Galandrik Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hvordan installerer man MinGW-2.0.0 under XP? Trodde man ble nødt til å legge inn path'en i AUTOEXEC.BAT... -Hvor finnen man en tilsvarende fil under XP? -Dersom en ikke må dette, hvordan bruker man det da? -Hvordan stiller man inn XP til å vise fil navn, slik at man kan redigere disse? -Følger det med en debugger til denne pakka (ca11MB) MVH Kjetil Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Er det ikke bare å laste ned, og kjøre f.enskapen da? Hvis det kun var PATH du tenkte på, så kan du høyreklikke på my computer og trykke på advanced. Derfra vil du finne fram til environment variables. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Jeg har det problemet at når jeg åpner de enkelte filene under "bin" lukker dos-vinduet seg etter et øyeblikk. Prøver jeg å kjøre de under "command" får jeg meldingen dersom jeg f.eks prøver å åpne c++.exe: c++.exe: no input files Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Spørs om ikke du bør lese manualen litt nøyere, disse verktøyene har ikke interaktivt grensesnitt. Du kan f.eks skrive gcc -o hallo.exe hallo.cpp i cmd, hvis du har en kildefil som heter hallo.cpp og er interessert i en eksekverbar fil som heter hallo.exe. Kommandolinje-programmer som disse startes med argumenter. Mitt forslag uansett, er at du laster ned Dev-C++ som er en grafisk front-end for MinGW, og vil gjøre ting en del enklere. [ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-11-02 18:19 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå