille med FSAA, da dette er mye raskere på det (og litt raskere generelt også). 128mb versjon vil jeg uansett anbefale hvis du skal kjøpe nytt kort nå. Lenke til kommentar
rand0m Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 takk for svar.. jeg har et gf2 gts nå og er ikke helt fornøyd med 2d'en. måtte bare forsikre meg om at ati kortene ikke var merkbart bedre på dette området Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Om du kjører i 1024*768 så er omtrent alle nyere kort like, men om du setter opp oppløsningen til 1600*1200 og kjører i tillegg denne på 2 skjermer kan forskjellene bli større. Jeg har ikke hatt geforce 4 kort, men sitter med ati 8500 og må si meg veldig godt førnøyd med bildet. Kjører 2 skjermer, men bare i 1024*768 og 1200*1024. Se om du kan få noen med store oppløsninger og helst også med 2 skjermsløsning å gi deg et svar... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Stonescream: jeg kan gi ganske klart svar på det, de kortene jeg nevnte ovenfor kjørte jeg på min Sony G420 i 1600x1200@85hz. Det eneste som utmerket seg negativt var GF2MX. Og det er jo velkjent at gf2-kortene har veldig varierende skarphet. rand0m: Du kan nok forvente deg forbedring i skarpheten fra det gf2 kortet du har i dag. Men dersom du kjører lcd skjerm med dvi, så har det ikke noe å si, da overføringen er digital og skarpheten er perfekt uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå