LaserMannen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Sitter her på lan med en pc som ikke fungerer, tekniske ansvarlige hevder at loddingene under hk ble skadet under transport og førte til at hele systemet har kortsluttet. Har kjøpt meg et nytt hk og pcen går, uten å komme i kontakt med skjermen. Kjøpte nytt skjermkort og tenkte at det var løsningen, men nei ingenting vil gå på nå. Noen som har noen innspill på hva som kan være galt? cpu, ram skadet? Edit: System specs: AMD X2 +4200(ikke overklokket), Hiper 580W, 2x1024 kingston pc4200, WD 250GB, 7900GT/GS(gammel/nytt). Endret 30. september 2006 av LaserMannen Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 trenger hjelp når som helst, ganske kjipt å sitte på lan uten pc Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Om ikke PSU-viften går, så er det nok enten PSU eller HK. Om den går kan det være HK, CPU eller RAM. Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Om ikke PSU-viften går, så er det nok enten PSU eller HK. Om den går kan det være HK, CPU eller RAM. 6973086[/snapback] PSU viften går, så det må være CPU eller ram. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) går viftene osv? starter pcn? Endret 16. oktober 2006 av Storleer Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) altso prosessor vifte osv? harddisk starter, men ingen reaksjon i pcn? EDIT: prøv med 1 ram brikke i gangen, se om det funker, men jeg tipper det er processor jeg! hatt samma problemet! det var CPU Endret 30. september 2006 av Storleer Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 altso prosessor vifte osv? harddisk starter, men ingen reaksjon i pcn? 6973268[/snapback] Ja, pcen går uten reaksjon fra skjerm. Bytte skjermkort funket ikke. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) da tenker jeg meg at det er cpu ! har du noen i nærheten så du kan teste cpu med da? xP spør da vell om ikke noen kan være så snille.. xD funka for meg altså kompiser eller noe ;P Endret 30. september 2006 av Storleer Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 bare for sikkerhets skyld, prøv å resette CMOS, eller start uten RAM og hør om pc'n piper, hvis ikke den piper tror jeg nok det er cpu.. Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 bare for sikkerhets skyld, prøv å resette CMOS, eller start uten RAM og hør om pc'n piper, hvis ikke den piper tror jeg nok det er cpu.. 6973297[/snapback] Takker for svar skal prøve som du sier Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Sjekk skjermkabelkontakten for bøyde pin.Sjekk om cpufan sitter som den skal. Sjekk med en annen strømutak.Sjekk skjermen din på en annen maskin.Ta ut psukabelen fra pc i 2 min. Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 fikk heldigvis låne en pc av en god kamerat, har sendt inn pcen til datakjeden for feilsøking. Tror at det er enten det er cpu eller ram som er skadet, kanskje begge deler. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Var 4-pin tilkoblingen satt i? Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Var 4-pin tilkoblingen satt i? 6990628[/snapback] Ja, alle strøm tilkoblinger var i,pcen startet jo. Hovedkortet kortsluttet, jeg kjøpte nytt hk, slo på pcen som startet, ingen reaksjon på skjerm, testet med en annen skjerm, fremdeles ingenting, testet med annet skjermkort fremdeles ingenting. Pcen er nå på feilsøking hos datakjeden, jeg tror det er cpu som er skadet/ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå