Gå til innhold

Hvordan mikse sammen god filmmusikk?

DezTruckTor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjelder å ha god fantasi, bruke god tid, finne et godt program og gode instrumenter/digitale instrumenter. Når jeg skal lage filmmusikk til filmen min snart, bruker jeg et Korg K49 midi-keyboard, FL Studio, Hypersonic 2 og East West Quantum Leap Symphonic Orchestra Gold.

Lenke til kommentar

enkelt det vel. piano lyder er fint å ha til filmer MEN ikke for mange noter. en mer rolig piano melodi. i tillegg er det fint med litt padder og slikt i bakgrunn. pads og slikt er utrolig fint å bruke. fiolin og slikt er også passende til filmmusikk. men da trenger man kunnskap og slikt. prøv deg frem

Lenke til kommentar

Nuendo var faktisk et veldig bra program. Lett å sette seg inn i. I tillegg fant jeg en veldig god video tutorial.

Linkene til sangene i tråden til Bornslip funker ikke :(

Pads og piano fant jeg ut fungerte rimelig bra. Noen som har noen melodier de har laget?

Takk for alle de gode tipsene så langt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hvordan mikser man sammen musikk som egner seg godt til filmer? Nesten alle filmer har bakgrunnsmusikk som passer til handlingen, ofte piano-musikk. Hvilket program egner seg godt, og hvordan bør jeg gå frem for å få best mulig resultat?

6971774[/snapback]

Du kan jo sjekke ut Sony Cinescore- der komponerer du ikke, du angir hva slags stemning du vil ha, og så lager programmet musikken. Har kikket så vidt på det, men ikke så grundig. Synes det virket greit nok, jeg. Mye raskere enn å lage musikken er det hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...