Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke pc'n på trådløsnettet. (fikset)

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

For en stund siden i dag så koblet plutselig den stasjonære pc'n min seg ifra det trådløse nettet mitt.

Nå har jeg prøvd det meste, men kommer meg likevel ikke tilbake på nett. Jeg får heller ikke kontakt med ruteren (trådløst). Har prøvd å koble til med både Linksys programmet som jeg vanligvis bruker, og WZC-tingen i Windows. Begge deler sier jeg er koblet til nettet.

Selv det står at jeg er koblet til så får jeg ikke noen IP-adresse eller lignende. Hvis jeg tar en "ipconfig" så står det bare "Windows IP-konfigurasjon" og ikke noe mer. :S

Det er hvertfall ikke noe galt med ruteren, for de andre pc'ene her kobler seg til uten problemer.

Noen som har noen gode forslag? :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har gjort alt det der. Sitter å skriver på en bærbar koblet til det samme nettet akkurat nå, så ruteren funker bra.

Har ikke prøvd med kabel, må strekke en kabel gjennom mange rom og opp en etasje da, så har ikke orket det enda. :p Men det funker sikkert med kabel, men er ikke så mye vits da det er den trådløse tilkoblingen jeg sliter med.

Noen flere som vil hjelpe med feilsøkingen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ikke noe forskjell når jeg setter IP'n manuelt. Skal teste med kabel nå.

norbat: jepp

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kom litt lengre med kabel. Etter den har vært i så kommer jeg inn på ruteren trådløst, men ikke ut på nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det funket! :w00t: Takk skal du ha. (satser på at det var det som fikset problemet :p)

Hva er det som blir endret i registeret med det programmet forresten?

Lenke til kommentar
Hva er det som blir endret i registeret med det programmet forresten?

Hva som eksakt blir endret i registeret vet jeg ikke, men programmet tilbakestiller winsock-katalogen.

Winsock gjør at programmer (ex. IE) kan kommunisere over tcp/ip, og om Winsockfila er korrupt fører dette til bla. slike problemer du har hatt

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...