Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

har kjøpt ny trimmpotte, trenger jeg ny dyse?


martin_eie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja du må ha større dyse, så den får mer bensin ellers vil den sansynligvis skjære seg. Finnes ingen fasit, prøv deg fram :) Pluggfargen skal være sjokolade brun, IKKE hvit.

Bedre med svart enn hvit, men sjokoladebrun er HELT optimal :)

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Ja du må ha større dyse, så den får mer bensin ellers vil den sansynligvis skjære seg. Finnes ingen fasit, prøv deg fram :) Pluggfargen skal være sjokolade brun,  IKKE hvit.

Bedre med svart enn hvit, men sjokoladebrun er HELT optimal :)

6971522[/snapback]

 

men da må jeg kjøpe masse dyser, for så å velge en av de? det finne sikke en bedre måte å finne det ut da :p men søkte på mc-deler.no men fant ingen dyser til daelim der. noen som veit hvor jeg kan finne dyse til daelim message II?

Endret av martin_eie
Lenke til kommentar

Du må nesten bare prøve deg frem med dyse. Det varierer litt fra sykkel til sykkel og hvilket anlegg du har hva som er optimalt. Du må nok gå opp fra 10 til 20 hakk fra det du har nå, så det du gjør er å kjøpe en 3-4 dyser i de størrelsene (de koster bare rundt 30 kr).

 

Begynn med den største. Så kjører du litt rundt med full gass i noen minutter etter du har varma opp motoren, og kutter tenninga brått med full gass. Så skrur du ut tennpluggen og ser på fargen. Er den for mørk (nærmere svart), kan du gå ned i dyse for en mer optimal og økonomisk blanding, er den sjokoladebrun er den optimal, er den lys/hvit, må du for all del gå opp i dyse ellers kan det skjære seg.

 

Det enkelte gjør er å la den stå på tomgang og så sjekker tennpluggen :p. Når den står på tomgang har ikke dysa noe som helst å si på tennpluggens farge.

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Du må nesten bare prøve deg frem med dyse. Det varierer litt fra sykkel til sykkel og hvilket anlegg du har hva som er optimalt. Du må nok gå opp fra 10 til 20 hakk fra det du har nå, så det du gjør er å kjøpe en 3-4 dyser i de størrelsene (de koster bare rundt 30 kr).

 

Begynn med den største. Så kjører du litt rundt med full gass i noen minutter etter du har varma opp motoren, og kutter tenninga brått med full gass. Så skrur du ut tennpluggen og ser på fargen. Er den for mørk (nærmere svart), kan du gå ned i dyse for en mer optimal og økonomisk blanding, er den sjokoladebrun er den optimal, er den lys/hvit, må du for all del gå opp i dyse ellers kan det skjære seg.

 

Det enkelte gjør er å la den stå på tomgang og så sjekker tennpluggen :p. Når den står på tomgang har ikke dysa noe som helst å si på tennpluggens farge.

6972646[/snapback]

 

hva er den som skal bli brunt på tennpluggen? er det det hvite området eller det som er skrudd inn i scootern?

Lenke til kommentar
Du må nesten bare prøve deg frem med dyse. Det varierer litt fra sykkel til sykkel og hvilket anlegg du har hva som er optimalt. Du må nok gå opp fra 10 til 20 hakk fra det du har nå, så det du gjør er å kjøpe en 3-4 dyser i de størrelsene (de koster bare rundt 30 kr).

 

Begynn med den største. Så kjører du litt rundt med full gass i noen minutter etter du har varma opp motoren, og kutter tenninga brått med full gass. Så skrur du ut tennpluggen og ser på fargen. Er den for mørk (nærmere svart), kan du gå ned i dyse for en mer optimal og økonomisk blanding, er den sjokoladebrun er den optimal, er den lys/hvit, må du for all del gå opp i dyse ellers kan det skjære seg.

 

Det enkelte gjør er å la den stå på tomgang og så sjekker tennpluggen :p. Når den står på tomgang har ikke dysa noe som helst å si på tennpluggens farge.

6972646[/snapback]

 

hva er den som skal bli brunt på tennpluggen? er det det hvite området eller det som er skrudd inn i scootern?

7006923[/snapback]

Optimal plugg:

05.jpg

 

For mager blanding plugg (OBS: VIL FØRE TIL SKJÆRING):

08.jpg

 

For feit blanding plugg (ikke så veldig farlig men gjør at den eventuellt sperrer på høyt turtall, går dårligere og sotes ned):

03.jpg

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Du må nesten bare prøve deg frem med dyse. Det varierer litt fra sykkel til sykkel og hvilket anlegg du har hva som er optimalt. Du må nok gå opp fra 10 til 20 hakk fra det du har nå, så det du gjør er å kjøpe en 3-4 dyser i de størrelsene (de koster bare rundt 30 kr).

 

Begynn med den største. Så kjører du litt rundt med full gass i noen minutter etter du har varma opp motoren, og kutter tenninga brått med full gass. Så skrur du ut tennpluggen og ser på fargen. Er den for mørk (nærmere svart), kan du gå ned i dyse for en mer optimal og økonomisk blanding, er den sjokoladebrun er den optimal, er den lys/hvit, må du for all del gå opp i dyse ellers kan det skjære seg.

 

Det enkelte gjør er å la den stå på tomgang og så sjekker tennpluggen :p. Når den står på tomgang har ikke dysa noe som helst å si på tennpluggens farge.

6972646[/snapback]

 

hva er den som skal bli brunt på tennpluggen? er det det hvite området eller det som er skrudd inn i scootern?

7006923[/snapback]

Optimal plugg:

05.jpg

 

For mager blanding plugg (OBS: VIL FØRE TIL SKJÆRING):

08.jpg

 

For feit blanding plugg (ikke så veldig farlig men gjør at den eventuellt sperrer på høyt turtall, går dårligere og sotes ned):

03.jpg

7011027[/snapback]

 

MÅ nesten få si noe her, min plugg på huskyen min har vært KRITTHVIT i hele sommer, kjørt ganske mye. Den NEKTER å bli brun, jeg har riktig dyse ( 100% sikker da det er andbefalt av andre med lik trim, forhandlere og husqvarnas delekatalog ). Mange sliter med å få den brun, men det har ikke hatt noe å si, stempel og syl er like fint når jeg åpna det nå :)

 

Så skal ikke si at det nødvendigvis fører til skjæring, men brun er absolutt optimalt!

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Skal gå tålig fort. Men husk å kjøre med full gass et godt stykke for så å stoppe motoren tvert. I følge "bibelen" min bør man kjøre minimum 6 'miles' på full gass.

7047349[/snapback]

hvor mange km er 6 miles da? er ikke så dreven i omregning av miles ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...