obetten Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Hei Jeg har satt opp et trådløst nett med 2 acesspunkt. Bygget er av solid betong og derfor to Acsesspunkt. Jeg har tenkt å bruke 2 3Com Acesspunkt som jeg har. For at det skal være mulig å gå fra den ene enden til den andre uten å tenke på at nå kommer jeg til det neste acsesspunktet, må jeg da gjøre noe med kanalene de sender på? Hva med SSID skal den være nøyaktig samme på begge? Noe annet jeg bør tenke på. På forhånd tusen takk for innspill. Endret 30. september 2006 av obetten Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 HeiJeg har satt opp et trådløst nett med 2 acesspunkt. Bygget er av solid betong og derfor to Acsesspunkt. Jeg har tenkt å bruke 2 3Com Acesspunkt som jeg har. For at det skal være mulig å gå fra den ene enden til den andre uten å tenke på at nå kommer jeg til det neste acsesspunktet, må jeg da gjøre noe med kanalene de sender på? Hva med SSID skal den være nøyaktig samme på begge? Noe annet jeg bør tenke på. På forhånd tusen takk for innspill. 6971492[/snapback] Jeg har forsøkt det samme men fikk det ikke helt til. Tviler på at samme ssid kan brukes på begge siden ssid er/skal være unik. Jeg måtte sette det hele opp som 2 nett, og lot en PC som sto nært den ene routeren bridge begge nettene sammen. Det fungerte imidlertid tregt og svært dårlig. Det burde jo være mulig å bruke flere Acsesspunkt i samme nett, men jeg fikk det som sagt ikke til. Håper du får hjelp her og finner ut av det. Skal følge med her siden jeg selv trenger en løsning på det. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) SSID og kryptering skal være den samme på begge tilgangspunktene... Kanalene derimot, skal være lengst mulig frahverandre. 1,6,11 eller 1,7,13 er kanalene som kan brukes uten overlapping... Endret 30. september 2006 av mhw357 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 SSID og kryptering skal være den samme på begge tilgangspunktene... Kanalene derimot, skal være lengst mulig frahverandre. 1,6,11 eller 1,7,13 er kanalene som kan brukes uten overlapping... 6971758[/snapback] Hvem deler ut ip-adresser til hvem hvis ikke alle er på samme kanal? Kan du være litt mer detaljert med en beskrivelse på et oppsett? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 SSID og kryptering skal være den samme på begge tilgangspunktene... Kanalene derimot, skal være lengst mulig frahverandre. 1,6,11 eller 1,7,13 er kanalene som kan brukes uten overlapping... 6971758[/snapback] Hvem deler ut ip-adresser til hvem hvis ikke alle er på samme kanal? Kan du være litt mer detaljert med en beskrivelse på et oppsett? 6972002[/snapback] Slik jeg forstod det, har han allerede kablet nettverk, og skal bare sette opp to tilganspunkt som på vedlagt bilde... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Takk, hvis det er slik så skjønner selv jeg det. La oss si at kablet nett ikke finnes og at vi snakker om en trådløs router med switch og acsesspunkt som står mot dsl, samt ett acsesspunkt til. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Da kommer nok min erfaring til kort... Men til trådstarter: Har du kablet nettverk til der tilgangspunktet skal stå? Lenke til kommentar
obetten Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Da kommer nok min erfaring til kort... Men til trådstarter: Har du kablet nettverk til der tilgangspunktet skal stå? 6972654[/snapback] Hei og takk for god veiledning. Ja, jeg har et kablet nettverk som grunnlag. Ditt oppsett vil helt sikkert være løsningen på mitt problem. Takk igjen. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Takk, hvis det er slik så skjønner selv jeg det. La oss si at kablet nett ikke finnes og at vi snakker om en trådløs router med switch og acsesspunkt som står mot dsl, samt ett acsesspunkt til. 6972562[/snapback] Dersom du ikke har kablet nett mellom begge aksesspunktene må du benytte WDS som er en egen forbindelse mellom aksesspunktene. Den vil dog stjele mye av kapasiteten i nettet, og er anbefalt mer som en nødløsning enn noe man ba.serer nettet på Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Anbefaler deg å ta en titt her: http://www.tomsnetworking.com/2006/06/26/w..._configuration/ Har ikke lest gjennom den selv, men kan tenkes du finner svaret ditt der. Var i hvertfall løsningen for meg for en tid tilbake, dog med et annet problem. Endret 1. oktober 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Takk, jeg tror vel da at det letteste (les for best resultat) for meg er å strekke en kabel mellom routerne som beskrevet i • If I get a better router, can I use my existing wireless router as Access Point? på http://www.tomsnetworking.com/2006/06/26/w..._configuration/ Der var det for øvrig sannelig mye nyttig informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå