Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dyndns bak 3com ruter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 3com ruter som desverre ikke har støtte for dyndns direkte på ruteren. Jeg kjører en klient på maskinen som holder ip'en oppdatert. Den klarer å finne public ip selv bak ruteren.

Å koble seg til utenfor nettverket fungerer helt fint, helt til det blir natt. Hver eneste natt fra ca 01-03 og helt til 08-10 på morgenen igjen så klarer ikke folk utenfor å koble seg til. I loggen til dyndns klienten står det:

[004] - 02:16:39 - 09.28.2006 - Current IP address (192.168.1.3) is not public IP

.

.

[004] - 07:41:43 - 09.28.2006 - Current IP address (192.168.1.3) is not public IP

[002] - 07:41:43 - 09.28.2006 - Will try to check again within 1 minutes

Etter denne linjen klarer kliente plutselig å få tak i public ip og man kan koble til igjen utenfra.

Jeg kjører DynDNS Updater, siste versjon, på Windows XP som en service.

På innstillingene til klienten står det bl.a. at den henter public ip fra ekstern nettside hos dyndns, og denne skal jo ALDRI kunne vise noen intern ip.

Noen som har peiling eller tips til hva problemet kan være?

-Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sperre noen tid på døgnet for aksess til nettet. Ruteren jeg har er det ingen aktiv sperre på heller. Det er ikke hver natt at dyndns'en ikke får tak i public ip, de to siste dagene har det gått helt fint. og tidsrommet det gjelder om natten der skjer varierer, aldri noe fast tidspunkt bortsett fra +-2 timer ca.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...