shadowano Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hei Jeg har en 3com ruter som desverre ikke har støtte for dyndns direkte på ruteren. Jeg kjører en klient på maskinen som holder ip'en oppdatert. Den klarer å finne public ip selv bak ruteren. Å koble seg til utenfor nettverket fungerer helt fint, helt til det blir natt. Hver eneste natt fra ca 01-03 og helt til 08-10 på morgenen igjen så klarer ikke folk utenfor å koble seg til. I loggen til dyndns klienten står det: [004] - 02:16:39 - 09.28.2006 - Current IP address (192.168.1.3) is not public IP . . [004] - 07:41:43 - 09.28.2006 - Current IP address (192.168.1.3) is not public IP [002] - 07:41:43 - 09.28.2006 - Will try to check again within 1 minutes Etter denne linjen klarer kliente plutselig å få tak i public ip og man kan koble til igjen utenfra. Jeg kjører DynDNS Updater, siste versjon, på Windows XP som en service. På innstillingene til klienten står det bl.a. at den henter public ip fra ekstern nettside hos dyndns, og denne skal jo ALDRI kunne vise noen intern ip. Noen som har peiling eller tips til hva problemet kan være? -Martin Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har du internett-tilgang på denne tiden?? Virker som programmet ikke får kontakt med sida si, og derfor bare viser IP'en du har på maskina. Enkelte routere har støtte for tidsbasert internett, slik at internetttilgang kan skrus av kl 01-07 f.eks. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Det er ikke sperre noen tid på døgnet for aksess til nettet. Ruteren jeg har er det ingen aktiv sperre på heller. Det er ikke hver natt at dyndns'en ikke får tak i public ip, de to siste dagene har det gått helt fint. og tidsrommet det gjelder om natten der skjer varierer, aldri noe fast tidspunkt bortsett fra +-2 timer ca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå