Rupal Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Kan noen forklare dumme meg om hvordan man får skrevet ut HTML tags uten at det blir tolket og kjørt av nettleseren? F.eks at jeg skriver <b>dum</b>, slik at det kommer på skjermen <b>dum</b>, og ikke dum Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 <code></code> funker for meg Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 bruk heller pre, den tar også med whitespaces, linjeskift osv. Lenke til kommentar
Rupal Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Ingen av delene funket. Jeg skrev prøvde følgene: <pre><p class="test"></p></pre> og med code.. så ikke ut til å virke.Hm.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Å bytte ut < og > med > og < hjelper vel Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 ta en titt her: http://htmldog.com/reference/htmltags/pre/ Lenke til kommentar
Rupal Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Takk takk, nå skal jeg nok få det til Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Kjæresten min lagde en nettside om html-tagger, og da brukte hun [] istedenfor <>, for å unngå det problemet. Hun forklarte at man måtte erstatte [] med <> i slutten av siden Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hørtes ut som en veldig tungvint måte å gjøre det på, Arinomi - selv om en kjapp "search and replace" nok gjør jobben. MC2 sin link gir svarene man trenger. Uansett er vel nesten tråden blitt litt gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå