DezTruckTor Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hvordan mikser man sammen musikk som egner seg godt til filmer? Nesten alle filmer har bakgrunnsmusikk som passer til handlingen, ofte piano-musikk. Hvilket program egner seg godt, og hvordan bør jeg gå frem for å få best mulig resultat? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Cubase sx og nuendo har gode muligheter for musikk til video. Nuendo er vel det programmet som er spesialisert på det. www.steinberg.net Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det gjelder å ha god fantasi, bruke god tid, finne et godt program og gode instrumenter/digitale instrumenter. Når jeg skal lage filmmusikk til filmen min snart, bruker jeg et Korg K49 midi-keyboard, FL Studio, Hypersonic 2 og East West Quantum Leap Symphonic Orchestra Gold. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Å lage musikk til film er like krevende som å lage alt annet av musikk, det krever tid og vilje. Jeg hadde tatt utganspunktet i en gitar eller et piano. Men viss du skal ha det mer elektroniskbasert så tror jeg cun er mannen for deg. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Eller evt denne karen. Sjekk ut tråden og musikken hans her. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 enkelt det vel. piano lyder er fint å ha til filmer MEN ikke for mange noter. en mer rolig piano melodi. i tillegg er det fint med litt padder og slikt i bakgrunn. pads og slikt er utrolig fint å bruke. fiolin og slikt er også passende til filmmusikk. men da trenger man kunnskap og slikt. prøv deg frem Lenke til kommentar
hfghjnfgjh Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) . Endret 2. april 2017 av Midtskog Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 cun, kunne det vaert mulig a fa hxre noe av det du har laget til filmen med ewql symphonic gold? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Først må vi få laget det Alt til sin tid, min venn Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Nuendo var faktisk et veldig bra program. Lett å sette seg inn i. I tillegg fant jeg en veldig god video tutorial. Linkene til sangene i tråden til Bornslip funker ikke Pads og piano fant jeg ut fungerte rimelig bra. Noen som har noen melodier de har laget? Takk for alle de gode tipsene så langt. Lenke til kommentar
hfghjnfgjh Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) . Endret 2. april 2017 av Midtskog Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 På fredag lekte kameraten min seg litt med ewql symphonic gold til en scene i filmen min. Sånn ble resultatet: Last ned Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 På fredag lekte kameraten min seg litt med ewql symphonic gold til en scene i filmen min. Sånn ble resultatet: Last ned 7027010[/snapback] Det blei absolutt det det skulle bli ... filmmusikk. Tøft Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Den skal ikke brukes i sluttproduktet, ettersom det ikke passa. Men jeg tenkte bare å gi en smakebit for hva man kan lage i med de programmene. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Den skal ikke brukes i sluttproduktet, ettersom det ikke passa. Men jeg tenkte bare å gi en smakebit for hva man kan lage i med de programmene. 7034924[/snapback] Hvilke instrumenter brukte du? Bruker du Cubase/Nuendo? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har FL Studio, Hypersonic 2 og Korg K49-keyboard. Lenke til kommentar
PaXel Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) d Endret 13. desember 2014 av PaXel Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hvordan mikser man sammen musikk som egner seg godt til filmer? Nesten alle filmer har bakgrunnsmusikk som passer til handlingen, ofte piano-musikk. Hvilket program egner seg godt, og hvordan bør jeg gå frem for å få best mulig resultat? 6971774[/snapback] Du kan jo sjekke ut Sony Cinescore- der komponerer du ikke, du angir hva slags stemning du vil ha, og så lager programmet musikken. Har kikket så vidt på det, men ikke så grundig. Synes det virket greit nok, jeg. Mye raskere enn å lage musikken er det hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå