crazycooler Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hallo Folkens! Har kjørt et program som heter Sisosoftware Sandra lite,som forteller meg at jeg har for høy temperatur på cpu og hoved kort .(System vifte feil) Har sjekket vifta, den snurrer den, og har etter min mening ikke for høy temperatur,men når jeg da skrur denne på fullt øker temperaturen ca 4 grader,dvs ifra 50 til 54-55,det er ikke normalt da. Før hadde jeg temperatur på ca 32-38 grader. Jeg har prøvd å sette vifta direkte på hoved kort ,utenom vifte styringa ,som jeg vanligvis bruker, med samme resultat,høy temperatur. Spørsmålet mitt er da,: Er det lageret i vifta som sender varmen ned på cpu så temperaturen øker,eller er det no annet feil som kan forårsake dette? Jeg har også skrudd av cpu vifta ,for å skifte kjøle pasta i bånn (Artic silver 5),med samme resultat,dvs like høy temperatur. Det er ikke ulyder ol. i vifta som jeg kan høre. Har forøvrig 3 innsugvifter på 210mm,1stk front ,2 stki dør,1 stk utsug bakkant 210mm ,og utsug i psu i form av 1stk 210mm og 1stk 80mm,så temperaturen i kabinettet er ca.29 grader. Venter på svar,har bestillt ny cpu kjøler i tilfelle det er denne som er gåen! Har forøvrig en TT Golden orb som kjøler, er knappe året gammel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå