martin_eie Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 hallo.. har en daelim message II som jeg har kjøpt ny potte, potta er: TRIMPOTTE DAELIM MESSAGE II TECNIGAS NEXT R. trenger jeg å dyse om scootern for å bruke denne? hvis jeg må det, åssen dyse burde jeg bruke? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ja du må ha større dyse, så den får mer bensin ellers vil den sansynligvis skjære seg. Finnes ingen fasit, prøv deg fram Pluggfargen skal være sjokolade brun, IKKE hvit. Bedre med svart enn hvit, men sjokoladebrun er HELT optimal Endret 30. september 2006 av scoot Lenke til kommentar
martin_eie Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ja du må ha større dyse, så den får mer bensin ellers vil den sansynligvis skjære seg. Finnes ingen fasit, prøv deg fram Pluggfargen skal være sjokolade brun, IKKE hvit. Bedre med svart enn hvit, men sjokoladebrun er HELT optimal 6971522[/snapback] men da må jeg kjøpe masse dyser, for så å velge en av de? det finne sikke en bedre måte å finne det ut da men søkte på mc-deler.no men fant ingen dyser til daelim der. noen som veit hvor jeg kan finne dyse til daelim message II? Endret 30. september 2006 av martin_eie Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Spør brukere på mopedportalen.com om de vet hvilken dyse sykkelen skal ha, sikkert noen som har samme sykkel som deg. Mvh Erling Lenke til kommentar
martin_eie Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Spør brukere på mopedportalen.com om de vet hvilken dyse sykkelen skal ha, sikkert noen som har samme sykkel som deg. Mvh Erling 6972481[/snapback] mopedportalen er nede eller hadde jeg vært der Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hvor har du kjøpt effektpotta? Du kan sende en mail/ringe forhandleren og spørre om de vet det. Ellers kan du jo vente til mp.com er oppe igjen. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Du må nesten bare prøve deg frem med dyse. Det varierer litt fra sykkel til sykkel og hvilket anlegg du har hva som er optimalt. Du må nok gå opp fra 10 til 20 hakk fra det du har nå, så det du gjør er å kjøpe en 3-4 dyser i de størrelsene (de koster bare rundt 30 kr). Begynn med den største. Så kjører du litt rundt med full gass i noen minutter etter du har varma opp motoren, og kutter tenninga brått med full gass. Så skrur du ut tennpluggen og ser på fargen. Er den for mørk (nærmere svart), kan du gå ned i dyse for en mer optimal og økonomisk blanding, er den sjokoladebrun er den optimal, er den lys/hvit, må du for all del gå opp i dyse ellers kan det skjære seg. Det enkelte gjør er å la den stå på tomgang og så sjekker tennpluggen . Når den står på tomgang har ikke dysa noe som helst å si på tennpluggens farge. Endret 30. september 2006 av chrml Lenke til kommentar
martin_eie Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Du må nesten bare prøve deg frem med dyse. Det varierer litt fra sykkel til sykkel og hvilket anlegg du har hva som er optimalt. Du må nok gå opp fra 10 til 20 hakk fra det du har nå, så det du gjør er å kjøpe en 3-4 dyser i de størrelsene (de koster bare rundt 30 kr). Begynn med den største. Så kjører du litt rundt med full gass i noen minutter etter du har varma opp motoren, og kutter tenninga brått med full gass. Så skrur du ut tennpluggen og ser på fargen. Er den for mørk (nærmere svart), kan du gå ned i dyse for en mer optimal og økonomisk blanding, er den sjokoladebrun er den optimal, er den lys/hvit, må du for all del gå opp i dyse ellers kan det skjære seg. Det enkelte gjør er å la den stå på tomgang og så sjekker tennpluggen . Når den står på tomgang har ikke dysa noe som helst å si på tennpluggens farge. 6972646[/snapback] hva er den som skal bli brunt på tennpluggen? er det det hvite området eller det som er skrudd inn i scootern? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Du må nesten bare prøve deg frem med dyse. Det varierer litt fra sykkel til sykkel og hvilket anlegg du har hva som er optimalt. Du må nok gå opp fra 10 til 20 hakk fra det du har nå, så det du gjør er å kjøpe en 3-4 dyser i de størrelsene (de koster bare rundt 30 kr). Begynn med den største. Så kjører du litt rundt med full gass i noen minutter etter du har varma opp motoren, og kutter tenninga brått med full gass. Så skrur du ut tennpluggen og ser på fargen. Er den for mørk (nærmere svart), kan du gå ned i dyse for en mer optimal og økonomisk blanding, er den sjokoladebrun er den optimal, er den lys/hvit, må du for all del gå opp i dyse ellers kan det skjære seg. Det enkelte gjør er å la den stå på tomgang og så sjekker tennpluggen . Når den står på tomgang har ikke dysa noe som helst å si på tennpluggens farge. 6972646[/snapback] hva er den som skal bli brunt på tennpluggen? er det det hvite området eller det som er skrudd inn i scootern? 7006923[/snapback] Optimal plugg: For mager blanding plugg (OBS: VIL FØRE TIL SKJÆRING): For feit blanding plugg (ikke så veldig farlig men gjør at den eventuellt sperrer på høyt turtall, går dårligere og sotes ned): Endret 5. oktober 2006 av chrml Lenke til kommentar
martin_eie Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 en ting jeg glemte å spørre om. den tennpluggen som står i er sjokoladebrun etter å brukt det origina anlegget.. burde jeg kjøpe en nye tennplugg for å se om den får riktig farge, eller blir den tennpluggen jeg bruker nå hvit, hvis dysa er feil? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Tennpluggen vil skifte farge om noe er galt. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Du må nesten bare prøve deg frem med dyse. Det varierer litt fra sykkel til sykkel og hvilket anlegg du har hva som er optimalt. Du må nok gå opp fra 10 til 20 hakk fra det du har nå, så det du gjør er å kjøpe en 3-4 dyser i de størrelsene (de koster bare rundt 30 kr). Begynn med den største. Så kjører du litt rundt med full gass i noen minutter etter du har varma opp motoren, og kutter tenninga brått med full gass. Så skrur du ut tennpluggen og ser på fargen. Er den for mørk (nærmere svart), kan du gå ned i dyse for en mer optimal og økonomisk blanding, er den sjokoladebrun er den optimal, er den lys/hvit, må du for all del gå opp i dyse ellers kan det skjære seg. Det enkelte gjør er å la den stå på tomgang og så sjekker tennpluggen . Når den står på tomgang har ikke dysa noe som helst å si på tennpluggens farge. 6972646[/snapback] hva er den som skal bli brunt på tennpluggen? er det det hvite området eller det som er skrudd inn i scootern? 7006923[/snapback] Optimal plugg: For mager blanding plugg (OBS: VIL FØRE TIL SKJÆRING): For feit blanding plugg (ikke så veldig farlig men gjør at den eventuellt sperrer på høyt turtall, går dårligere og sotes ned): 7011027[/snapback] MÅ nesten få si noe her, min plugg på huskyen min har vært KRITTHVIT i hele sommer, kjørt ganske mye. Den NEKTER å bli brun, jeg har riktig dyse ( 100% sikker da det er andbefalt av andre med lik trim, forhandlere og husqvarnas delekatalog ). Mange sliter med å få den brun, men det har ikke hatt noe å si, stempel og syl er like fint når jeg åpna det nå Så skal ikke si at det nødvendigvis fører til skjæring, men brun er absolutt optimalt! Endret 9. oktober 2006 av scoot Lenke til kommentar
martin_eie Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 hvor langt må jeg kjøre før tennpluggen bytter farge? har kjørt et par ganger men bare korte strekninger, den er fortsatt brun. må det være en lengere strekning for at den skal bytte farge? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Skal gå tålig fort. Men husk å kjøre med full gass et godt stykke for så å stoppe motoren tvert. I følge "bibelen" min bør man kjøre minimum 6 'miles' på full gass. Endret 11. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
martin_eie Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Skal gå tålig fort. Men husk å kjøre med full gass et godt stykke for så å stoppe motoren tvert. I følge "bibelen" min bør man kjøre minimum 6 'miles' på full gass. 7047349[/snapback] hvor mange km er 6 miles da? er ikke så dreven i omregning av miles Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Da kan jeg anbefale Digital Dutch sin Unit Converter! Den regner om det meste. 6 miles er ca. 1 mil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå