Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) For en stund siden i dag så koblet plutselig den stasjonære pc'n min seg ifra det trådløse nettet mitt. Nå har jeg prøvd det meste, men kommer meg likevel ikke tilbake på nett. Jeg får heller ikke kontakt med ruteren (trådløst). Har prøvd å koble til med både Linksys programmet som jeg vanligvis bruker, og WZC-tingen i Windows. Begge deler sier jeg er koblet til nettet. Selv det står at jeg er koblet til så får jeg ikke noen IP-adresse eller lignende. Hvis jeg tar en "ipconfig" så står det bare "Windows IP-konfigurasjon" og ikke noe mer. :S Det er hvertfall ikke noe galt med ruteren, for de andre pc'ene her kobler seg til uten problemer. Noen som har noen gode forslag? Endret 30. september 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Resett routeren, slå av kryptering, sjekk SSID. Får du koblet til PCen med kabel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Har gjort alt det der. Sitter å skriver på en bærbar koblet til det samme nettet akkurat nå, så ruteren funker bra. Har ikke prøvd med kabel, må strekke en kabel gjennom mange rom og opp en etasje da, så har ikke orket det enda. Men det funker sikkert med kabel, men er ikke så mye vits da det er den trådløse tilkoblingen jeg sliter med. Noen flere som vil hjelpe med feilsøkingen? Endret 30. september 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Jail Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 DHCP fra ruteren ? Hvor mange er maks klienter ? Mac filtrering ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 DHCP funker fint, har 2 bærbare koblet til nå som får IP. Har ikke noen MAC-filtrering. Lenke til kommentar
Jail Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Joda fint at det virker men i DHCP til linksys kan man sette hvor mange klienter man ønsker. Dvs IP range fra XXX.XXX.XXX.1 til 10 f.eks = 10 klienter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Den står på 50. (defaul tipper jeg) Endret 30. september 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Plugg ut routeren og flytt den ved siden av problemPC. Se om du får ipdresse via kabelen. Lenke til kommentar
Jail Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 50 klienter brude holde. Har du prøvd å restarte PC. Sette fast IP adresse i den stasjonære ? Lenke til kommentar
Jail Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 God ide la7dfa-com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ikke noe forskjell når jeg setter IP'n manuelt. Skal teste med kabel nå. norbat: jepp Endret 30. september 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har du prøvd en reaktivering av det trdl. nettverkskortet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Kom litt lengre med kabel. Etter den har vært i så kommer jeg inn på ruteren trådløst, men ikke ut på nett. Endret 30. september 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Last ned og kjør WinSockFix og se om det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Det funket! Takk skal du ha. (satser på at det var det som fikset problemet ) Hva er det som blir endret i registeret med det programmet forresten? Endret 30. september 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Har du fast ip så 'må' du sette gateway og DNS til samme ip som routeren har, ellers så kommer du ikke på nett. Endret 30. september 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Hva er det som blir endret i registeret med det programmet forresten? Hva som eksakt blir endret i registeret vet jeg ikke, men programmet tilbakestiller winsock-katalogen. Winsock gjør at programmer (ex. IE) kan kommunisere over tcp/ip, og om Winsockfila er korrupt fører dette til bla. slike problemer du har hatt Endret 30. september 2006 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå